Alberrtt 0 #1 Napisano 8 Stycznia 2018 Forum śledze od dłuższego czasu , to mój pierwszy post (poza przywitaniem) niestety akurat z takim tematem no ale po kolei. Zegarki Casio lubiłem od małego i od czasów podstawówki jakiś posiadałem . W domu i firmie logo Casio widnieje również na kalkulatorach i KEYBOARD`zie córki. Generalnie do produktów nigdy nie było najmniejszych zastrzeżeń. Od 2001r roku używam mojego wiernego MTD – 1015. Z racji wieku i codziennego używania na zegarku odcisnął się ząb czasu. Straszne go lubie , nigdy nie miałem z nim najmniejszych problemów ale niestety poza bransoletą nie da się dokupić już do niego żadnych części więc pomysł jego renowacji spalił na panewce . Zacząłem się rozglądać się za nie tyle nastepcą co za zegarkiem który będę nosił bardziej ``od święta`` . Wybór padł na EQW – M710 . Klasyczny kształt i wygląd zbliżony do MTD-1015 bateria słoneczna no i WAVE CEPTOR miały wnieść technologiczny powiew świeżości oraz zapewnić długą i bezproblemową prace J .Przegląd ofert - na EBAY tańsze ale postanowiłem nie kombinować i nabyłem zegarek 2 pażdziernika w sklepie ZEGAROWNIA.PL za kwote 1350 zł . Zegarek 5 pażdziernika był już u mnie szybka wizyta u zaprzyjaźnionego zegarmistrza w celu dopasowania bransolety i zegarek zagościł na mym nadgarstku ciesząc wszystkie zmysły . Miałem już z nim kiedyś kontakt u znajomego który nie radził sobie z obsługą więc ustawienie parametrów lokalizacji i właściwej pozycji bazowej wskazówek było tylko czystą formalnością. Każde spojrzenie na tarcze cyferblatu wywoływał uśmiech . Zegarek był noszony incydentalnie nigdy nie upadł ani nie miał żadnych dziwnych przygód . 27 listopada zauważyłem że zegarek ``stanął``. A raczej znieruchomiały wskazówki godzinowe i minutowe . Sekundnik i jak się okazało na drugi dzień datownik – działały poprawnie . Szybka konsultacja telefoniczna z centrum serwisowym i decyzja – pomijam sprzedawce i wysyłam sam zegarek do Sochaczewa. Zegarek został wysłany 29 listopad wraz z dokładnym opisem usterki i danymi kontaktowymi . Po kilkunastu dniach ciszy zadzwoniłem sam . Uprzejmy Pan poinformował mnie że w zegarku dokonana została regulacja mechanizmu wskazówek i że został odesłany. 19 Grudnia odebrałem paczke – moim zdaniem zegarek był o wiele gorzej zabezpieczony niż ja go zapakowałem (ale to być może troche moja fobia i przesada) W każdym razie po otwarciu paczki oczom moim ukazał się zegarek z dokładnie tą samą usterką czyli generalnie mechanizm pracuje lecz wskazówka godzinowa i minutowa są nieruchome . W karcie gwarancyjnej lakoniczna uwaga ``regulacja mechanizmu wskazówek`` i wydruk z testu szczelności . 20 grudnia po konsultacji telefonicznej znów wysyłam zegarek do Sochaczewa z dokładnym opisem sytuacji danymi telefonicznymi, mailem i uprzejmą prośbą o skuteczną weryfikacje i usunięcie usterki. 4 stycznia otrzymuje SMS info że naprawa się wydłuży ze względu na potrzebe zamówienia części u producenta o około 4 tygodnie. Na dziś sprawa wygląda tak . Zegarek ``mam`` od ponad trzech miesięcy z czego poprawnie pracował 1.5 miesiąca . Reszte czasu spędził albo w serwisie albo w drodze z i od serwisu. Czy żałuje zakupu ? Nie . Model w dalszym ciągu mi się podoba bardziej to już mi się tylko OCEANUSY podobają , mam świadomość tego że spotkał mnie zwyczajny pech i generalnie produkty stoją (chyba dalej ?) na wysokim poziomie . Na wszelki wypadek robie kopie wszystkich dokumentów dotyczących sprawy bo mam wrażenie że to jeszcze nie koniec i będzie przeprawa , choć obym się mylił . Póki co słabo to dla mnie wygląda. Mam momenty że chce sobie kupić drugi egzemplarz i zacząć wreszcie nosić zegarek . Moje prywatne zaufanie do firmy , produktu i serwisu maleje z każdym dniem. Coraz częściej spoglądam na konkurencyjne CITIZENY i zaczynam nabierać apetytu na AT9085-53E . W wersji z białym cyferblatem wygląda jak dla mnie obłędnie . Też Solar , radiocontrol no i szkło szafirowe. Tylko troszke szkoda byłoby po 30 latach założyć coś innego niż CASIO na nadgarstek . Póki co czekam z niecierpliwością na zegarek z serwisu . Będę informował czy udało im się skutecznie usunąć usterke. Przepraszam że tak się rozpisałem chciałem dokładnie opisać sytuacje. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
apgrod 21 #2 Napisano 8 Stycznia 2018 Przykra sprawa, ale awarie się zdarzają. Musisz uzbroić się w cierpliwość. Wszystko będzie ok.Pozdrawiam. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PoeticJustice 1 #3 Napisano 8 Stycznia 2018 przypadkiem nie włącza się w zegarku funkcja PS? (power save). Jaki jest stan naładowania akumulatora? Może wystarczy mu trochę słońca do normalnego funkcjonowania(?). 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alberrtt 0 #4 Napisano 10 Stycznia 2018 Bateria OK. Power Save w tym modelu objawia sie tym , że sekundnik najpierw ``skacze`` co 2 pozycje a w przypadku głębszego deficytu energii zatrzymuje się całkiem , ale godziny i minuty chodzą normalnie . Czyli działanie troche na odwrót do mojej usterki 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alberrtt 0 #5 Napisano 8 Lutego 2018 Historii ciąg dalszy ... 4 stycznia otrzymuje informacje SMS iż potrzebne jest zamówienie części u producenta z Japonii co wydłuży czas naprawy o kolejne 4 tygodnie . Ok no jak trzeba to trzeba . 7 Lutego zegarek jest z powrotem u mnie (warto odnotować że przesyłka jest już znacznie lepiej zabezpieczona) . W międzyczasie poprosiłem o odpłatną wymianę szkła . Mimo iż zegarka nie nosiłem długo zdążył załapać parę rys przede wszystkim z powodu iż jest grubszy od wszystkiego co nosiłem do tej pory . Szkło wymienione zegarek na ręce moja radość trwała do wieczora kiedy to na spokojnie postanowiłem poustawiać sobie zegarek wg instrukcji . Za dużo w tym modelu tego nie ma właściwie wszystko sprowadza się do do właściwego ustawienia strefy czasowej (czyli Paryż) i prawidłowego ustawienia pozycji bazowej wskazówek . No i tu zaczął się problem. A raczej dwa. Okazuje się że wskazówka godzinowa prawej tarczy nie trafia dokładnie w indeks. Wrażenie jest takie że jak na tej tarczy jest godz 12 to wskazówka godzinowa wskazuje pare minut po. Dodam że wskazówki położenia wkszówki minutowej i godzinowej nie ustawia sie oddzielnie - są one zsynchronizowane .W mniejszym stopniu dotyczy to również wskazówki minutowej największej tarczy . Może być albo tuż przed 12 albo tuż po . Nie można trafić idealnie. Wskazówka godzinowa - idealnie. Zegarek tuż po zakupue pracował w tym zakresie - bez zastrzeżeń. Dodam że jestem osobą dokładna i skrupulatną dlatego też lubię zegarki analogowe pewnie te usterki dla niektórych mogły by pozostać niezauważone , mnie denerwują na tyle że taka ich praca kompletnie mnie nie satysfakcjonuje. W karcie gwarancyjnej ostatnia naprawa to ``wymiana mechanizmu``. Zakładam że do tego mogły być ściągane i zakładane wskazówki a potem niezbyt dokładnie założone z powrotem. Odsyłam zegarek po raz trzeci ale trace już ochote na niego i jakikolwiek produkt CASIO w przyszłości. Zegarek jest w serwisie od 29 listopada a więc 2.5 miesiąca i ciągle nie pracuje prawidłowo. Można coś jeszcze zrobić z tą paskudną sytuacją ? 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
starzec 54 #6 Napisano 9 Lutego 2018 niedokładne polozenie wskazówki to tylko niechlujstwo montażowe przy składaniu, reklamowalbym az do skutku, w końcu nie placiles za zegarek 30 złotych.W ogole nietrafianie wskazówek (np. sekundowej) w indeksy to problem już od jakiegoś czasu, kiedy to firmy zaczely montować te same mechanizmy do roznych zegarkow, mnie to tez wkurzalo na tyle,ze dalem sobie spokoj ze wskazowkowcami i teraz preferuje wersje cyfrowe, tu przynajmniej wskazania sa takie jak powinny być. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buldoggg 4 #7 Napisano 14 Lutego 2018 Po przeczytaniu tego wątku jak i paru innych plus filmiki na youtubie stwierdzam że nie kupie casio wskazówkowego,a pierwotnie chciałem gg-1000(gwg-1000 za drogi) i zdecydowałem na gw-9400 tylko dlatego że częste są problemy z nimi. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alberrtt 0 #8 Napisano 6 Marca 2018 Historii ciąg dalszy 1 marca otrzymałem zegarek z serwisu.Owszem wyregulowali wskazówki prawej tarczy jednak teraz wskazówka godzinowa głownej tarczy nie trafia dokładnie w indeks.Na dodatek mam wrażenie że mechanizm obrotu tarczy tachymetru dostał luzu - wcześniej tego nie zauważyłem. Nie mam już siły do tego zegarka i serwisu.Poniżej zdjęcie foto - mam omamy ? Poprawcie mnie jeśli się mylę ale to nie jest dokładnie godz 1.00 w zegarku za 1350 zł Co zrobić ?Olać to ? Chyba bedzie mnie to wk....ć Wysyłać kolejny raz ? Mam świadomość tego że każde kolejne ``rozgrzebywanie zegarka`` specjalnie mu nie służy .Zegarek był już 3 razy w serwisie . Ile razy można naprawiać jeden sprzęt w świetle prawa ?Chyba zrobiłem błąd że od poczatku ominałem sprzedawce wysyłając zegarek prosto do serwisu ale chciałem po prostu zrobić to szybciej 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jogi 8859 #9 Napisano 6 Marca 2018 To, że w pierwszej kolejności zdecydowałeś się skorzystać z gwarancji producenta, nie zamyka Ci drogi do skorzystania z rękojmi sprzedawcy. W razie problemów możesz się zwrócić do Rzecznika Praw Konsumentów. 0 Żyć to znaczy ryzykować. W przeciwnym razie, jesteś wyłącznie bierną bryłą przypadkowo zebranych molekuł, niesioną prądem Wszechświata. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach