Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Skarsol

Nowy Użytkownik
  • Content Count

    4
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Początkujący
  1. Jeszcze nie ma decyzji. Zacytuję UPS: "Urząd Celno Skarbowy ma ok. 120 dni od przyjęcia wniosku na wydanie decyzji bądź postanowienia" Tak więc jeszcze trochę poczekamy na rozwiązanie sprawy. Dodam, że Ashford po czasie zaproponował rekompensatę 46.11 USD, więc nawet większą, niż nadpłacony VAT. Ostatecznie dogadaliśmy się, że jeżeli UPS zwróci różnicę, to sprawa będzie załatwiona. Jeżeli UPS nie zwróci, mam im dać znać. Więc sytuacja mocno się zmieniła, podejście Ashford ostatecznie nad wyraz poprawne, teraz mogę ich wręcz polecić
  2. Opiszę aktualizację sytuacji, może pozwoli komuś innemu oszczędzić czas na ustalanie procedur. Wczoraj (wtorek 21.05.) zadzwonił do mnie Pan z agencji celnej UPS, rozmowa tym razem bardzo miła i rzeczowa. Wytłumaczył wysokość VAT następująco - zadeklarowana wartość paczki przez wysyłającego to 307,99 USD + dodane 100 USD za przesyłkę. Ashford nieprawidłowo zadeklarował wartość, nie było faktury ani inaczej opisanych kosztów wysyłki (chociaż UPS moim zdaniem powinien wiedzieć jakie były koszty wysyłki, w końcu oni pobrali opłatę od wysyłającego). Ustaliliśmy, że mam opisać sytuację na maila - reklamacjecelne(at)ups.com, odebrać zegarek opłacając kwotę z którą się nie zgadzam, mają zrobić korektę i odesłać różnicę na konto. Po 5h od maila zwrotna informacja, że wystąpią o korektę należności. Także pomimo początkowych problemów ze skontaktowaniem się, ostatecznie sprawa idzie w dobrym kierunku. Pozostaje kwestia tego, czy faktycznie różnica zostanie zwrócona, co pozwolę sobie jeszcze tutaj napisać po zamknięciu sprawy. Po kontaktach z UPS pozostaje mi niesmak, mogli od razu podać tego maila do kontaktu, a nie zlewać mnie przez kilka dni. Ile osób zapłaci i machnie ręką, zamiast kopania się przez tydzień z UPS? Co do samego zegarka - wszystko zgodne z opisem, obejrzałem ze wszystkich stron, wygląda na nowy, bez skazy. Gwarancja międzynarodowa, podbita przez inny podmiot. Mam nadzieję nie musieć sprawdzać, czy zadziała w lokalnym oddziale
  3. Dziękuję za odpowiedź. Od jakiegoś czasu czytam forum, również na ten temat. Sęk w tym, że na każdej fakturze do jakiej dotarłem, jest uwzględniony koszt transportu. Również przesyłałem do agencji celnej prawidłową fakturę, fakt, że już po wyliczeniu opłat. Co więcej, nawet najgorsza sytuacja, czyli 262 USD za zegarek +100 USD za IATA daje 83,26 USD VAT co nijak nie przelicza się na 355 PLN (chyba, że złodziejski kurs 4,26). Chyba, że policzono VAT za realny koszt przesyłki + jeszcze IATA. Co nie powinno mieć miejsca.
  4. W skrócie - UPS żąda opłat 441.64 PLN (W tym 355 VAT) od towaru i przesyłki wartych łącznie 1116,35 PLN, czyli ponad 31% VAT, prawie 40% łącznych opłat od wartości podstawy do opodatkowania. Nie polecam ściągania czegokolwiek kurierem UPS i zakupów w Ashford. Mam obecnie następującą sytuację z zegarkiem zamówionym z Ashford, wysłanym za pomocą UPS: Podsumowanie zamówienia wygląda następująco: SUBTOTAL: $307.99 TAXES: $0.00 DISCOUNTS: $46.20 SHIPPING AND HANDLING: $29.95 TOTAL: $291.74 Czyli towar + przesyłka o wartości na dzień opłacenia 1116,35 PLN. VAT powinien wyjść około 262 PLN. W środę 15.05. kurier żąda ode mnie opłacenia 441,64 PLN, na co się nie zgadzam i dzwonię na infolinię w celu wyjaśnienia sprawy. Kurier poinformował, że zostawi paczkę w punkcie obsługi i mam tydzień na odebranie, czyli do 21.05. W czwartek 16.05. dostaję z agencji celnej UPS wyliczenie kosztów: Naliczenie cła i vatu wynikają z faktu iż nadawca przekierował na Państwa opłaty celno podatkowe. Podaje rozbicie opłat: Cło 3zł Vat 355zł Prowizja agencji celne 68zł netto. (dop. czyli 83,64 brutto). Na pierwszego maila, w którym prosiłem o podanie podstawy do wyliczenia takiej kwoty VAT (wysłany 16.05.) oraz drugiego z prośbą o odpowiedź i załączonymi fakturą, i potwierdzeniem płatności w kwocie 291,74 USD, odpowiedzi do dzisiaj (20.05.) nie dostałem. W międzyczasie poprosiłem Ashford o skan faktury w pdf. Najpierw dostałem błędną, bez wliczonego rabatu, z której wyszedłby już VAT około 303 PLN: SUBTOTAL: $307.99 TAXES: $0.00 DISCOUNTS: $0.00 SHIPPING AND HANDLING: $29.95 TOTAL: $337.94 Następnie już poprawną na kwotę 291,74 USD (w tym wysyłka). Po prośbie o informację, jaka dokładnie faktura została dołączona do paczki, kontakt z Ashford się urwał. Od środy 15.05. kilka moich telefonów na infolinię UPS, w piątek 17.05. obiecany kontakt z agencji celnej do południa w poniedziałek 20.05. Po godz. 16 (20.05.) kolejny mój telefon na infolinię, informacja, że agencja celna dzwoniła o 8:43 (albo 8:46) i nie mogła się dodzwonić. O nieodebranych połączeniach mam powiadomienie i historię połączeń + czasami sms, jedyną rozmowę w okolicy tej godziny miałem o 8:36 i trwała niecałe 3 minuty. Z infolinii informacja, że agencja celna pracuje do godz. 18 i podane 2 numery. Od godz 17:05 - 56 minutowe połączenie z agencją celną, gdzie mogłem posłuchać muzyczki, nikt nie odbiera. Wcześniej kilka krótszych na drugi podany numer. Infolinia informowała mnie, że nieodebraną przesyłkę odsyłają do adresata, nie potrafiła odpowiedzieć do kiedy muszę odebrać. W trackingu UPS jeszcze poniższa informacja - czyżby liczyli podstawę opodatkowania od 0,00? Import Charges NOTE: the total value used for calculation of all Duty-based fees is 0.00. Government Charges: 358.00 Brokerage Charges: 68.00 Freight Charges: 0.00 VAT: 15.64 Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją i ma doświadczenie jak ją rozwiązać? - Nie uśmiecha mi się płacić ekstra około 90 PLN za nic; - jeżeli paczka wróci do nadawcy, jak ze zwrotem płatności, czy ktoś ma z tym doświadczenie? Płatność była kartą Revolut; - rozważam opłacenie i odebranie paczki, zebranie dokumentów i zgłoszenie sprawy jako podejrzenie oszustwa przez UPS. Może ktoś przechodził taką drogę? Dziękuję bardzo za przeczytanie posta i wszelkie rady!
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.