Już mniej ekscentrycznie polecę Atlantica.
Tutaj przykłady:
https://jubitom.com/zegarki/atlantic/worldmaster-incabloc/zegarek-atlantic/at-537804139bk
https://jubitom.com/zegarki/atlantic/worldmaster-incabloc/zegarek-atlantic/at-537544193rbk - z tych trzech mój faworyt
https://jubitom.com/zegarki/atlantic/worldmaster-1888/zegarek-atlantic/at-537544193rb
Z elementów, które moim zdaniem dodają tym Atlanticom czegoś niezwykłego są:
1. wypukłe szkło i wypukła tarcza - dzięki temu nie ma refleksów na szkiełku, a zegarek ma pewną trójwymiarowość. Dodatkowo niemal niemożliwe jest, żeby mankiet koszuli haczył o kopertę zegarka
2. wieloletni design - od chyba ok. 1940 roku w Atlanticu przewija się ten wygląd. Np. tutaj Atlantic Milano (w tym wypadku z odnowioną kopertą i przesadzoną 4x ceną) z ok. 1945 roku https://allegro.pl/oferta/atlantic-mechaniczny-zegarek-vintage-13285082116?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_term=test&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_md_gd_galanteria_pla_pmax&ev_campaign_id=18003665669&gclid=Cj0KCQjwuLShBhC_ARIsAFod4fIKXp5QFx92PSrrnt4ibQUK1EjnHfyV7__zn0KgdBLxYVYqGi5RoL0aAuUJEALw_wcB
3. nie szara, nie biała, tylko przełamana barwa tarczy i drobne kreski międzyminutowe - w rzeczywistości dodaje to pewnego wrażenia kunsztu i tego jakby obwódka minutowa wchodziła pod tarczę godzinową.
ww. moje opinie są baaaardzo subiektywne, ale możesz sobie porównać w popularnych butikach jak W.Kruk czy Jubitom takie Atlantici i (być może też tam) wymieniane zegarki przez kolegów. Poszukaj różnic i znajdź to co Ci odpowiada. Z takich prostych rzeczy na co możesz patrzeć to:
wygląd:
1. płaskie/wypukłe szkło
2. kolor tarczy
3. grubość
4. wielkość
5. rodzaj indeksów (rzymskie/arabskie/kreski)
6. metalowy/przeszklony dekiel
7. liczba komplikacji (tylko godziny, minuty, sekundy czy dodatkowo np. dni miesiąca, dni tygodnia, miesiąc, rok, fazy księżyca, stoper
8. sekundy na tarczy głównej / na subtarczy?
9. luma ("fosfor" na indeksach, wskazówkach - w najbardziej klasycznych garniturowcach tego nie ma, ale to jak z butami do smokingu, czy będą to lotniki, czy możesz iść na odstępstwo i ubrać np. oksfordy?)
specyfikacje:
1. mechanizm kwarcowy/automatyczny/mechaniczny
2. rezerwa chodu (w przypadku mechanicznych i automatycznych); raczej będzie to ok. 40-50h, w Tissot Powermatic jest to 80h
3. konkretny model mechanizmu: miyota, ETA, Sellita, powermatic
Gdybym miał krótko napisać co bym zrobił w Twojej sytuacji z Twoimi preferencjami to upatrzyłbym sobie kilka (2-3) zegarków, które mi się podobają i 1 inny (np. Tissota LeLocle, Vratislavię i jako tego innego Junghansa), zlokalizowałbym je i obejrzał na żywo. Wtedy wiedziałbym czy gust na zdjęciach pokrywa się z odczuciami na nadgarstku. A dalej już coś będziesz wiedział i śmiało podsyłaj, a każdy na swoje możliwości podpowie czy warto
Czego nie robić: Nie patrz na pasek - jeśli Ci się nie podoba, to sobie zmienisz, a do tego od początku lepiej jak będziesz miał dobry jakościowo pasek z zapięciem motylkowym . Ale sam wygląd paska też oceniaj, czy wolisz gładki, "krokodyl", z przeszyciami, czy jeszcze inny.