Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

WRP

Nowy Użytkownik
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Początkujący

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Witam! Na zewnętrznej stronie dekla - pod znakiem muszli (ostrygi) jest nr referencyjny zapewne jest wytarty, ale może uda się odczytać. Jeżeli trzy pierwsze cyfry są 165 powinien być cal AR 167 , jeżeli 147 powinien być AR1147.
  2. Kiedyś czytałem, że jeszcze po zakończeniu działań wojennych szła produkcja Trench Watch ponieważ było ogromne zapotrzebowanie - taki trend , moda ( jak dzisiej militarne). Być może Twoje wpisują się w okres krótko powojenny. Jednak nie przekonuje mnie, że są to WWII.
  3. Kolego RTG-WGM najlepiej zapewne byłoby dokładnie zbadać jakie mechanizmy posiadają Twoje Enicar Trench Watch, następnie sprawdzić od jakiego roku ruszyła produkcja. Jeżeli przed rokiem 1918( koniec wojny) to na na pewno masz WWI. Pomocna będzie strona: www.vintagewarchstraps.com Zakładka: Movement Identification. Zegarki WWI nie były przydziałowe, lecz dawano je żołnierzom idącym na front przez najbliższych (żona, rodzice, znajomi) dlatego było na nie takt duże zapotrzebowanie. Enicar idąc z duchem czasu opatentował 5 kopert w kształcie łezki z miejscem na kompas lub zdjęcie. Na tamte czasy był to niesamowicie innowacyjny kształt pasujący idealnie na nadgarstek. Twoje Enicar Trench Watch zapewne są z okresu WWI jednak sprawdź dokładnie mechanizmy. WWII nie wchodzi w grę. Nasze Enicar Trench Watch zakupione w USA tłumaczy się tym, że ponad 200.000 żołnierzy amerykańskich wylądowało we Francji aby wesprzeć działania wojenne. Bardzo duża część z nich albo już miała albo zakupiła w Europie zegarki okopowe. Po wojnie popłynęły razem z żołnierzami do Stanów
  4. W moim Enicar Trench Watch widnieje mechanizm A.Schild Calibre 137 Referencje 1333 oficjalnie wydane przez Departament Wojny w roku 1917 tak, że wpisuje się w czas trwania Wielkiej Wojny.
  5. Witam! Wątek EPSA był już poruszany na forum przez RTK-WGM 21.12.2021, może jednak dodatkowe informacje będą przydatne. Technologia EPSA Compresor i Supercompresor jest to metoda uszczelniania koperty opracowana przez producenta kopert zegarków Ervina Powietrza. Polega ona na tym, że im większe ciśnienie wody (większą głębokość) powoduje większe dociśnięcie do uszczelki o-ring. EPSA produkowała obudowy do 1975r. Później inne firmy produkowały na ich podobieństwo. Rozwiązania EPSA Compresor i Supercompresor stosowało stosowało bardzo dużo marek m.in. ENICAR, LONGINES, ZENITH, IWC. Modele Enicar wykorzystują w technologi EPSA mocowanie bagnetowe (podobne jak w obiektywach aparatów fotograficznych). Niejednokrotnie zauważyliście strasznie porysowane dekle zegarków Enicar z oznaczeniem Brevet ..... Tam nie ma gwintu tylko banet - odkręcamy o 1/8 obrotu w lewo. Nr. Patentów. Brevet 317537, Brevet 337462 - dekle gwintowane (tych nie stosowano w modelach Enicar) - Brevet 98243 - Compresor EPSA-STOP ( Enicar od marca 1955) - Brevet 314962 - Super Compresor , opatentowany w sierpniu 1956 (Enicar od października 1957) -Brevet 313813- Compresor Case - zatrzaskowy (stosowany w Enicar rzadko) Posiadam Enicar z Compresor Case - zatrzaskowy SUPER-A 1000/82PS z mechanizmem AR1290. Na deklu jest data 6-57 Jest to pierwowzór późniejszych Supertest znanych z cech chronometru tylko ze względów oszczędnościowych nie był zgłoszony do urzędu patentowego. Enicar testował je +,- 5s przez 5 dni i wydawał certyfikat. Oczywiście mój zegarek wymaga serwisu.
  6. Dziękuję. Odpowiedź mnie uspokoiła bo znając nieograniczone pomysły niektórych kolekcjo-majsterkowiczów wszystkiego bym się spodziewał.
  7. Oczywiście, że kieszonki są z okresu II Wojny Światowej. Podam konkretny przykład. Ten sam producent Enicar, ten sam mechanizm 2144 FHR jednak ten po lewej produkowany dla Brytyjczyków -G.S/T.P. 190285 a po prawej dla niemieckiej : Diensthur Heer D 1148 373 H. 1148 to nr zamówienia dla wermachtu a 373 to konkretny nr przydziału dla żołnierza zapisywany w Sold Buch ( tzw. książeczka wojskowa - bardzo wczesnym nr) Do 1942 r Niemcy zamawiali zegarki od szwajcarskich firm od 1942 tylko krajowe produkty. Jedynie Zenith i Doxa zaopatrywały do końca wojny. Zegarki kieszonki niemieckie musiały spełniać odpowiednie normy: tarcza czarna, dekiel zakręcamy, nr wybity a nie grawerowany, wskazówki pokryte radem. Szwajcaria jako kraj neutralny w czasie wojny - Enicar - nieoficjalnie współpracował z Niemcami przykład mojego zegarka Longeau. Widocznie aliantom nie było to do zaakceptowania i odrzucili ofertę zegarka naręcznego Enicar jako DIRTY Dozen. Wdzięczy bym był za komentarze dla moich sugesti.
  8. WRP

    Enicar Cadman

    The NAWCC Museum and Library & Rosearch Center z siedzibą w Kolumbi w Pensylwanii działające od 1977 roku prowadzone jest przez Stowarzyszenie kolekcjonerów zegarów i zegarków - NAWCC
  9. Witam. Posiadam zegarek Enicar Sherpa Date. Numer 165-54-04. Na 4 jest x i pod spodem 3 Czyli po korekcie 165-54-03. Moje pytanie : czy producent stosował tego typu zmiany w numeracji na deklu ? Po drugie wg numeru powinien być mechanizm AR165 a jest AR 1145c. Czy producent mógł stosować mechanizm niezgodny z numerem czy bardziej prawdopodobne, że zamiany dokonał poprzedni właściciel?
  10. WRP

    Enicar Cadman

    Dziękuję. Właśnie wysłałem zapytanie do Cadman Manufacturing Co w Kanadzie o powiązania Enicar i Cadman. Zobaczymy co przyślą. Jak wcześniej pisałem ten sam problem próbowano rozwikłać w 2019 r w NAWCC - Narodowe Muzeum Zegarków w USA jednakże firma Cadman nie udzieliła im odpowiedzi. Być może będę miał więcej szczęścia.
  11. WRP

    Enicar Cadman

    Dziękuję za poświęcony czas i sugestie. Również natknąłem się na wątek Cadman w Muzeum NAWCC USA. Być może działająca w Kanadzie od 1932 r CADMAN Manufacturing Co produkująca biżuterię zleciła Enicar zrobienia partii zegarków z ich logo. Jednakże z NAWAC zadali już pytanie w firmie CADMAN - bez rezultatu. Spróbuję jeszcze raz. Jeżeli Enicar robił dla nich może mają ślad w archiwach, tym bardziej, że firmę prowadzi czwarte pokolenie Waltera Cadmana. Jak coś się dowiem dam znać. Gdzieś indziej na forum w USA natknąłem się, że jest to zegarek militarny i jest ich zaledwie kilka na świecie w co osobiście bardzo wątpię.
  12. WRP

    Enicar Cadman

    Jak najbardziej podzielam Twoje przykłady. Też posiadam Enicar robiony dla Ludowych Sił Zbrojnych Angoli - FAPLA. Jak zapewne się doskonale orientujesz są również odmiany Enicar np. Saturn Matic, Meteor, Mro, Durit, Nivaflex, Sport, De Luxe etc. Dlatego jestem skłonny stwierdzić, że Cadman jest odmianą Enicar tylko rzadko spotykaną. Jeżeli Enicar Cadmana produkował to dla kogo? Pozdrawiam
  13. Witam! Posiadam Enicar Cadman z mechanizmem Felsa 690. Enicar jest mi znany, jednakże co do Cadman trudno mi cokolwiek znaleźć. Może któryś z kolegów może mi pomóc.
  14. Zakupiłem zegarek Enicar tzw. okopowy z okresu 1 wojny światowej. Przeszukuję internet aby dowiedzieć się więcej o tej samej marce i i modelu z okresu 1 wojny światowej. Bezkutecznie. Może któryś z bardziej doświadczonych użytkowników może coś więcej powiedzieć lub spotkałsię z takim samym modelem. Ustaliłem, że jest to kaliber A. SCHILD 137. Dziękuję
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.