colin23 0 #1 Napisano 10 Stycznia 2018 Witam Sprawa bardzo przykra bo temat dotyczy zegraka który dostałem w prezencie. Oczywiście wszystkie papiery są, zegarek https://www.casio-europe.com/euro/products/watches/edifice/efb-560sbd-2avuer/ kupiony w TimeTrend w okolicach września. Starannie wybrany, z szafirowym szkiełkiem, miał posłużyc dobre kilka lat. Cena ponad 1000zł nie była wydatkiem na byle co. I nagle po niecałym miesiącu podczas biegania przy temperaturze ok.5 stopni zobaczyłem zaparowane od środka szkiełko. Początkowo myslałem że to przewidzenia. Ale w następnych dniach problem powrócił. Wystarczyło polać zegarek chłodna wodą i od rau parował. Decyzja-serwis. Po około 5 tygodniach zegarek wrócił z pismem jak dla idioty. Generlalnie napisali że zrobili wyjątek i zegarek otworzyli, wysuszyli, złozyli i zrobili test szczelności i że jest wszystko ok. Podobno zegarek był szczelny i nadal jest szczelny. Oczywicie pouczyli że zegarek nie lubi szybkich zmian temperatury i jeszcze 5 innych wywodów. Tak jakbym kupił pierwszy zegarek z bazaru i wymagał od niego niewiadomo czego. Ale Ok. Zegarek naprawiony. Pora wreszcie cieszyć się. Niestety radość nie trawała długo. Znowu to samo. Zegarek paruje. Najśmieszniejsze jest to że nie byłem nawet na basenie, nie mówiąc już o jakimś mocniejszym traktowaniu zegarka typu nurkowanie :-) Znowu serwis. Tym razem szybciej bo po 2 tygodniacch wrócił. Zdziwienie moje jest podwójne: pismo które otrzymałem jest identyczne jak wcześniej (ten sam gotowiec i tylko długopisem wpisują model zegarka) i wyniki test szczelności które mówia że zegarek przed i po jest szczelny. W takim raie na chłopski rozum skoro był szczely przed i po to jak na woda jest w środku i się ujawnia. Ale wracam to teraz. Dwa dni temu grałem w piłke na dworze. Tempreatura -1 stopień i co ... zegarek znów zaparował. Do cholery nie może tak być. Nie po to mam zegarek za ponad 1000zł żeby parował od temperatury zimnej wody z kranu lub w czasie jazdy na rowerze. Do tej pory miałem przez 13 lat zegarek Sector i przez 10 lat festinę i nigdy taka rzecz się nie zdarzyła. Zegarek noszę 24h na dobę ale nie jestem jakimś ekstremalnym użytkownikiem. Prosze Was o info co robić dalej. Straciłem absolutnie zaufanie do Casio i do ich serwisu. Czy mogę domagać się zwrotu pieniędzy? Zegarek mam 4 miesiące i więcej czasu spędza w drodzę do serwisu i w serwisie niż na mojej ręce. Dramat. Z góry dziękuję za wskazówki. Czy ktoś miał podobny kłopot z serwisem ZIbi? 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilspider 70 #2 Napisano 10 Stycznia 2018 Możesz kupić higrometr, obserwować/czekać aż wilgotność w pomieszczeniu spadnie do ok 30% (najlepiej jak najmniej), rozkręcić zegar (wystarczy lekko uchylić tylny dekiel), położyć go na jakąś godzinę na grzejnik, a później skręcić. Jak to nie pomoże to już raczej nic nie pomoże.Jak dasz zegarek zdjęty z nadgarstka pod lodowatą wodę z kranu to raczej każdy zaparuje. 0 "Każdy ma swój wehikuł czasu -wspomnienia cofają w przeszłość, a marzenia przenoszą w przyszłość." Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
colin23 0 #3 Napisano 10 Stycznia 2018 Reczej nie będę rozkręcał zegarka na gwarancji. Po drugie nie dawałem zegarka pod lodowatą wodę. Zegarek zaczął parować od momentu biegania przy temperaturze bliskiej zeru więc to nie jakieś ekstremum. A teraz założony na rękę nie odparowuje do końca tylko jest zaparowany. Gdyby parował przy zimnym ale wracał po chwili ciepła to może bym dał sobie spokój. Ale parowanie teraz utrzymuje się dłużej. Aha i żeby nie było: nie używam zegarka pod wodą, nie wciskam przycisków pod wodą, nie odkręcam koronki, itp, itd. :-) 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DamianDe 124 #4 Napisano 10 Stycznia 2018 Mi się wydaje, że oni składają te zegarki w tajlandzkiej dżungli, kiedyś parował mi gw-3000 w zimę na rowerze. Otworzyłem go przy okazji wymiany przycisków i problem znikł. Nie mam w domu higrometru ale zwykłe polskie powietrze zapobiega parowaniu 0 <p>amw-705d db-35h db-v300 g-2300 g-8900sc[mod] ga-110hc[mod] dw-6930a[mod] gb-x6900[mod] gw-6900b[mod] grx-5600ge gwx-5600c gwx-5600c[mod] gwx-8900b[mod] gw-9230[mod] g-9300[mod] gw-9430 gw-3000b[mod] gw-4000 gwn-1000b[mod] gwn-q1000 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilspider 70 #5 Napisano 11 Stycznia 2018 Hehe możliwe, że w dżungli je składają i takie problemy Colin23 zrobisz jak uważasz, ale jak serwis nie pomógł już 2x to chyba nie ma innej opcji. Można zapomnieć o gwarancji, albo męczyć się do jej końca i później się bawić samemu.Jeżeli obawiasz się to zrobić to raczej każdy zegarmistrz powinien dać radę. 0 "Każdy ma swój wehikuł czasu -wspomnienia cofają w przeszłość, a marzenia przenoszą w przyszłość." Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Kowal_86 #6 Napisano 11 Stycznia 2018 W przypadku dwukrotnej wysyłki zegarka na gwarancję, gdy ujawniona wada nie została usunięta (brak szczelności) powinieneś móc odstąpić od umowy w związku z nieudaną reklamacją na podstawie art. 8 ust. 4 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Pytanie czy jest sens się szarpać czy nie lepiej odnieść zegarek do zegarmistrza, a papierkiem gwarancyjnym ... no wiecie 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sznib 6 #7 Napisano 12 Stycznia 2018 Dużo zależy od tego jak wygląda w serwisie ten test wodoszczelności. Miałem kiedyś G Shocka który kilka razy mi w zimie zaparował. Nie przejąłem się tym specjalnie (używka kupiona na Allegro, także bez gwarancji), w lecie pływałem w nim sporo i nic mu nie było. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cam3ridge 35 #8 Napisano 12 Stycznia 2018 Pamiętam kiedyś jak miałem jeszcze DW-003 , to po wymianie pierwszej baterii, w autoryzowanym serwisie Casio , zegarek zaczął parować. Usterka uwidoczniła się pod namiotem w czasie wakacji , wiec go drania rozkręciłem nożem , wystawiłem na słonce i złożyłem po kilku godzinach , już nigdy nie zaparował. Od czasu sam sobie zmieniam bateryjki.Zresztą żaden zegarek otwarty prze zemnie w domowych warunkach , nie paruje. Dziwne wiec jak oni w serwisie je susza Z drugiej strony , po co człowiek kupuje nowy zegarek w sklepie , chyba żeby mieć gwarancje , a nie otwierać zegarek i poprawiać serwis. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Kowal_86 #9 Napisano 12 Stycznia 2018 Pamiętam kiedyś jak miałem jeszcze DW-003 , to po wymianie pierwszej baterii, w autoryzowanym serwisie Casio , zegarek zaczął parować. Usterka uwidoczniła się pod namiotem w czasie wakacji , wiec go drania rozkręciłem nożem , wystawiłem na słonce i złożyłem po kilku godzinach , już nigdy nie zaparował. Od czasu sam sobie zmieniam bateryjki.Zresztą żaden zegarek otwarty prze zemnie w domowych warunkach , nie paruje. Dziwne wiec jak oni w serwisie je susza Z drugiej strony , po co człowiek kupuje nowy zegarek w sklepie , chyba żeby mieć gwarancje , a nie otwierać zegarek i poprawiać serwis. Jak je suszą? Pewnie otworzą, jak się woda nie wylewa to składają . Jeśli autor tematu położył już lagę na gwarancję to nie zostanie nic innego niż czynności, o których pisał kamilspider. Podczas sezonu grzewczego problemem polskich mieszkań jest raczej suche powietrze (u mnie oczyszczacz żeby podnieść wilgotność do 50% zużywa około 2l wody dziennie na powierzchnię około 50m2!), podkręcić lekko temperaturę na termostacie, dobrze wyprażyć zegarek pod żarówką i jazda. Jak uszczelki dobrze się złoży to powinno być OK. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
colin23 0 #10 Napisano 15 Stycznia 2018 Dokładnie. Nie po to dałem za zegarek 1100 żeby teraz go rozkręcać i suszyć samemu albo płacić zegarmistrzowi.Póki co poszedłem do rzecznika konsumenta aby pomógł napisać pismo o odstąpienie od umowy. Zegarek oddany. Teraz mają 14 dni na odpowiedź. Zobaczymy ale pewnie nie będzie łatwo. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Kowal_86 #11 Napisano 15 Stycznia 2018 Daj znać jak się sprawa rozwinie. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafi 12464 #12 Napisano 15 Stycznia 2018 A na przyszłość zamiast gwarancji powołuj się na rękojmię. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
colin23 0 #13 Napisano 16 Stycznia 2018 Teraz poszło na rękojmię. Rzecznik konsumenta powiedział że skorzystanie z gwsrancji nie zamyka nam drogi do rękojmii. Gwarancja to dobrowolna wola firmy. Rękojmia to nasze prawo w oparciu o kodeks cywilny. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
colin23 0 #14 Napisano 1 Lutego 2018 Witam. Sprawa pozytywnie załatwiona. Zwrot pieniędzy. Teraz pora troszkę dopłacić i szukam fajnej Certiny lub Tissota 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach