Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

spidernet

Powłoka gold plated 10 mikronów - jaka trwałość?

Rekomendowane odpowiedzi

Pytam o powłokę plaerowaną złotem 10 mikronów. Czy wiecie jaka jest trwałość takiej powłoki? Oczywiście mam na myśli standardowe użytkowanie zegarka. Nawiązuję tu do Hamiltona X-wind Rose Gold jeśli to ma znaczenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, kiedyś miałem zegarki pozłacane...ale już się z tego 'wyleczyłem' :)

 

Wszystko zalezy od sposobu uzytkowania i jakości samej powłoki.

Futryna czy biurko szybko pozbawią go ( Hamiltona) powłoki....


Pozdrawiam, Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozłacanie zapewne różni się w tanim jak i drogim produkcie rozumiem jednak że nie można obiektywnie odpowiedzieć na to zapytanie. Ciągnąc dalej temat ciekawe czy jak w momencie gdy powstaną przebarwienia będzie można zetrzeć powłokę równomiernie jakimś sposobem... Dość ryzykowne ale czy ktoś praktykował? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej,

 

odpowiadając w temacie, po zapoznaniu się z  załączonymi odnośnikami do tematów ( cook )

 

1. Pamiętam kilka/kilkanaście lat temu, ze szkoleń sprzedażowych różnych marek zegarkowych ( TIMEX, CITIZEN, TISSOT itp ) :

 

- przy złoceniach galwanicznych - przyjmuje się, ścieralność powłoki - 1 mikron - rok użytkowania - czyli zegarki złocone 5 mikronów powinny wytrzymać z powłoką bez przetarć ok. 5 lat

 

- przy metodach typu PVD - nie ma dokładnie podanej grubości złocenia / tyle że metoda jest po prostu bardziej trwała, nakładanie powłoki w tzw. próżni, z tego co pamiętam np. CITIZEN miał jakąś swoją własną  opatentowaną technologię, która nieznaczenie różniła się od PVD, a była równie trwała

 

- w większości przypadków sprowadza się do informacji handlowych , którymi karmią nas producenci / dystrybutorzy / sprzedawcy .

 

 

2. Moim zdaniem w dzisiejszych czasach używanie nazwy/ skrótu PVD jest nadużywane. Bardzo wiele firm min. marek fashion chwali się używaniem PVD - jednak różnica w użytkowaniu jest bardzo widoczna.... w związku z tym zastanawiam się czy proces technologiczny aż tak bardzo się różni ???

 

marki fashion - Fossil, Diesel, BERING, Skagen itp wszyscy mówią używamy PVD, ale w praktyce wygląda to inaczej - np

 

w bardzo niewielu przypadkach spotkałem się z zegarkami SWATCH GROUP - szczególnie TISSOT/ CERTINA / LONGINES

 

gdzie trzeba było reklamować z tytułu '' zaburzeń '' w powłoce, natomiast zegarki np. Fossil Group - mimo iż chwalą się używaniem  tej samej  technologii, problemy występowały znacznie częściej .

 

Nie jestem specem od powłok, znam się na tyle ile potrzebuje, myślę, że nie ma niczego złego w zakupie zegarka który jest pozłacany - trzeba tylko dobrze wybrać markę ...


SEIKO 7A28-7039 / SEIKO 7A28-701A / SEIKO 7A28-7010 / - SPEEDMASTERS  / SEIKO 7A48 - MOONPHASE / SEIKO TUNA SBBN017 / SEIKO SARB047 6R15 / SEIKO AEROMASTER 5H23 / i jeszcze kilka innych ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.