Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
News will be here

Markope

Użytkownik
  • Content Count

    80
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

12 Początkujący

Recent Profile Visitors

791 profile views
  1. Dziękuję za wskazanie drogi- trochę to pomogło- fabryka Angenstein sprowadzała mechanizmy z Niemiec, więc może też od Junghansa - to by tłumaczyło zawieszkę. Nic natomiast o zegarach stojących 🤔. Czy warto drążyć ? - nie wiem . Ale czemu nie?...
  2. Dziękuję pięknie za pomoc ,jak zwykle niezawodni 😉pozdrawiam
  3. No to już nie pytam nawet o skrzynię, sanki, wskazówki itp... dziwi mnie tylko ta podwójnie nabita sygnatura??? Albo nieudolnie zeszlifowana pierwsza, niedokładnie nabita ?
  4. Witam, proszę o pomoc w następującej sprawie : na olx jest wystawiony na sprzedaż ładny Lenzkirch w eklektycznej skrzyni, moje wątpliwości i obawy budzi natomiast sama sygnatura. Otóż pod nią, a właściwie lekko z boku widać wyraźnie " cien" starej sygnatury...🤔 . Czytałem już tutaj o " magikach"😡, którzy nabijają sygnatury Lenzkircha na zupełnie inne mechanizmy. O ile tu mechanizm i sam numer seryjny wydają się być w porządku, to nie podoba mi się to "odbicie". Czy ktoś pomoże?🙏
  5. Markope

    d.r.p.554626

    Dziękuję za pomoc i poświęcony czas,pozdrawiam
  6. Markope

    d.r.p.554626

    Czyli co można z tego wywnioskować?🤔Mechanizm Kieningera w skrzyni K. Lauffer bo jeszcze swoich nie produkował,czyli między 1932 a 1934 r.? Czy równolegle ze swoimi werkami stosowali innych producentów? Jak długo patent był chroniony?
  7. Markope

    d.r.p.554626

    Dziękuję pięknie, niezawodny Anansi znowu nie zawiódł 😉. Tak mi się to udało przetłumaczyć. Z dokumentu wynika ,że autorem patentu był Joseph Kieninger, natomiast ten werk pochodzi z zegara firmy Karl Lauffer. Czy były jakoś że sobą powiązane?
  8. Markope

    d.r.p.554626

    Witam, mam pytanie odnośnie patentu d.r.p.554626. Jakiej firmy dotyczy i jakiego elementu? Liczę na niezawodną wszechwiedzę grupowiczów 🙂pozdrawiam
  9. Witam,a więc producent tego zegara jest bardziej trudny do określenia, niż sądziłem. Ja stawiam na FMS, choćby ze względu na specyficzne zawiesie wahadła, które spotykałem, jak do tej pory tylko u FMS-a , ja to nazywam " języczkiem". U wszystkich sygnowanych mechanizmów tej firmy ,jakie spotkałem, były właśnie takie zawiesia- zapewne zastrzeżone przez firmę. Tyle mogę się wypowiedzieć w temacie, skoro zostałem wywołany do tablicy. Życzę wszystkim klubowiczom spokojnych,zdrowych świąt i szczęśliwego nowego roku,🙂 pozdrawiam.
  10. Tak,sprzedający przyznał,że coś tam musiało być, bo jest podłużne wycięcie. Co ciekawe - na tych dwóch chodzikach też u góry nic nie ma ,a wyglądają bardzo podobnie Dziękuję serdecznie wszystkim za ciekawe sugestie i porady. Pozdrawiam
  11. Jak dla mnie ,to nawet w XXI tak lepiej się prezentuje😁, w porównaniu z chodzikami faktycznie jest jakby na odwrót 🙃,tylko ta wysokość... chyba że inaczej mierzone?
  12. Raczej sprzedający nie da się namówić na usunięcie smołopolitury😉,tak więc chyba musi zostać tak jak jest- tajemnica skrzyni zakryta smołopoliturą🙂. Co do sterczynek - to mie jestem przekonany ,czy są zamienione- sugerując się wymiarami tych czarnych chodzików 108 cm wysokości. Ten ma dokładnie tyle samo,a gdyby zamienić sterczynki góra-dół- byłby o kilka centymetrów wyższy, bo dolne strczynki są dłuższe,ale całości nie wydłużają, bo broda jest dłuższą od nich. Gdyby natomiast były u góry- dodawałby zegarowi 3- 4 cm 🤔. O ile te skrzynie są z sobą spokrewnione.
  13. Dodałem więcej zdjęć, czy coś to podpowiada? Dodałem więcej zdjęć ,w tym pleców, czy coś to pomoże?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.