Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

artiplast

Nowy Użytkownik
  • Content Count

    0
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

artiplast last won the day on July 24 2017

artiplast had the most liked content!

Community Reputation

12 Początkujący

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  1. fajnie jak na discovery wykute w ogniu , czyli biała broń w 3 godziny kuta klinga a potem rękojeść i poprawki w 3 następne
  2. test ze 100km na hamowanie nie za bardzo ma sens ( byle co z abs może być lepsze cho niekoniecznie byle co)natomiast sensem jest to by hamulce się nie gotowały np na torze w kamieniu śląskim .wlałem w układ płyn który wytrzymuje 320C bo poprzenio na dot 4 ( 220 C ) hamulce padły przy 4 okrązeniu tor ma około 3600m i kilkanaście zakrętów trzeba wielokrotnie hamować z 130 -110 na 60 lub 40 a w dwóch 220 na 80-90 km kilkanaście ostrych hamowań w ciągu 2minut 2min20 sek bo tak po amatorsku się robi czas . najlepsi schodzą do 1min 50 sek ale to pełna profesjonalka . co do silników to audika wystroiłem na 450ps ale moment ma 634Nm czyli potężnie i wszystko przy 1160 kg bo auto co nieco przytyło .BMW przerabiam na 12 cewek bez aparatów .mam nadzieje że w końcu to skończę .Latem pojeżdziłem trochę samą ramą po zadupiach i tyle .Nie miałem czasu bo kończyłem budowę domu -już mieszkam od maja 2018 no i postawiłem sobie hale 115m@ pod moje auta , 9 metrów od domu mam wreszcie blisko ..... przy okazji fotka fajnych amorków , firma brytyjska protech regulowane naciągi i 12 stopni twardości regulowane poktętłem .są lepsze od poprzednich bo mają większy tłok 2,25" .wszystkie 4 pójdą do mclarena z v12 przy okazji porównanie koło tylne z porsche GT3 czyli 295\35R18 i to co zapakowałem do mclarena , oczywiście większe nie znaczy lepsze , ale man koła , opony zgodne z oryginałem F1 a kontrast jest potworny .Wcześniej na tym rozmiarze jezdziłem no ale udało się tanio felgi wyrwać to się zmieniło .Ciekawostka jest taka że komplet felg oczywiście nowych to ponad 30tys oczywiście kupiłem okazyjnie i używane ale idealne .Felgi nie dość że lekkie to jeszcze toczone fabrycznie - ścianka 2,8 mm gdzie alu ma 5mm
  3. witam , cześc albiNOS ponad rok nie zaglądałem ... z ciekawostek przerobiłem sobie w aucie układ hamulcowy , z przodu dałem tarcze 360mm i zacisk 6 tłoczkowy oraz mocowanie felgi na tzw Central Lock czyli jedną śrubę . Wcześniej z przodu był zacisk 4 tłoczkowy i tarcz 340 . Przy okazji zamieniłem przewody elastyczne na w oplocie stalowym i skutecznosc hamowania i precyzja jest niewsamowicie lepsza . Z tyłu dodałem drugi czterotłoczkowy zacisk do ręcznego , tarcza bez zmian 340mm oczywiście tez na centralną śrubę . Autko dostało felgi magnezowe 18J9" i 18J13,5" no i oponki semi slik 245\40r18 przód tył 335\35R18 całkiem fajnie wygląda ,,,
  4. po miesiącu przerwy kilka zdań , miałem sporo problemów z silnikiem ..... po 20 minutach jazdy zaczął przerywać i kopcić chodził na 1\2 gwizdka . Kolega sholował mnie na lince na warsztat .Tu pokręciliśmy kilka razy i DUPŁO ....silnik zablikowany .... no cóż myślałem że mimo wszystko stary pasek rozrządu strzelił przy kręceniu więc zamówiłem nowy w nadzieji że na rozruszniku nie przemieliło .No i zabrałem sie do wyciągania ... Po wyjęciu okazało sie że ząb z wieńca się urwał i rozwalił rozrusznik a ten zablokował wał ... przypadek jakich mało by 10 minut wcześniej rozjechał sie zapłon ... po 2 tygodniach miałem wrzucony nastepny silnik ideał 14,2 do 15,1 bara na cylindrach no i odplał to samo co poprzednio kopci i nie pali ...po małej sprzeczce Sylwek wymienił sterownik na ten z bmw no i wszystko ok ...wysłałem do Krakowa czekam na info , ale to niemal niemożliwe by objawy były takie że mapa jest wpisana a sterownik daje iskry w innym czasie lub zalewa wtryskami ... do tego doszła mała awaria czujnika ciśnienia, zaraz za tym kontrolka rezerwy , sekunde póżniej przerwał sie przewód od czujnika położenia wału i silnik zdechł .... defekt niewidoczny ale udało mi sie go zlokalizować po prosty złamany na lutowaniu . Po tych wszystkich perypetiach wreszcie wyjechałem ale musze kupić jeszcze regulator ciśnienia bo ten co założyłem to syf i nie polecam tanich po 120 zeta bo cisnienie skacze do 1,5 bara nawet w dwie strony i to jest ch*j nie strojenie ... Wiem bo zabudowałem na listwie czujnik ciśnienia paliwa a w kabinie wskażnik taki sam jak ciśnienie oleju , bardzo to ułatwia życie i widac co sie dzieje podczas jazdy . założyłem też termometry spalin typu k termopary epmana na filmiku i zdjeciu które kóżniej dołącze zobaczycie . Na koniec komore silnikową zaekranowałem złotymi ekranami by odbijały temperature w dół no i zabudowałem wentylatory na intrecollery które wyciągają powietrze z góry przez intercooler i dmuchają na tłumiki .... dzwięk wydechu i silnika naprawdę fajny zrobiła się wysokoobrotowa wiertarka zupełnie coś innego niż przedtem wolnossak .... na razie 0,5 bara jak znajde kogoś do strojenia to pdniose cisnienie bo niestety Sylwek sie wycofał , no chybaa ze zmieni zdanie filmik na yt
  5. sporo silnej woli czyli mocy jedaj z gwiezdnych wojen i lewitujący silnik sam wskakuje do komory silnikowej :ph34r: , betka jakieś 310 kg w tej chwili
  6. niedziela była pracowita , o 10 miałem zdjęte elementy nadwozia i zabrałem się za przygotowanie do wyjęcia silnika . Na dzień dobry biały mclaren musiał wylądować pod chmurą . Odpalił i wyjechał o własnych siłach ale bez tłumików więc łomot v8 był pieroński . na fotce widać wyjęty dyfuzor z czerwonego czyli osłona aerodynamiczna silnika od spodu to ten element po prawej waga fajna bo 3,5 kg wykonany z tkanin . na strzał poszły półosie , wymiana 4 gum osłaniających przeguby . półosie są niemal pancerne po 18 latach zero luzow przeguby większe niż a audi s8 no ale muszą bo napędzają jedną ośkę , gumy parcieją więc wymiana no i straciłem 3 godziny bo sporo srub do odkrecenia . Przy okazji podniosłem na gwincie tył samochodu o 10 mm ( amortyzatory gasschock z 22 stapniami regulacji twardości - pokrętło na dole amora widac na fotce - sprężynka o średnicy 80mm niemal jak z motocykla . Amorek lekki bo tylko 2,5kg no ale za 4 sztuki trzeba dać ok 3600zł przy okazji fotka mojej zwrotnicy , projektowana oczywiście do mclarena , wycięta z aluminium lotniczego posiada mocowanie pod 2 zaciski ale z racji odchudzania auta zrezygnowałem z dodatkowych zacisków .... fotka wahaczy i tarczy hamulcowej mojego projektu , jest to kopia tarcz stosowanych w mclarenie F1 oryginale , zresztą cały układ hamulcowy jest taki sam jak w oryginale . przy okazji fotografia koła zamachowego z aluminium , to też mój projekt ale można taki gadzet kupić w usa do audika abz za ok 2000zł ... przy okazji musiałem zamienić skrzynie biegów i tu się naklołem bo ponad 3 godziny , po prostu nie potrafiłem złożyc z silnikiem a przyczyną była tulejka centrująca która była zdublowana bo niechcący wyszła z silnika poprzedniego i została w skrzyni
  7. z blogiem faktycznie , mam sporo do powiedzenia , bo jestem gaduła a motoryzacja jakiej mało osób doświadczyło ( projekty w REALU ) to moja pasja i trochę tego już było . co do własnych projektów to powiem tylko tyle ,że jest to łatwiejsze niż replika , bo co ci wyjdzie to jest twoje przykładem jest veno i husaraja ,całkiem ładne auto i sie nie czepiam ale sukces finansowy żaden .... ---------------------------------------------------------------- ciekawym projektem jest kozmo ale to inna kategoria ,po prostu małe autko o kilku obliczach albinos bardzo profesjonalnie wyszła ta reperaturka , na fotkach nie ma sie do czego doczepić , fajnie że potrafisz tyle ciekawych i różnych tematów ogarnąć ,m jesteś RZADKI PRZYPADEK W SWOJEJ pracy zawodowej ... .------------------------------- dzisiaj zabrałem się za wymianę silnika po 8 minutach mój mclaren wyglądał tak jak na fotce , żona pojechała do UK do starszego syna a ja zabalowałem dlatego od rana na kacu ale od 9 do 20 zrobiłem sporo , na razie tylko jedna fotka jutro będzie więcej i opisy bo nie mam już siły,a kręgosłup odmawia posługi....
  8. powiem żartem ża słusznie się jest nie wymądrzać ... schody mają 110 stopni bo strych w szczycie ma 190cm wysokosci i sufit szerokie na 30 cm a ściany lecą jak namiot , wejscie jest z boku i żeby nie wychodzić na czworaka przy 180 stopniach zrobiłem 110 stopni i inaczej sie wychodzi , po prostu mam 183 cm+ buty i nie muszę się garbić . Schody mają taką szerokość że da sie zejść tyłem i przodem , Co do stopni miejsca jest sporo , ale jeżeli bedzie korzystał z nich jakiś otyły osobnik to można zrobić stopnie co drugi z wycięciem i wtedy trzeba schodzić z odpowiedniej nogi . Ja tam chudy nie jestem ale ponton też nie, dlatego uważam że jest ok Zresztą postaram się wrzucić 3 lub 4 fotki i wymiary wejścia i wyjścia , a nie da się ich przesunąć ,( jedyne wyjscie to schody systemowe skręcane ale tych nie chciałem bo to kicha która chodzi i jest niestabilna tak jak mostek na linach w krainie pigmejów , są w makro po 1400zł ) i postarasz się coś wymyśleć lepszego ... wszystko da się poprawić ergonomia to mój konik i lubię rozpracowywać trudne tematy zwłaszcza tam gdzie ciasno , a ma być w miarę funkcjonalnie np kabina mclarena , kabina lamborghini countach ( też opracowałem swoją wersję z wysokością taką jak ma GT40 w środku mój countach od ziemi do dachu miał 99cm wysokości przy prześwicie 12 cm a kierowca mógł mieć do 188cm - to jest możliwe .... :unsure: zresztą kabina countacha była protoplastą mojego mclarena , po prostu w tamte wymiary wcisnąłem 3 fotele + 4 fotel hamąda tyle że mclaren jest wyższy ma 116cm wzrostu prześwit 12cmi no i tunel na dachu - 8cm więc w kabinie jest 11 cm wiecej na wysokośćniż countach lub gt40 , to potwornie wiele , oraz modernizacje 4 mieszkań z poważnymi przebudowaniami no i inne mniej sensowne projekty
  9. spacery to albiNOS ma robocie neikoniecznie na piwko , dlatego gościa rwie do na urlopie do takiego majsterkoania . reperaturki z blachy i wstawianie czy torzysz nakładki z kompozytu?
  10. dzisiaj dzień sukcesu i porażki ... 1 sukces udało sie odpalić v8 abz z turbinką , bardzoładnie zagadał od niedzieli zaczynam go pakować do czerwonego mclarena , Na fotce poniżej zmontowany z obudową filtra oraz wydechem , pod spodem 2 entylatory które zabuduje do intercolerów tak by chłodziły też tłumiki miejsca mało ale wszystko spasowane na cacy . Cały zespół waży o 30 kg wiecej niż bez turbo,więc bedzie to wścieklizna , na razie na 1/2 bara potem bedziemy dłubac ięcej na drodze ...fotka silnika poniżej 2 mclaren z podwoziem i silnikiem bmw po dzisiejszym strojeniu padł sterownik emu , prawdopodobnie moiże być żadka przyczyna że sekwencyjnie nie ogarnął 6 garków ( połączone parami 12 cylindrów ) ysle do naprawy do krakowa a szkoda bo dzisiaj była wścieklizna na moim placu testowym , Sylwek podkrecał obroty i stroił .... 3 w miedzyczasie zrobiłem schody krecone do budowanego domu koszt ok 600 zł nietypowe 110 stopni i iwysokie na 278 cm 12 stopni deski zamówie u stolarza razem ze schodami normalnymi .Schody na strych 36 m2 dodatkowe pomieszczenie dla natłooku gości np ....fota poniżej ,,,, z jednej strony samochody silniki ramy zawieszenia i to w bardzo szybkich autach a z drugiej jAKIĘ SCHODY.... 4 Sylwek od strojenia moich samochodów , przywozi aktualnie za każdym razem po 2 puchary z 1\4 mili jezdzi do czech . W tej chwili jego sejcento 500ps to drugi czas w polsce na jedną ośkę ....
  11. a samolot to dopiero pali ,nawet taki mały na 150 osób.... poniżej symfonia na 3 gwizdki czyli razem 28 cylindrów....GT40 od Bogdana na wizycie gościnnej ( auto prezentowane kilka razy w tv)
  12. jest , już mówiliśmy o co biega . Prawdopodobnie zarejestruje za granicą , po za tym mam jeden zarejestrowany a kit cary i tak za granice idą a nie w polsce ... Poniżej filmik z jazdy podwoziem , w tej chwili jest tylko 0,5 bara czyli nie bedzie wiecej niż 400 koni na tone bo tyle to gdzieś waży bez skorupy ... , wieksza moc to już tylko albo hamownia albo na drodze bo trzeba kilka razy rozpedzać do co najmniej 170km to na podwórku nierealne ....fajny gwizd z turbiny , zresztą prowadzi sie naprawde świetnie , momętami mam ok 60km na godzine , gdzie normalne auta na tym terenie z biedą 10-15 km bo nierówny asfalt i podskakują .... zabawa świetna ale 30 l \h juhy idzie
  13. dzisiaj wyprowadziłem v12 ze stajni ...waste gate ma najsłabszą sprężynke wiec w tej chwili pompuje tylko 0,5 bara samochód dopiero bedzie strojony do 1,5 bara ale powoli by nie zakapić na dzień dobry . Bardzo fajny dzwięk jak turbo nabija , kamera nie oddaje natury dzwięku ale silnik ma o 40mm mniejsze koło zamachowe od oryginału na srednicy , więc wkręca się sciekle na obroty pod obciążeniem.... i waży tylko 12 kg ze sprzęgłem i tarczą , oczywiście manual , skrzynia 6 biegów /długadizel . Próby tylko na pierwszym biegu do 70km\h bo za mało miejsca ...w tej chwili to ok 400ps na 1000kg czyli przelicznik 2,5 kg na konia to niewiele mniej niż enzo ferrari ... lekie dodanie gazu przy skrecie i obraca o 180 stopni , słaby start bo naped tylko na 1 ośke a opony zupełnie łyse więc można palic gumy co dziś było nierealne bo była mżawka...na koniec padły mi pompy i musiałem dopchać do stajni z pomocą dwóch kumpli , wkurwiony jak nietoperz zakończyłem dzionek piłując czerwonego na średnicówce...
  14. witam ... moje ostatnie wypociny to przygotowanie turbiny i sinika audi typ ABZ 4,2 l . turbina garett . ponieważ jade na zwykłym ABZ 299ps (ok ) najszybciej jest mi zabudować do mojego F1 tego czerwonego . ABZ z turbinką powinien miec ok 570ps bez kucia silnika . Moja bmw v12 musi jeszcze poczekać , bo sie nie rozdwoje , co prawda została mi tylko instalacja i skorupa ale to 5 miesiecy roboty wiec szybciej bedzie jak wymieniue sam silnik w czerwonym tym bardziej że jest lżejszy , ma w tej chwili 1060 kg wagi a z turbiną bedzie ok 1100 kg na 570 ps to bedzie poniżej 2 kg na konia -- coś jak bugatti veyron .... Modyfikacje jakie zrobiłem w silniku : koło zamachowe aluminiowe 12kg z dociskiem i sprzegłem oczywiście manual , listwa wtrysków przerobiona i zabudowane wtryski 440cc przy 3 barach przy 4 barach więcej , zabudowany regulator ciśnienia na listwie z manometrem . Cewki wymienione z " jebliwych" 3 pinowych na 4 pinowe z silnika tfsi . wYWAŁIŁEM STARĄ PRZEPUSTNICE I DAŁEM 2 Z bmw 2,8 L , zabudowałem 2 intercolery , z turbiny wychodzi powietrze rurą DZ 52mm i rozdwaja sie na dwie strony po 50mm przechodząc przez intercolery o przrkroju iok w kole 80mm i wychodzą do przepustnic rurą 70mm . Zabudowałem 2 zawory HKS blow off , sterowanie z kolektora , zawór waste gate sterowany zaworkiem pierberga . Wydech z turbiny to rura 80 mm przechodząca w 2x76mm potem 2x2 tłumiki .... wszystko bardzo podobne jak w modelu z BMW v12 . Całość sterowana oczywiscie sterownikiem emu . fotki poniżej , znajoma obudowa filtra z stożkami 2x400ps , zasilanie paliwem to pompa Bosch 044 + dwa filtry siatkowe . odpalamy za 2 - 3 tygodnie na ziemi a potem szybko do samochodu by sobie pojezdzic w tym roku . co do wersji z silnikiem BMW z racji tego że bedzie cięższa o ok 200 kg - prawdopodobnie 1300 kg i ok 680ps bedzie porównywalne z ABZ na fotkach poniżej ABZ po przeróbkach BMW i ABZ w tle biały mclaren czeka na wymiane przednich wahaczy i nowy lakier Porównanie przodu mclarena i Matiza oraz wyklejony nowy zderzak , możecie zobaczyć jaki jest przedni zwis w sportowym aucie ( zwis to odległość od środka przedniego koła do przodu zderzaka ) i dlaczego sportowe auta z centralnym silnikiem muszą być twardsze od zwykłych .... by nie rozwalały przodu o asfalt ... przód robiłem juz 2 x dlatego zrobiłem zderzak na podmianke ...
  15. albiNOS w komplecie powinna być tulejka dystansowa , jak nie ma to klucz 17 i max do 10g czyli jak ramie klucza dociągnąć mocno , gwint pewno metryczny albo M10x1,5 założyć nakrętkę z teflonem lub kontre , co do siły naciągu to znaczenie ma twardość poliuretanów ( te krążki chyba że to akurat guma ) to nie filozofia sam sie połapiesz bo zepsuć to jest ciężko ....
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.