Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Gość Mareek11

Olej napędowy a mechanizm zegara

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Mareek11

Witam. Chciałbym zapytać was koledzy co mi poradzicie. Zacznę od opisania problemu. Znalazłem zegar 1942r.Niemiecki. Lecz gdy go przygarnąłem okazało się w domu że jest on cały w oleju napędowym <tak zwanej ropie>,oraz wizualnie jest brudny .Na mechaniźmie ,a w szczególności  na "bębnach sprężyn"  widoczne są ślady takie jakby cały zegar był ubrudzony w łt43 .Ogólnie wszystkie elementy bardzo się kleją,lecz zegar dalej funkcjonuje. I tutaj moje pytanie,co dalej mam z nim zrobić .Jestem jeszcze laikiem lecz powoli ,ale systematycznie uczę sie jak dbać o moje zegary . Nie mam dostepu do wyspecjalizowanych narzędzi i kosmetyków zegarmistrzowskich.W razie potrzeby zrobię zdjęcia.Prosiłbym o pomoc ponieważ szkoda mi każdego zegara a możliwe ze gdy będę miał okazję jechać do Polski ten zegar zainteresuje kogoś kto tak jak ja podziwia te piękne maszyny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie masz możliwości wyjęcia i umycia samego mechanizmu (bez tarczy!)po rozebraniu go na części  to lepiej nie rób nic tylko oddaj go zegarmistrzowi do przeglądu :) a samemu możesz niewiele zrobić a wiele zaszkodzić a szkoda by było tak starego zegarka(choć nie wiem nawet jakiego)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mareek11

Jeżeli nie masz możliwości wyjęcia i umycia samego mechanizmu (bez tarczy!)po rozebraniu go na części  to lepiej nie rób nic tylko oddaj go zegarmistrzowi do przeglądu :) a samemu możesz niewiele zrobić a wiele zaszkodzić a szkoda by było tak starego zegarka(choć nie wiem nawet jakiego)

Nie ma problemu aby go wyjąć .Tylko nie wiem czy muszę jakoś bardzo ingerować w mechanizm czy naprzykład jest taka opcja że mógłbym zrobić kąpiel samego mechanizmu w jakimś płynie? A oto i on:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mareek11

Zegar całkiem się zatrzymał. Nikt mi nie odpisywał. Postanowiłem wymontować meganizm.Rozkręciłem go i wszystkie tryby oraz ośki wymyłem w spirytusie . Teraz są czyściutkie i świecące . Zmontowałem zegar  i odziwo nie musiałem "popychać"mechanizmu. Sam ruszył gdy tylko zamontowałem go w obudowie i nakręciłem sprężyny.Mam nadzieje że teraz bedzie chodził sprawnie. Pozdrawiam wszytkich. Gdyby kogoś interesowały fotki  z tego jak rozkręcałem  itd. lub jeśli ktoś potrzebuje jakieś informacje proszę pisać chętnie pomoge w miare możliwości

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli go umyłes w spirytusie i nie nasmarowałeś odpowiednio, to proponuję Ci go nie męczyć. Przecież teraz on chodzi na sucho, a to mu na zdrowie nie wyjdzie


Czas, to coś, co mówi, jak długo musimy czekać...

a305ed90f05795c0.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mareek11

Zapomniałem dodać ze każdą końcówkę ośki posmarowałem olejem.Tutaj w niemczech nie mam dostępu do innych więc wziąłem olej syntetyczny od samochodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje.

Calkiem na wyczucie - ale wyszlo dobrze!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mareek11

Dzięki. Teraz zegar sobie tyka bez problemu. Aż miło posłuchać jak pracuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.