Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

mcezario

bardzo stary zegar?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem tutaj nowy jestem laikiem w temacie zegarów, potrzebuje pomocy w sprawie bardzo starego zegara.

Dostałem ten zegar od swojego dziadka, dziadek jeszcze jak żył opowiadał mi że ten zegar miała jego matka.Wisi teraz u mnie już kilkanaście lat.

Teraz mam pytanie do szanownych forumowiczów czy jest możliwe stwierdzenie co to za zegar. Z tego co widzę to nie ma na nim żadnych oznaczeń lub nie wiem gdzie ich szukać.

Dołączam fotki i z góry dziękuje.

post-46599-0-48658500-1328219967_thumb.jpg

post-46599-0-62516200-1328219983_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Witam

Jestem tutaj nowy jestem laikiem w temacie zegarów, potrzebuje pomocy w sprawie bardzo starego zegara.

Dostałem ten zegar od swojego dziadka, dziadek jeszcze jak żył opowiadał mi że ten zegar miała jego matka.Wisi teraz u mnie już kilkanaście lat.

Teraz mam pytanie do szanownych forumowiczów czy jest możliwe stwierdzenie co to za zegar. Z tego co widzę to nie ma na nim żadnych oznaczeń lub nie wiem gdzie ich szukać.

Jak już Kolega napisał, ogólna nazwa dla tych zegarów, wiążąca się z regionem produkcji to Szwarcwald. Ten konkretnie to tzw Rahmenuhr, w stylu wyraźnie nawiązującym do wiedeńskich wysoko urodzonych kuzynów. W dużym przybliżeniu można datować go na pierwsze 2 dziesięciolecia drugiej połowy XIX wieku.

Pozdrawiam

Piotr

Tolerancja musi być nietolerancyjna wobec nietolerancji. Němec z Královce

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi