Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

PRGreg

English&German Master Clocks

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Bardzo dawno nie zakładałem nowego tematu.

Wkoło gdzie nie spojrzeć czają się roczniaki.

Ja od kilku miesięcy z dużą uwagą i zainteresowaniem studiuję i pogłębiam swoją wiedzę na temat angielskich i niemieckich zegarów elektrycznych sterujących sieciami czasu w szczególności skupiam sie na zegarach z wahadłem sekundowym co w prostej linii jest skutkiem mojej (niespełnionej niestety) wielkiej miłości do prawdziwych regulatorów. 

Wbrew pozorom jest to bardzo ciekwy temat będący syntezą mechaniki i elektromechaniki. Aby zrozumieć pewne zagadnienia musiałem sobie przypomnieć prawo Ohma i podstawy elektomechaniki. 

Te zegary potrafia być cholernie dokładne. Nie bez powodu używano ich jeszcze w latach 60 ubiegłego wieku w fabrykach, szkołach, pocztach, urzędach i dworcach. Była to produkcja przemyslowa ale nie na dużą skalę ze względu na wielkośc rynku (np synchronomów wyprodukowano w sumie ok 6000). 

Wahadła produkowano z inwaru a podstawą było wahadło swobodne dostajace odpowedni impuls mechaniczny podtrzymujący pracę. Były tez zegary działające w oparciu o wychwyt Grahama czyli bardzo klasyczne.

Wstępnie podzieliłem sobie je na takie grupy: 

1. Zegary produkowane przez firme Synchronome Co w Londynie oraz liczne klony innych producentów - wg rozwiązania Panów Williama Shorta i Franka Hope-Jonesa zwane popularnie synchronomami. 

2. Zegary na bazie pomysłu szwajacara Matheusa Hippa - zwane popularnie Hipp Toggle Clocks. Działające na zasadzie swobodnego wahadła i impulsu podtrzymującego pracę przekazywanego po zmniejszeniu amplitudy o pewna ustalona wartość.