Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

goran600

Prośba o pomoc w ocenie zegara

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów

jestem tutaj nowy i chciałbym bardzo prosić o pomoc w ocenie zegara.

Jestem w posiadaniu zegara, którego zdjęcia można poniżej zobaczyć. Chciałbym go sprzedać ale ponieważ jestem kompletnym laikiem w tym temacie chciałbym uzyskać informację o jego szacunkowej wartości.

Na tarczy widnieje napis FOREIGN z tyłu kilka cyfr. Zegar ma zepsutą sprężynę ewentualnie ile kosztuje naprawa sprężyny i jak lepiej rozwiązać ( sprzedać zepsuty czy dać do naprawy i dopiero wówczas sprzedać)?

b018be06798fd529med.jpg

f5eb464dd1be311emed.jpg

c9e0a49c42e0ba26med.jpg

7c9bfa718c8cb5dbmed.jpg

Wiem, że o sporo się pytam ale chcę uzyskać rozsądną cenę a nie dać się oskubać :huh:

Dziękuję z góry za każdą udzieloną wskazówkę i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Wartość w stanie obecnym jest znikoma. Mechanizm wymaga czyszczenia i naprawy (sprężyna nie jest chyba pęknięta, tylko zerwana na zaczepie), a za to zegarmistrz weźmie ze sto - dwieście złotych (zależy od lokalizacji). Pozostanie pęknięta porcelana - tarcza...Tak czy inaczej - nie licz na zysk.

Zegar jest produkcji niemieckiej, na eksport do Anglii, z lat 30-tych, prawdopodobnie Kienzle.

Pozdrawiam

Piotr

Tolerancja musi być nietolerancyjna wobec nietolerancji. Němec z Královce

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Wartość w stanie obecnym jest znikoma. Mechanizm wymaga czyszczenia i naprawy (sprężyna nie jest chyba pęknięta, tylko zerwana na zaczepie), a za to zegarmistrz weźmie ze sto - dwieście złotych (zależy od lokalizacji). Pozostanie pęknięta porcelana - tarcza...Tak czy inaczej - nie licz na zysk.