Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Bartosz 86

Pytanie do prawników bądź sprzedawców

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy Koledzy/Koleżanki :)

 

Potrzebuję porady - mianowicie, reklamowałem towar (wanna) na podstawie faktury z tytułu odpowiedzialności sprzedawcy za towar (w myśl ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej) - zażądałem wymiany na towar nowy wolny od wad.

Moją reklamację uznano.

Wspomniana ustawa mówi, że w przypadku wymiany towaru okres odpowiedzialności sprzedawcy biegnie od nowa z chwilą wydania nowego towaru. 

I tutaj mam pytanie, sprzedawca nie chce wystawić nowej faktury (chodzi o VAT) która potwierdzałaby datę odbioru nowego produktu. Z tego co się orientuje to nie musi on przy wymianie płacic VATu.

Pytanie tylko jaki dokument powinienem otrzymać, żeby móc w razie czego udokumentować, że wanna została wymieniona i od jakiej daty biegnie nowa odpowiedzialność sprzedawcy? Co to powinno być jeśli nie faktura i nie paragon??? 

 

Nie jestem specjalnie biegły w tych kwestiach - jeśli ktoś wie proszę o radę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko nie musi ale wręcz nie może ;)

Musiałby wystawić korektę do poprzedniej faktury by wystawić nową. 

Wystarczy protokół reklamacyjny z adnotacja że towar wymieniono na nowy wolny od wad.

Odpowiedzialność sprzedawcy biegnie od momentu kiedy odbierzesz towar po wymianie.


Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko nie musi ale wręcz nie może ;)

Musiałby wystawić korektę do poprzedniej faktury by wystawić nową. 

Wystarczy protokół reklamacyjny z adnotacja że towar wymieniono na nowy wolny od wad.

Odpowiedzialność sprzedawcy biegnie od momentu kiedy odbierzesz towar po wymianie.

 

I to wystarczy? Nie będzie później problemu przy reklamacji która będzie po czasie pierwszej faktury?

Rozumiem że podstawą do ewentualnej reklamacji jakby coś z nową wanną było nie tak jest pierwotna faktura + protokół reklamacyjny potwierdzający wymianę i nową datę. 

A teraz jeszcze jedno pytanie, ja złożyłem tą reklamacje na sporządzonym własnoręcznie piśmie i nie ma jakiegoś protokołu więc trzeba coś napisać i czy macie może jakiś sprawdzony druk? 

Dzięki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W interesie sprzedawcy jest abyś potwierdził odbiór nowego sprzętu.

Jeśli dziś odbierzesz nie podpisując protokołu odbioru czy innego świstka to jutro możesz przyjść po kolejna wannę ;)

A protokół powinien być w 2 kopiach.


Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.