mcezario 0 #1 Napisano 2 Lutego 2012 Witam Jestem tutaj nowy jestem laikiem w temacie zegarów, potrzebuje pomocy w sprawie bardzo starego zegara.Dostałem ten zegar od swojego dziadka, dziadek jeszcze jak żył opowiadał mi że ten zegar miała jego matka.Wisi teraz u mnie już kilkanaście lat.Teraz mam pytanie do szanownych forumowiczów czy jest możliwe stwierdzenie co to za zegar. Z tego co widzę to nie ma na nim żadnych oznaczeń lub nie wiem gdzie ich szukać.Dołączam fotki i z góry dziękuje. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roberto266 1 #2 Napisano 2 Lutego 2012 Mechanizm szwardzwaldzki 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tarant 2971 #3 Napisano 2 Lutego 2012 Witam Jestem tutaj nowy jestem laikiem w temacie zegarów, potrzebuje pomocy w sprawie bardzo starego zegara.Dostałem ten zegar od swojego dziadka, dziadek jeszcze jak żył opowiadał mi że ten zegar miała jego matka.Wisi teraz u mnie już kilkanaście lat.Teraz mam pytanie do szanownych forumowiczów czy jest możliwe stwierdzenie co to za zegar. Z tego co widzę to nie ma na nim żadnych oznaczeń lub nie wiem gdzie ich szukać. Jak już Kolega napisał, ogólna nazwa dla tych zegarów, wiążąca się z regionem produkcji to Szwarcwald. Ten konkretnie to tzw Rahmenuhr, w stylu wyraźnie nawiązującym do wiedeńskich wysoko urodzonych kuzynów. W dużym przybliżeniu można datować go na pierwsze 2 dziesięciolecia drugiej połowy XIX wieku. 0 Pozdrawiam Piotr Tolerancja musi być nietolerancyjna wobec nietolerancji. Němec z Královce Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach