Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Mariusz888

zegarkiipiora.com: Christophe Claret X-TREM-1

Rekomendowane odpowiedzi

"Są zegarki, które zaskakują. Które sprawiają że zastanawiamy się „jak to jest zrobione?” i wzbudzają ogromne zainteresowanie. Najczęściej są to konstrukcje awangardowe, które nie tylko nie powielają utartych wzorców, lecz wytyczają swoje własne ścieżki. W ich przypadku możemy śmiało mówić o przekraczaniu barier, a także o zaskakującej potędze ludzkiej wyobraźni, która czasem zdaje się nie mieć granic. Do takich czasomierzy na pewno należy zaliczyć najnowszy model w kolekcji manufaktury Christophe Claret, a mianowicie X-TREM-1.


Producent rozwinął nazwę w następujący sposób:


X – for eXperimental


T – for Time


R – for Research


E – for Engineering


M – for Mechanism


Zegarek ten jest również zapowiedzią nowej generacji zegarków zawierającej niekonwencjonalne rozwiązania, takie jak na przykład mechanizmy wyposażone w komplikację tourbillona ustawionego pod kątem 30 stopni. Jednak pierwszym co rzuca się w oczy to sposób, w jaki rozwiązano system wskazania aktualnego czasu. Po obu stronach koperty widzimy przezroczyste rurki, z umieszczonymi wewnątrz kulami, które przesuwając się, wskazują aktualny czas na podziałce umieszczonej wzdłuż ich przebiegu. Co więcej – owe kule nie są niczym przymocowane, wobec czego zastanawiamy się jak to w ogóle możliwe? Otóż dzieje się tak za sprawą wprowadzenia do zegarka największego wroga zegarków mechanicznych jakim jest magnetyzm. Rurki wykonano ze szkła szafirowego, natomiast kule zrobiono ze stali – mierzą one 4 mm średnicy i ważą 0,1 grama."


 


Czytaj całość


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już coś to przekładnia kątowa, której elementem są koła stożkowe, przekazujace ruch obrotowy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już coś to przekładnia kątowa, której elementem są koła stożkowe, przekazujace ruch obrotowy ;)

Jak już to sobie poczytaj:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Przek%C5%82adnia_sto%C5%BCkowa

ew. szerzej po angielsku:

http://en.wikipedia.org/wiki/Bevel_gear

 

 

przekazujace ruch obrotowy ;)

A co robi przekładnia? Bo jeżeli nie przekazuje ruchu z elementu napędowego na napędzany to w zasadzie nie jest przekładnią, tak więc ona w domyśle "przekazuje ruch"...

 

;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Bevel gear to z angielskiego przekładnia kątowa, która jest wyposażona w koła zębate stożkowe :) Dziwne, bo ten sam translator jak wpiszesz po angielsku tłumaczy przekładnia stożkowa, a to dwie inne przekładnie :) Więc trudno ocenić jaka w końcu jest zastosowana w tym zegarku ale sądząc po układzie klatki tourbillionu pod kątem, to raczej kątowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bevel gear to z angielskiego przekładnia kątowa, która jest wyposażona w koła zębate stożkowe :) Dziwne, bo ten sam translator jak wpiszesz po angielsku tłumaczy przekładnia stożkowa, a to dwie inne przekładnie :) Więc trudno ocenić jaka w końcu jest zastosowana w tym zegarku ale sądząc po układzie klatki tourbillionu pod kątem, to raczej kątowa.

Translator o którym wspominasz to nawet jak rozwiniesz listę tłumaczeń to nie zawiera słowa "kątowa" natomiast wyświetla się kilka słów powiązanych ze "stożkowa". Mechanizmu nie rozkręcałem ;) W każdym bądź razie czy określamy całość jako "przekładnia stożkowa" czy użyjemy określenia "stożkowe koła zębate" to ogólnie wychodzi na to samo, bo piszemy tu o zegarkach i nikt nie będzie się doktoryzował nad "kropką nad i" w momencie kiedy jest to tzw. "to samo tylko co innego". W zegarkach spotkałem się z przekładniami stożkowymi oraz stożkowymi kołami zębatymi - można powiedzieć że z grubsza rzecz biorąc jest to to samo - wszak w przekładni stożkowej koła mają stożkowy kształt. Nie bardzo wiem czy takie doktoryzowanie się nad tym elementem ma sens, a dokładny kształt tego elemetnu może potwierdzić albo producent, albo ktoś kto rozkręci taki mechanizm...

 

W każdym bądź razie w przypadku tłumaczenia pojedynczego słowa to nie będę podważał transolatora, ani tego że producent użył określenia "cone-shaped". Poza tym jak napisałem - to są niuansy niuansów, a sens wypowiedzi jest uchwycony poprawnie i jasno pisze o przekazaniu ruchu pomiędzy elementami.które w dodatku są ustawione do siebie pod określonym kątem. Nie bardzo wiem co ma na celu drążenie tak dokładnie tego tematu? To trochę tak jakby piekarzowi udowadniać wyższość jednego składu mąki nad drugą podczas gdy my tylko chcieliśmy zarzeć w sensie wypowiedzi, że mąka jest potrzebna do wypeku chleba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.