Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Sign in to follow this  
spidernet

Jak się dostać do rotomatu? Klarstein CA1PM

Recommended Posts

Czy ktoś z Was podpowie jak się dostać do urządzenia aby zbadać przyczynę awarii? Przestała obracać się tarcza, zasilacz sprawny... Wydaje mi się, że tryby uległy awarii, albo silniczek "się skończył". Nie bardzo jednak wiem jak to rozkręcić, aby nie uszkodzić. Jakieś podstawowe zdolności manualne mam, tylko prosiłbym o podpowiedź gdzie znajdują się mocowania.

10004395_title_uhrenbeweger.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cały przód jest wklejany najprawdopodobniej, jeżeli od tyłu nie ma dojścia to jedynym drastycznym wyjściem jest wycięcie otworu w podstawie. Silnik jest mocowany na 3 śrubki. Jeżeli działa silnik i a tarcza się nie obraca to najpewniej pękła gumka. Ja w swoim zrobiłem otwór w podstawie i wymieniłem gumkę.

Jedna rada...przy robieniu otworu uważaj na taśmę która łączy gałkę od trybów z płytką.

Pozdrawiam

 

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

W zasadzie dodałeś mi otuchy, bo naprawa wyglądała nieco inaczej.

1. Należy zdjąć zawias łączący pokrywę i podstawę,

2. Górną część wnętrza podważyć do momentu kliknięcia (tam jest zawias na zasadzie kulki, która wskakuje w gniazdo),

3. Przednią poduszkę (gdzie znajdują się zegarki wyjąć -pod nią jest śrubka którą trzeba odkręcić),

4. Element mechaniczny który widać na zdjęciu (przy sprayu wd40 okazał się być wadliwy) -stary smar się zastał i zablokował możliwość obracania,

5. Należy wyjąć trzpień i go oczyścić a następnie nasmarować mechanizm (najlepiej cały) -ja zrobiłem to właśnie wd 40

6. Złożyć całość i po sprawie.

Mam nadzieję, że komuś się przyda :)

 

GALERIA

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

5. Należy wyjąć trzpień i go oczyścić a następnie nasmarować mechanizm (najlepiej cały) -ja zrobiłem to właśnie wd 40

Wszystko OK z małym wyjątkiem. O ile do rozruszania "zastałego" połączenia WD-40 jest dobre, o tyle do smarowania to już nie bardzo. Zaraz wyschnie i będzie tarcie na sucho. :huh:

Proponuję jeszcze raz zdemontować i zastosować środek smarny z prawdziwego zdarzenia :rolleyes:

Edited by Jędrula.wawa

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Quwer
      Witam

      Chciałbym się dowiedzieć, czy ktoś z Was miał może styczność, z którymś z tych rotomatów i jestem ciekaw co możecie powiedzieć mi na ich temat.
      Najistotniejszą rzeczą jest chyba to jak głośno chodzą i trwałość urządzenia, czy nic nie pęka, czy nic nie odpada itp.
       
      Rotomat Klarstein 8PT1S:
      http://www.electronic-star.pl/Rotomat-Klarstein-8PT1S-1-zegarek-czarny_i63632.htm

      Rotomat Klarstein St.Gallen-Deux: http://www.electronic-star.pl/Rotomat-Klarstein-St-Gallen-Deux-4-tryby-LED_i79813.htm

      "Rotomat na 1 zegarek - wysoka jakość wykonania. Obudowa drewniana. Nastawiane tryby pracy." :

      http://factor.p1718.futuro.pl/AAAukcje/Allegro/Kazik/rotomat_1er_czarny/1280x/2.jpg
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.