Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Gość abar18

reklamacja

Rekomendowane odpowiedzi

Gość abar18

Proszę o pomoc!

Oddałam mój zegarek swatch do serwisu do warszawy.Trzymają go juz 2 tygodnie i każą czekac kolejne 3 aż nowy sprowadzą ze Szwajcarii. Wg mnie powinni cos zrobic w ciągu 2 tygodni(tyle chyba trwa załatwienie reklamacji).Nadmieniam ze juz 2 razy reklamowała zegarek w sklepie i myślałam,że jak terz wyslę go bezpośrednio do serwisu to będzie szybciej. To jest totalne olewanie klienta...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to serwis ma 14 dni ROBOCZYCH na samo rozpatrzenie reklamacji (wychodza niecałe 3 tygodnie). W tym okresie musi nastapic rozpatrzenie. Na realizacje zmiany artykułu znowu jest przewidziany jakis czas (nie pamiętam jaki) . Wiecej mozna sie dowiedziec ze stony Rzecznika Praw Obywatelskich

http://www.brpo.gov.pl/index.php?PHPSESSID...e44deb53d090b58

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem regularnie zacinający się od nowości zegarek na 2824-2 ( czyli testowanie jak w Chinach - dwa puknięcia z boku działa więc ok )

Na gustownym różowym papierze Grupy Swatch, który dostałem zamiast zegarka ( no pudełko zostało więc mogo popatrzeć na nie czasem ... ) jest napisane:

 

evdy1342799723c.jpg

 

Wnioskuję z tego, że 14 dni na rozpatrzenie + ewentualną naprawę

 

i czekam

2 tydzień ...

3 tydzień ...

4 tydzień ...

...

 

Ogólnie grubo ponad 14 dni roboczych... :lol:

 

Nie jest określone dokładnie ile te "wydłużenie" może wynieść ( wie ktoś może ? ). Podobno jeśli rzeczywiście należy sprowadzić części klient ma prawo zobaczyć faktury na te części. Ciekawe jak to wygląda w praktyce??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość shakal

?ąle wnioskujesz - ustawa mówi o 14 dni kalendarzowych nie roboczych, ale na odpowiedź gwaranta a nie na naprawę...jeżeli reklamujesz na postawie niezgodności towaru z umową i gwarant musi wysłać/odebrać produkt np. do/ze Szwajcarii (zegarki swatch są nienaprawialne!) to musi mieć na to czas....i ustawa daje mu cytuję:" odpowiedni czas" :lol:

Tym bardziej, że sprzedawca przypuszczalnie nie dysponuje już towarem, który mógłby wymienić (szybka wymiana kolekcji).

Istnieje też duże prawdopodobieństwo, że dostaniesz inny model wg. uznania.

 

Tu jest raczej już pozamiatane.

Pamiętaj o tym na przyszłość - kupując kolejny zegarek....

 

pozdr,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie kupiłem zegarka Swatch tylko markę należącą do Swatch Group :lol:(Omega, Rado, Mido, Longines, Certina, Tissot,...)

Zegarki Swatch do tej grupy też należą oczywiście :lol:, ale w modelach automatic używają raczej eta 2842.

 

Czyli rozumiem, że skoro przekroczony został już czas 2 tygodni ( 4 tydzień mija ) - to nie trafi do mnie zegarek z adnotacją "reklamacja nie uznana"??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość shakal

Z tego należy wnioskować, że reklamacja została uznana. :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie martw sie, zegarek naprawia/wymienia co trzeba.

Ja ostatnio czekalem 2 miesiace na naprawe, ale w koncu sie doczekalem :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego należy wnioskować, że reklamacja została uznana. :wink:

Szanowni koledzy...to nie jest tak do końca:))). Reklamacja nie musiała zostac uznana, jeśli kolega reklamował z tytułu gwarancji producenta a wnioskuję po gustownym niebieskim paseczku:))) że tak właśnie było. Gwarancja to odpowiedzialnośc producenta(gwaranta) za towar.

Aby reklamacja została uznana za zasadną po upływie 14 dni(bez odpowiedzi sklepu-najlepiej pisemnej), należałoby reklamować zegarek z tytułu Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej , czyli odpowiedzialnosci sprzedawcy(nie zaś Swatch Group w tym konkretnym przypadku) za towar. W krajach UE taka ochrona trwa 2 lata;))).


Stowa Seatime

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
?ąle wnioskujesz - ustawa mówi o 14 dni kalendarzowych nie roboczych, ale na odpowiedź gwaranta a nie na naprawę...jeżeli reklamujesz na postawie niezgodności towaru z umową i gwarant musi wysłać/odebrać produkt np. do/ze Szwajcarii (zegarki swatch są nienaprawialne!) to musi mieć na to czas....i ustawa daje mu cytuję:" odpowiedni czas" :lol:

Tym bardziej, że sprzedawca przypuszczalnie nie dysponuje już towarem, który mógłby wymienić (szybka wymiana kolekcji).

Istnieje też duże prawdopodobieństwo, że dostaniesz inny model wg. uznania.

 

Tu jest raczej już pozamiatane.

Pamiętaj o tym na przyszłość - kupując kolejny zegarek....

 

pozdr,

Ja bym wogóle nie załatwiał z producentem a ze sklepem w którym kupiłem. Sklepy zbyt często odsyłają do producenta, nie informując o przysługujących prawach roszczeniowych wobec właśnie sklepu swoich klientów.


Stowa Seatime

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rzep
Ja kupiłem regularnie zacinający się od nowości zegarek na 2824-2 ( czyli testowanie jak w Chinach - dwa puknięcia z boku działa więc ok )

Na gustownym różowym papierze Grupy Swatch, który dostałem zamiast zegarka ( no pudełko zostało więc mogo popatrzeć na nie czasem ... ) jest napisane:

 

 

Wnioskuję z tego, że 14 dni na rozpatrzenie + ewentualną naprawę

 

i czekam

2 tydzień ...

3 tydzień ...

4 tydzień ...

...

 

Ogólnie grubo ponad 14 dni roboczych... ;)

 

Nie jest określone dokładnie ile te "wydłużenie" może wynieść ( wie ktoś może ? ). Podobno jeśli rzeczywiście należy sprowadzić części klient ma prawo zobaczyć faktury na te części. Ciekawe jak to wygląda w praktyce??

 

Trzeba bylo zamiast z gwarancji skorzystac z prawa rekojmi (czyli niezgodnosci towaru z umowa). To daje o wiele wieksze prawa niz gwarancja (ktora wlasnie moze miec duzo niekorzystnych dla kupujacego zapisow).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

8 tydzień i dalej czekam...

 

Dzisiaj uświadomiłem sobie, że nie pamiętam czy cytryna, którą zaĸupiłem ma datownik :lol: i cyfry. na tarczy. (kolor tarczy i kształt koperty jeszcze pamiętam).

 

Szybko doszedłem jednak do wniosku, że skoro mechanizm to 2824-2... datownik mieć powinna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 tydzień i dalej czekam...

 

Dzisiaj uświadomiłem sobie, że nie pamiętam czy cytryna, którą zaĸupiłem ma datownik :lol: i cyfry. na tarczy. (kolor tarczy i kształt koperty jeszcze pamiętam).

 

Szybko doszedłem jednak do wniosku, że skoro mechanizm to 2824-2... datownik mieć powinna

Sorki jeśli cię urażam adrianperek ale uhahałem się jak nie wiem co z twojego ostatniego postu, mam tylko nadzieję ,że pisałeś go dla żartu w ten sposób, bo sytuacja śmieszna nie jest.

a do panów shakal, madoox,rzep mam prośbę :podajcie źródła waszej wiedzy o tym temacie, jeśli można prosić :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ireneusz Paluszek
a do panów shakal, madoox,rzep mam prośbę :podajcie źródła waszej wiedzy o tym temacie, jeśli można prosić :lol:

 

Adrian przeczytaj uważnie ustawę oraz orzecznictwo (jest bardzo jasne) lub zwróc się z pomocą do UOKiK jak sam nie dasz rady.

 

__tutaj__ masz źródło => to bardzo silny oręż w walce ze sprzedawcami, nie powineneś mieć żadnego problemu.

 

Pamiętaj - sprzedawca nie ma obowiązku wymiany / zwrotu pieniędzy, może naprawiać i 100 razy, byle nie naraził Cię na "znaczne niedogodności /Art. 8. 1. pkt 4/". (jak je sprecyzujesz => nazwiesz i wycenisz to wystosuj pismo z konkretnym roszczeniem).

samochodem).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam prośbę :podajcie źródła waszej wiedzy o tym temacie' date=' jeśli można prosić :lol:[/quote']

__tutaj__ masz źródło => to bardzo silny oręż w walce ze sprzedawcami, nie powineneś mieć żadnego problemu.

 

Irek, bardzo dziękuję za link, wczytałem się i pewnie za kilka przeczytań, zrozumiem ustawę dostatecznie, czy w odmiennym wypadku mógłbym zwrócić się do Ciebie o wyjaśnienia bądź interpretacje na konkretnych przykładach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ireneusz Paluszek

jasne => śmiało (tylko w oparciu o konkretny przykład)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zegarek szczęśliwie do mnie dotarł (po 60 dniach).

 

Reklamacja została rozpatrzona pozytywnie - choć wymagają anielskiej cierpliwości.

 

Z dokumentu "informacje dla klienta", który otrzymałem

Stan zegarka:

...

Obecność zanieczyszczeń w mechaniźmie

Gruntowny serwis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.