Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Gość Mareek11

Olej napędowy a mechanizm zegara

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Mareek11

Witam. Chciałbym zapytać was koledzy co mi poradzicie. Zacznę od opisania problemu. Znalazłem zegar 1942r.Niemiecki. Lecz gdy go przygarnąłem okazało się w domu że jest on cały w oleju napędowym <tak zwanej ropie>,oraz wizualnie jest brudny .Na mechaniźmie ,a w szczególności  na "bębnach sprężyn"  widoczne są ślady takie jakby cały zegar był ubrudzony w łt43 .Ogólnie wszystkie elementy bardzo się kleją,lecz zegar dalej funkcjonuje. I tutaj moje pytanie,co dalej mam z nim zrobić .Jestem jeszcze laikiem lecz powoli ,ale systematycznie uczę sie jak dbać o moje zegary . Nie mam dostepu do wyspecjalizowanych narzędzi i kosmetyków zegarmistrzowskich.W razie potrzeby zrobię zdjęcia.Prosiłbym o pomoc ponieważ szkoda mi każdego zegara a możliwe ze gdy będę miał okazję jechać do Polski ten zegar zainteresuje kogoś kto tak jak ja podziwia te piękne maszyny

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Jeżeli nie masz możliwości wyjęcia i umycia samego mechanizmu (bez tarczy!)po rozebraniu go na części  to lepiej nie rób nic tylko oddaj go zegarmistrzowi do przeglądu :) a samemu możesz niewiele zrobić a wiele zaszkodzić a szkoda by było tak starego zegarka(choć nie wiem nawet jakiego)

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
Gość Mareek11

Jeżeli nie masz możliwości wyjęcia i umycia samego mechanizmu (bez tarczy!)po rozebraniu go na części  to lepiej nie rób nic tylko oddaj go zegarmistrzowi do przeglądu :) a samemu możesz niewiele zrobić a wiele zaszkodzić a szkoda by było tak starego zegarka(choć nie wiem nawet jakiego)