Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

StaryWilk

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    2990
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana StaryWilk w dniu 3 Listopada 2013

Użytkownicy przyznają StaryWilk punkty reputacji!

Reputacja

565 Mistrz

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Wrocław
  • Hobby
    motoryzacja, zegarki naręczne, rowery, sport, muzyka

Ostatnie wizyty

1787 wyświetleń profilu
  1. Nie rozumiem jednego. Porównujemy całkowity koszt zakupu nowego auta za gotówkę vs lizing / wynajem. Czyli mamy w portfelu powiedzmy 200 tys zł i myślimy czy lepiej zapłacić całość za auto, czy wrzucić te pieniądze (w całości lub w znacznej części w jakąś inwestycję, a w zamian kupić auto "na raty", które moim zdaniem prawie zawsze (licząc całkowity koszt posiadania) wyjdzie drożej od tego kupionego za gotówkę. Zatrudnienie pracownika (lub wynajem), kupno kolejnej maszyny w lizing to inna forma inwestycji - bo tutaj też opieramy się "na ratach". Chyba, że musisz mieć np. 200 tys zł w portfelu, żeby myśleć o zatrudnieniu pracownika, który ma zarobić docelowo 120 tys/ rok? Wydaje mi się, że ważniejszy jest pomysł na wykorzystanie jego pracy / pracy kolejnej maszyny w lizingu, a nie duża pula "wolnej gotówki", której nie wykorzystasz na auto?
  2. Oglądacie czasami swoje rolexy i San martiny pod lupą? Uczeń przerósł mistrza? 😉
  3. Wnętrze tego chińczyka przypomina mi salon, w którym telewizor zajmuje centralne miejsce...ale szybkość ładowania imponuje. https://autogaleria.pl/szybkie-ladowanie-chiny-czas
  4. StaryWilk

    chiński top

    Halcyon https://halcyonwatch.com/collections/halcyon-origin
  5. Do wczoraj tak było? No i cały misterny plan strzelił w łeb - bo wczoraj ogłosili ceny dla nowego modelu - dali mniej przycisków i pokręteł, tablet sterczący i piękne zegary zastąpione tabletem, a mimo tych niedogodnień ceny nie obniżyli 😬😉 Dacia Duster 2024 z LPG kosztuje wyjściowo 79 900 złotych Nowa Dacia Duster 2024. Wiemy ile kosztuje w Polsce. Cennik i wyposażenie - autoGALERIA
  6. To jeszcze takie pytanie - kupowaliscie coś w tym sklepie? Amorki 29" RS Recon za 60 euro, czy Fox float rhythm 130 mm za 140 euro... to serwisowanie na oryginalnych częściach, u fachmana ma sens ekonomiczny? https://www.rczbikeshop.com/default/rockshox-fork-recon-29-boost-15x110mm-coil-tapered-black-00-4020-359-022-78776.html https://www.rczbikeshop.com/default/fox-racing-shox-fork-34-float-rhythm-29-130mm-boost-15x110mm-remote-black-02-2925-00871.html
  7. Szukając benchmarku cena do jakości w polskich sklepach patrzyłem najpierw na ofertę decathlon - zaintersował mnie EXPL 540 w promocji za 3200 zł (za kolejny dzień- dwa cena wróciła do nominalnych 4000 zł) oraz EXPL 700. Te rowery też są bardziej scieżkowcami niż XC (ze skokiem 120 mm). Są one przedstawiane na zdjęcich jako te bardziej uniwersalne od XC, wycieczkowe / turystyczne. Za dzień - dwa cena EXPL 540 wróciła do nominalnych 4000 zł, a cena EXPL 700 wciąż w promocji (4400 zł). Ale przy okazji zauważyłem, że za podobne pieniądze da się kupić bardziej "markowe rowery", z podobnym osprzętem. Rower górski MTB turystyczny Rockrider EXPL 700 27,5"+ ROCKRIDER | Decathlon Rower górski MTB Rockrider EXPL 540 29" ROCKRIDER | Decathlon
  8. Bikepackingu nie zamierzam uprawiać, ale wiesz jak to jest. Dla wiekszości wystarczy kompakt kombi, z silnikiem 120-150 KM, czy prosty rower crossowy na Alivio, ale czasami chce się mieć lepszą maszynę (czy to auto, rower, zegarek, sprzet audio itd.) Podałem przykład bikepackingu, bo zasugerowałem się obserwacjami, że:
  9. całą produkcję ram przenieśli do Wietnamu, czy jest jakiś podział modeli?
  10. Yeti Arc w carbonie podobał mi się odkąd go parę lat temu zobaczyłem, wersja rocznicowa 35th - przepiękna. Sprzedałeś, bo nie był Ci potrzebny? Jak byś go ocenił, miał jakieś wady? Oba to Spece - Dłuto (Chisel) i Bezpiecznik (Fuse). Na zdjęciu dodane jako przykład, dwóch typów mtb - tak ogólnie, żeby pokazać o czym mowa (bo traile to często też full-e). Wiem, że poszczególne marki i modele nieco różnią się geometrią, dlatego pytanie było ogólne, bez podawania modeli. Ten chisel, jak się dowiedziałem pojawił się na promocji w listopadzie / grudniu 2023 i co chwilę cena wraz z dostępnością skacze od 3400 do ok 5000 zł, powstało wiele recenzji PL na youtube, jest sporo ofert na OLX, jest "specjalny" wątek o nim na forum rowerowym, z którego dowiedziałem się, że ludzie są gotowi wziąć rozwód z powodu rowerów 😮 https://roweroweporady.pl/f/topic/10789-specialized-chisel-fajne-promo/ Co do modeli - "w zasięgu wzroku" - czyli do ok 5000 zł, są zarówno XC, jak i Traile ze sztywnymi osiami, pełnym Deore 6100 1x12 (do którego koledzy namawiają) oraz amorkiem gazowym Rock Shox (Judy Silver/ Gold w XC lub np. Pike w Trail. Kolejne "niewielkie" kilka setek euro pozwala już np. na znalezienie czegoś z amorkiem Fox-a / Reba / Sid i jeszcze lepszym osprzętem (np, kołami DT) albo biedniejszego Carbona (XC). Np. XC Radon Zazdrosny na Judym Goldzie za 1030 euro: https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-al-8.0-2 czy Trail Rose Bonero 2, na Pike'u Select za 1150 euro: https://www.rosebikes.pl/rose-bonero-2-2693546 Wiem, że taki coś by mi pewnie też starczyło do moich REALNYCH potrzeb - bez sztywnej osi tył, ale z pełnym Deore 6100 1x12 (na próbę, żeby się przekonać, czy rzeczywiście takie ekstra), Rock Shox Judy Silver. Ciekawe, czy dobrze niósłby gościa, co waży ok 95 kg, nie ma zbyt dużej kadencji, nie ma czasu na ciągłe mycie i przesadne dbanie o sprzęt... https://www.bike-discount.de/en/radon-zr-team-7.0-6 Tak się domyślam. Ja głównie z trekkingów korzystałem dotychczas, miałem też epizod z customowym wyprawowcem na ramie cro-mo i kołem 26", z pełnym XT, dynamem SON, fajnym oświetleniem i tubusami. Ostatnio jeżdżę dużo mniej, wypadłem parę lat z obiegu (tylko z doskoku podczytywałem coś z rzadka). Nie miałem jeszcze mtb z prawdziwego zdarzenia, chciałbym odmiany, dodatkowo chcę targać przyczepkę z dzieckiem "od czasu do czasu", a "od drugiego czasu do czasu" wybrać się na wycieczkę sam na sam. Odnośnie tych trail-owych zamiast XC, zauważyłem, że są najczęściej przysposabiane jako mtb do "bikepakingu". Podoba mi się bardzo Santa Cruz Chameleon 8 - kilka postów wklejałem fotkę - ale jest za droga i ponad moje potrzeby. https://bikepacking.com/ - fajna stronka https://bikepacking.com/bikes/2022-santa-cruz-chameleon-review/ - piękna, wydaje mi się dość uniwersalna maszyna... Jestem też fanem ram cro-mo - podoba mi się np. marin pine mountain (to tez taka trail-ówka bardziej niż XC). https://bikepacking.com/bikes/2020-marin-pine-mountain-2-review/ Stąd pomyślałem, że te traile są bardziej "rekreacyjne" i wycieczkowe niż XC...? Ogólnie zauważyłem odwilż cenową i powrót dostępności większej - choć ceny zmieniają się z dnia na dzień, tak samo w polskich sklepach.
  11. Może być też tak, że mechanizm oryginalny, ale w stanie agonalnym, jak tu:
  12. Co do zasady, który rower ma bardziej rekreacyjną geometrię, mniej męczącą na dłuższe wycieczki, bardziej "uniwersalną" dla amatora - typowe XC (skok widelca 100 mm), czy Trail (skok widelca ~130 mm)?
  13. pewnie z lepszej partii przedcovidowej pewnie na napędzie 9 speed byś pojeździł 12 lat w podobnych warunkach Z ciekawości - czy wraz z kasetą wymieniałeś blat korby? Ile łańcuchów poszło przez 6 lat?
  14. z A6 ten był najładniejszy: O estetyce nowych wnętrz była ostatnio szersza dyskusja i swoje zdanie wówczas wyraziłem
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.