No to jestem po oglądaniu Carrery. Tak jak pisałem wcześniej wziąłem lupkę x5.
Tarcza nie jest jednolita, tylko w takie jakby kręgi, gołym okiem dość trudno to zauważyć, niemniej pod lupką widać bardzo wyraźnie. Indeksy są nakładane, nie zauważyłem żadnych niedociągnięć ani w samych indeksach ani w nałożeniu. Same indeksy są polerowane, w środku wypełnione jakimś materiałem. Obejrzałem je i nie zauważyłem żadnych niedociągnięć na granicy łączenia materiałów, wszystko równiutko położone.
Napisy na tarczy chyba malowane i tutaj pojawia się drobiazg, w nazwie CARRERA dwie środkowe literki R są jakby niedokończone od góry. Wygląda jakby wpadały w krąg i domalowania nie bardzo widać. Oczywiście widać to tylko pod lupką.
Logo TH nakładane ale pod lupką łapie głębię, której bez lupki nie widziałem. Nie jest płaskie co bardzo fajnie wygląda. Szkoda, że żeby to zobaczyć potrzebuję lupki ☹
Wskazówki są polerowane zaś środek jest wypełniony jakimś białym materiałem, podobnie jak indeksy. Również tutaj trudno znaleźć jakieś niedociągnięcia na granicy łączenia materiałów. Ale miałem wrażenie jakby samo polerowanie wskazówek miało niedociągnięcia. W dwóch czy trzech miejscach jakby były ryski w polerce. Próbowałem różnych ustawień i do końca nie wiem czy to nie gra świateł. Oczywiście znowu widać tylko pod lupką, bez lupki niczego takiego dopatrzyć się nie da.
Okienko DayDate również jest otoczone za pomocą nakładanych „pałeczek”, analogicznie jak indeksy. Tutaj wszystko ok. Same napisy dnia i daty są jednak jakby trochę nierówno pomalowane. Krawędzie nie są w punkt i pod lupką widać lekkie „poszarpanie” krawędzi napisów. Ponownie, tylko pod lupką.
Co do koperty, polerowanie jest moim zdaniem wykonane na bardzo wysokim poziomie. Krawędzie nie są ostre a też spolerowane ale równiutko. Rzadko oglądam zegarki przy pomocy lupki więc nie mam porównania do innych, niemniej problemów nie widzę. Pytanie czy taka w całości polerowana koperta nie będzie łapać rys, to tylko do weryfikacji bojem.
Oglądałem wersję na pasku i powiem, że świetnie ten pasek jest zrobiony. Sam pasek dość miękki i układa się ładnie. Zapięcie super, po pierwsze końcówka jest chowana pod pasek i jej nie widać jak w typowej klamerce, bardzo fajny pomysł. Po drugie istnieje możliwość regulacji bezdziurkowej, czyli ustawiamy w sposób niezwykle prosty taką długość jaka nam pasuje, idealnie co do mm.
Bransoletę też oglądałem na innej Carrerze. Brzegi szczotkowane, środek polerowany. Stawiam na szybkie łapanie rys na częściach polerowanych. Regulacja za pomocą ogniw i półogniw, trochę mało. Sposobowi łączenia ogniw się nie przyglądałem. Samo zapięcie wygląda fajnie i solidnie.
Z tego wszystkiego zapomniałem koronką pokręcić ☹
Dekielek przeszklony ale pod dekielkiem nie ma za bardzo się czym chwalić. Po prostu coś zwykłego, mogli choć wahnik jakoś ładniej przyozdobić. Bo sam napis Tag Heuer to trochę mało.
Ogólne wrażenia bardzo pozytywne. Zegar zrobił na mnie duże wrażenie.
Nie wiem co prawda czy to jest ta jakość adekwatna do kwoty. Ale porównując do wspomnianych wcześniej Seiko, oglądałem kiedyś taką wersję Presage SPB059J1 (albo poprzednika - nie wiem czy to SARB, SARX czy coś innego) i moim zdaniem różnica pomiędzy tarczą Carrery, a tarczą tego Seiko jest jednak dość spora na niekorzyść Seiko. Do tego Seiko oglądałem bez lupki, myślę, że przy lupce byłoby jeszcze gorzej.
Uff.
Użytkownik fanfar19 edytował ten post 14 luty 2019 - 17:09