Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

dragonos

Problem z Casio EF-525D - za wysoka cena?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Kupiłem wczoraj zegarek Casio Edifice EF-525D. Problem w tym, że wydałem na niego 599zł., a teraz widzę, że są w sklepach internetowych od 350-370zł... Nie jestem tylko do końca pewny - w tych zegarkach po modelu 525D są rozszerzenia typu "A1", "2A", "2AV", "AVDF" itd. - nie mam informacji jaki model jest dokładnie mojego, ale wszystkie lekko różnią się cenami. Trochę się zdenerwowałem bo przebitka na 200zł. ? To lekka przesada... Czekam na pomoc i mam nadzieję kilka słów pocieszenia, bo nie wiem czy jest możliwość zwrócenia zegarka, a jako osoba niepełnoletnia nie mam stałego zarobku i trochę zbierałem na to cudo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cyfry za nazwą zegarka mówią o jego kolorze, np. 1to czarny,2 niebieski, a....9 złoty.

Zegarki w najpopularniejszym kolorze( zwykle jest to kolor czarny)kosztują najtaniej,

natomiast w przypadku rzadkich ceny mogą być znacznie wyższe nawet o kilkaset zł za zegarek.

Paradoksem jest to, że po jakimś czasie droższe zegarki(w mniej typowych kolorach) dużo szybciej tanieją

jako nowe i można je kupić w sklepach po dużo niższej cenie niż zegarek z typowym, np. czarnym kolorem.

U największego importera w Time Trendzie: EF-525D -1AVEF za 449.25 zł.

Zegarek możesz spróbować oddać do 7 dni jeżeli kupiłeś osobiście w sklepie, nie widać śladów użycia, opakowanie jest nie naruszone.

Ceny niższe są tylko u innych importerów.

W internecie działają sklepy, które oferują zegarki z własnego

(nie oficjalnego importu). Są to zegarki nowe i oryginalne, ale owi sprzedawcy na te artykuły udzielają swojej

gwarancji - najczęściej 2 letniej realizowanej u nich w serwisie.

W Polsce największą sieć serwisową zegarków Casio posiada Zibi, udzielają oni gwarancji 3 letniej(po przedłużeniu 6).

Zibi nie honoruje ,,alternatywnych'' gwarancji (wyjątek jest jeżeli zakupisz zegarek z gwarancją międzynarodową,

poza granicami Najjaśniejszej Rzeczypospolitej Polski).

 

Jeżeli kupiłeś zegarek u ,,oficjalnego'' dystrybutora Casio to masz także drukowaną instrukcję obsługi w języku polskim,

a u sprzedawców alternatywnych otrzymujesz co najwyżej instrukcję po polsku, ale w zakodowanym pliku pdf.

 

Tak właśnie rysują się różnice między cenami.

Jednakże dla mnie jest paranoją że można kupić jakąś rzec poza Polską,

zapłacić cło, 23% podatek vat, dodać swoją marżę do rzeczy na której już ktoś wcześniej zarobił, (a nie był to tylko

producent) i sprzedać to po znacznie niższej cenie niż ta obowiązująca w naszym złodziejskim kraju.

 

I oto mamy naszą sprawiedliwą rzeczywistość, w której jesteśmy codziennie oszukiwani, okradani i oczerniani.

ps. ja mówiłem o sprzedaży oficjalnej z fakturą vat, gwarancją, itp., nie uwzględniałem importu indywidualnego(określanego przez rządowych

złodziei przemytem.)


Casio Gw 9200 Riseman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zegarek kupiłem w sklepie AWEG na ul. Krakowskiej 4-6 w Opolu. Są to właśnie zegarki importera ZIBI. Przeczytałem kilka razy to co napisałeś (bardzo dziękuję za szybkę odpowiedź), ale nie mam jednoznacznej odpowiedzi. Po powyższych informacjach (importerze itd.) mógłby mi Pan lub ktokolwiek inny dać konkretną odpowiedź co z tym zrobić? Czy jest w ogóle możliwość zwrócenia zegarka i jest sens kupienia tego samego przez internet?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem tutaj ten sam zegarek (przynajmniej tak samo wygląda...) http://www.domczasu.pl/produkt-1-1-1-504,a.htm, ale nie wiem czy go tam kupić jeżeli będę mógł zwrócić ten co kupiłem za 600zł. Jeżeli z tym, który podałem na linku jest wszystko w porządku to postaram się tak zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie ostro przepłaciłeś za ten zegarek. Faktycznie w TimeTrend jest po 449 zł przeceniony z 599 zł. TimeTrend słynie z tego, że przecenia modele w internecie na w sklepach są stare ceny. Ja tak miałem, gdy kupowałem swojego Casio. Gdybym ekspedientce nie powiedział, iż interesujący mnie zegarek jest w necie tańszy (na stronie TimeTrend) to by mi go sprzedała drożej. To jest takie naciąganie niezorientowanych klientów. Ja na Twoim miejscu bym spróbował oddać ten zegareczek do sklepu, a potem kupiłbym ten model u innego sprzedawcy, np. na allegro lub gdzie indziej, byle taniej. A o gwarancji Zibi vs gwarancja sprzedawców allegro już nie jeden temat na tym forum był poruszany. Według mnie nie ma co się obawiać, bo za często Casio się nie psuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za odpowiedzi. To w pon. postaram się zwrócić zegarek i zamówię tańszy przez internet, ale na pewno będę mógł go teraz zwrócić? Jeżeli mam wszystkie dokumenty, pudełko, nie jest zniszczony itd., to mam takie prawo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, masz prawo zwrotu zakupionego przedmiotu w ciągu 10 dni od daty zakupu, bez podawania przyczyny. O ile oczywiście dysponujesz dokumentem zakupu (paragon, faktura) oraz przedmiot nie jest uszkodzony/używany, etc. Jeśli sprzedawca będzie odmawiał przyjęcia, poproś o pomoc rodziców, a ci niech zwrócą się do UOKiK.

pzdr


pozdrawiam, Dominik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no nie do końca - to w gestii sprzedawcy i jego dobrej woli jest to czy zegarek przyjmie czy nie

- przepis z 10 dniami o którym piszesz dotyczy tylko i wyłącznie towarów zakupionych poza siedzibą firmy - czyli np poprzez internet, telefon itp itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zegarek można zwrócić do 10 dni jeżeli został kupiony poza siedzibą firmy np. przez internet(nie dotyczy to aukcji internetowych, które kończą się licytacją).

Jeżeli zegarek kupiłeś na allegro i aukcja zakończyła się opcją kup teraz to bez podania przyczyny możesz zwrócić zegarek(jeżeli nie nosił on śladów użycia).

Co do zakupów tradycyjnych, to wszystko zależy od woli sprzedającego, ale wiem, że w time trendzie(główny dystrybutor zibi)można bezproblemowo zwrócić zegarek w ciągu 7 dni, jednak nie zawsze chcą oni oddać gotówkę, lecz proponują zamianę na inny model zegarka.

Ja na twoim miejscu próbował bym odzyskać pieniądze i kupić stąd: http://www.timetrend.pl/sklep-1,2,6461,6462-2-0-Edifice.html

 

Więc życzę powodzenia w transakcji. :)


Casio Gw 9200 Riseman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo wszystkim dziękuję za pomoc - jest tak jak kolega wyżej napisał, a to był sklep jubilerski i wątpię czy oddadzą mi pieniążki, lub dadzą inny, bo zbytniego wyboru nie było, a nie wiem czy by zamówili. Narzekać nie mogę, bo to tylko i wyłącznie moja wina, ale mam nauczkę na przyszłość. Zaraz będzie kolejny temat, bo mam 2 pytania co do tego modelu jeszcze.

 

Pozdrawiam, Marcin Zalewski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj widzę że się nie czyta tego forum

Organizuję drugi zakup grupowy zegarków japońskich oryginalnych z certyfikatem .

W tym tygodniu zamawiamy .

Ten zegarek mógłbym kupić jeszcze taniej .

Jeśli jest ktoś zainteresowany to proszę pisać na mój email [email protected]

Oferta cały czas aktualna nawet po zamówieniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no nie do końca - to w gestii sprzedawcy i jego dobrej woli jest to czy zegarek przyjmie czy nie

- przepis z 10 dniami o którym piszesz dotyczy tylko i wyłącznie towarów zakupionych poza siedzibą firmy - czyli np poprzez internet, telefon itp itd.

Fakt, przepraszam za wprowadzenie w błąd. Warto jednak pamiętać, że duże sieci mają wewnętrzne regulaminy, które uwzględniaja liczbę dni na zwrot towaru zakupionego w sklepie stacjonarnym. Można więc sprzedawcę o to zapytać.

pzdr


pozdrawiam, Dominik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jest taka ustawa z roku 2002 o zakupach w sieci że towar podlega zwrotkowi bez uzasadnienia przez 10 od dany zakupu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.