Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Gość Cyrhla

Dokręcanie automatu

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Cyrhla

Cześć! Ponieważ stałem sie szczęśliwym posiadaczem Seiko na 6R15 z możliwością ręcznego dokręcania chciałem zapytać się kiedy i w jaki sposób mogę korzystać z takiej funkcjonalności? Przy nakręcaniu jestem zaskoczpny nie tyle cykaniem co wręcz bzyczeniem nakręcanego mechanizmu? :P Może coś źle robię? Koło zębate jest tak gęsto zaopatrzone w ząbki, że zastanawiam się czy szybkie (normalne) nakręcanie jest właściwe w takim przypadku? Z góry dziękuje za odp. i pozdrawiam!

 

Konrad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na forum pisali, że można śmiało dokręcać, ale lepiej robić to sporadycznie, nie przesadzać, sam próbowałem swój nakręcić ręcznie (Seiko Sumo)to w moim egzemplarzu taką chropowatość czuć przy nakręcaniu koronką, bzyczenia za to nie słyszę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Automaty dają (często) nieco inne odczucia podczas nakręcania niz zwykłe zegarki z ręcznym naciagiem. Zależy to od tego, czy podczas nakręcania moduł automatu zostaje odłączony (Poljot, Vostok, Rakieta) czy nie (większośc innych pospolitych automatów). Jeśli nie, to bzyczenie, chropowatość, jak zwa tak zwał jest odczuciem generowanym przez szybką pracę elementów automatu nakrecającego. Pracują one w stronę "jałową" ale większość z nich wydaje przy tym jakis odgłos (bo ma np zapadki) lub tylko daje pewien opór, odczuwalny podczas krecenia koronką. W Seiko bzyczenie pochodzi najpewniej z obracającego się ze sporą predkością koła systemu "magic lever", po kórym skaczą sobie ząbki dźwigni (zainteresowani mogą poszukać sobie w necie opisu systemu magic lever Seiko - gdzieś tam było). Teoretycznie dokrecanie automatu nie powinno szkodzić, ale trzeba pamiętać, że przy dokręcaniu ręcznym części automatu pracują z o wiele większą niż normalnie szybkością, co zwłaszcza przy starszych smarach może prawdopodobnie spowodować powstanie oporów i zużycie elementów. Ale czy przy szybkiej, krótkotrwałej pracy faktycznie dojdzie do większego ich zużycia niż podczas pracy przy niższych prędkościach, ale za to dłuzej - nie wiem. Trzeba by testy zrobic :)


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście Konrad, jest taki odgłos podczas nakręcania, sam mam SARBa na tym mechaniźmie. Ale tak jak koledzy pisali inaczej dokręca się automaty a inaczej nakręca mechaniki. Poza tym różne mechanizmy dają inne wrażenie podczas nakręcania (dokręcania) np. dokręcając ETA2824 trzeba to robić ostrożnie i naprawdę z dużym wyczuciem, a np. 6r15 dokręca się tak leciutko jak mechanik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.