Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Christo

Drukarka 3D

Rekomendowane odpowiedzi

Planuję zakup drukarki 3D, głównie moja nastolatka będzie z niej korzystać, ale dobrze, żeby nie była całkiem zabawkowa (może i mnie się przyda).

W sieci jest mnóstwo stron i rankingów, ale wolę zdać się na Wasze praktyczne porady. Na co zwracać uwagę (technologia, obszar roboczy, coś jeszcze?). Taka z zamykanym obszarem będzie chyba lepsza?

Budżet 1000 - 2000 zł, lepiej przy dolnych widełkach, chyba, że zrobi to różnicę.

Z góry dziękuję za wszystkie porady/propozycje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie mam wielkiego doświadczenia, czasami zdarzało mi się drukować coś na Anycubic I3 Mega i ogólnie jest ok - znajmy kilka lat temu miał bardziej budżetową-zabawkową - za każdym razem kłopoty z sztywnością konstrukcji przez co druk się rozjeżdżał etc. Co do technologii i obszaru roboczego - zależy co chcesz drukować. Jeśli małe elementy z drobnymi szczegółami to żywica fotoutwardzalna - ale podobno śmierdzi strasznie - w końcu żywica. FDM z PLA nie ma tragedii, u mnie stała (na razie nie drukuję) w gabinecie, rano odpalałem druk, po powrocie z pracy w pokoju nie było tragedii żeby trzeba było wietrzyć, czuć zapach ale w granicach rozsądku. Zamykany obszar roboczy tak ale w celu stabilizowania temperatury - w tych tańszych stoły nie mają izolacji, PLA potrafi się odkleić a do ABS to już chyba wogóle będzie problem podejść bez izolowanego stołu i zamkniętej komory. PLA miałem jakieś tanie ale przedewszystkim świeże - ciągnie wilgoć z powietrza i po pół roku leżenia raczej do niczego nie będzie się nadawać. A dalej to zabawa z parametrami druku w programie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach