Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Gość marian9012

Wychwyt kołkowy-Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marian9012

Co może byc przyczyną przeskakiwania zębów w kole wychwytowym (wychwyt kołkowy) - kilka przeskoków na parę godzin pracy zegara co w efekcie spieszy wskazania zegara.Czy naoliwienie koła i zębów moze byc przyczyną?Wychwyt został całkowice zbliżony do koła wychwytu chodzi o zegar roczny.Kołki wychwytu są proste bez odznak zurzycia.Za wszelkie uwagi z góry wielkie dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kaido2

Musi to byc niesamowicie duzy wychwyt jezeli takie anomalia dzieja sie co pare godzin,raczej przyczyny szukalbym na zebniku osi minutowej,badz kole posrednim(sekundowym).W normalnym zegarku przy uszkodzonym wychwycie przeskok nastepuje co kilkanascie sekund.Mysle ze w takim wypadku jezeli naprawde to jest wina wychwytu to problem bedzie lezal w uszkodzonym kole wychwytowym i czesciowo wyrobionych kolkach.Proponuje dokladnie przesledzic na wyjetym mechanizmie prace wychwytu,oraz przyjzec sie samemu kolu czy nie ma brakow,badz nie jest krzywe wzgledem osi,obejrzec kolo wychwytowe po wzgledem luzow na czopach .Jednym ze skutkow takiego zachowania moze byc fakt ze ktos wczesniej zalozyl za mocna sprezyne przez co samo kolo moze byc odksztalcone badz posiadac jakies braki w wyniku za duzej sily naciagowej,dlategotez proponowalbym zmiane sprezyny na miekksza i sprawdzenie skutkow.Przeskoki moga nastepowac rowniez gdy mechanizm jest gdzies zanieczyszczony na lozyskach badz zebach co moze skutkowac nierownomierna sila naciagowa i przy prawidlowej amplitudzie odchylu kola balansowego kolo wychwytowe nie nadarza w ktoryms momencie zaskoczyc na kotwice czego efektem jest blokada kotwicy badz przeskok na wychwycie.Innym przykladem moze byc zmiana pozycji pracy kola wychwytowego spowodowana przez luzy na jego czopach badz wytartych lozyskach.Jak juz wyzej pisalem najlepiej sprawdzic zachowanie wychwytu na wyjetym werku na pelnym naciagu,polnaciagu,na miekszej sprezynie przy okazji obejrzec werk pod wzgledem braku zebow na kole posrednim, zebniku osi minnutowej, a takze sprawdzenie luzow na czopach kola wychwytowego.Niezaszkodzilo by a nawet bylo by wskazane wyczyscic caly mechanizm jezeli nie byl czyszczony, a jezeli byl to jeszcze raz zwlaszcza ze podczas skladania paproch potrafi wslizgnac sie niepostrzezenie .Teoretycznie naoliwienie wychwytu kolkowego powinno zmniejszyc sily tarcia na wychwycie ,ale przy lekko wytartych kolkach,wytartym badz krzywym kole moze zaszkodzic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.