Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Tommaso

Użytkownik
  • Content Count

    4818
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    20

Tommaso last won the day on December 17 2019

Tommaso had the most liked content!

Community Reputation

2267 Guru zegarmistrzostwa

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Wielkopolska
  • Hobby
    Zegarki, dalekie podróże, fotografia, rowery mtb, motocykle.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. I przez prawie 2 lata nie wyłapałem żadnego mandatu. Łatwo nie było, ale dałem radę
  2. Weź sobie RX-a na weekend. Ja też byłem przeciwnikiem skrzyni CVT do czasu jak pojeździłem 3 dni RX-em. Płynność napędu i reakcja na gaz jak w elektryku IMO rekompensuje niedostatki przy gwałtownym przyspieszaniu. Ale to każdy sam musi sprawdzić.
  3. I czy na haldexie czy torsenie?
  4. Jeśli próbujesz jeździć sportowo, czyli z gazem w podłodze, to słychać tak samo w 350 jak i w 450, czyli wyje. Ale w codziennym użytkowaniu to kompletnie nie przeszkadza, szczególnie jak się trochę jej nauczysz i odpowiednio operując gazem, nadal masz znakomite osiągi, ale silnik nie wbija na 6000 obrotów. 500h ma normalną skrzynię, więc tam zupełnie nie ma tego efektu.
  5. Czekaj na promocje Lexusa, czasem pod koniec roku się trafiają ofert specjalne. Bo dealer ma już niewielkie pole manewru, od promocyjnych cen na stronie dostaniesz jeszcze jakieś 10k max Czyli na dzisiaj RX350h kosztuje ok. 280k za podstawową wersję, a za 330k można mieć prestige z pakietem technology, która ma już praktycznie wszystko Nie warto brać demo, bo zaoszczędzisz góra 20k, a nigdy nie wiesz, czy ktoś nie szalał tym po dziurawych drogach, żeby zobaczyć jak wybiera zawieszenie. Bo Lexus bezproblemowo pożycza auta na weekendy
  6. Ta Pojemności już masz. RX350h pali od 5-6,5l w mieście do 8-9l gdy szybko jedziesz S-ką lub autostradą A czy jest ekonomicznie uzasadnione opłacanie do 450h+? Raczej nie, chociaż ciężko jest ustalić ile z tej różnicy w cenie jesteś w stanie odzyskać przy odsprzedaży. Obecnie w promocjach różnica w cenie to 25-30k w zależności od wersji wyposażenia. Zakładając optymistycznie, że rocznie zrobisz ok. 10.000 km na samym prądzie, zaoszczędzisz rocznie ok. 2500 zł. na paliwie. RX450h+ ma dodatkowy bonus w postaci minimalnie lepszych osiągów i komforcie jazdy na samym prądzie, ale akurat przy tak dobrze wyciszonym aucie nie ma prawie żadnej różnicy w komforcie akustycznym pomiędzy jazdą elektryczną i spalinową. Nie ma też, jak w innych markach, bonusu związanego z klimatyzacją postojową w pluginach, bo w RX350h ta funkcja też jest dostępna. Ja chciałem dopłacić mimo wszystko, ale nie znalazłem żadnego auta w odpowiadającej mi kolorystyce, które będzie w Polsce dostępne do końca roku.
  7. Ja bardzo lubię jeździć, 1000 km jednego dnia to robię praktycznie co roku parę razy. Najdalej bez snu przejechałem 1700 km, ale to było 20 lat temu, teraz chyba bym się nie odważył. Ale rzeczywiście jak trzeba zrobić 1500 km w jedną stronę to przelot i wynajem auta ma większy sens.
  8. To prawda, 2-3h znoszę bezproblemowo, ale jak leciałem 12h bez przerwy do San Francisco, to myślałem, że jajko zniosę. Tym bardziej, że choćbym nie wiem jak się starał, to nie potrafię spać w samolocie.
  9. Mi 5 też wystarczała, nawet na wczasy rodzinne. A M3-ką rodzina nie chciała jeździć, więc lataliśmy
  10. Ja też patrzyłem na B5 i w podobnej konfiguracji po rabacie rzeczywiście był jakieś 10-15% tańszy od Lexa, ale Lex mnie bardziej przekonał, nie bez znaczenia był fakt, że to znacznie młodsza konstrukcja. No i po prostu bardziej mi się podobał. A co do ACP to dziwna sprawa, bo w XC60 przed liftem był bezprzewodowy i działał bez zarzutu, ale odkąd wprowadzili Android Auto działa tragicznie i tylko po kablu. Krok w tył.
  11. RX500h też rozważałem, ale dwie rzeczy zdecydowały - niewygodne fotele, źle sie w nich czułem i totalnie nieharmonijne zawieszenie - próbowali zrobić coś sportowego, ale nie wiadomo po co i w dodatku coś im nie wyszło - trudno powiedzieć czy jest za twarde, ale mam wrażenie, że sprężyny nie pasują do amortyzatorów i coś tam mi nie grało, w dodatku na dziurach było bardzo głośne, podobno to wina amortyzatorów AVS. W RX350h zawias jest dokładnie taki jakiego oczekuję od komfortowego SUVa.
  12. Dzięki. Jedyne w czym jest lepszy to napęd, cała reszta o wiele bardziej podobała mi się Lexie. Płynność jazdy, komfort zawieszenia, materiały w kabinie, wyciszenie, wygoda foteli (tak, nie jestem fanem foteli volvo, mimo, że większość je chwali, ja nie mogę się dogadać z zagłówkiem). W volvo na przykład wkurzało mnie to, że waliłem prawym kolanem w twardy plastik (a w Lexie w tym miejscu jest miękko, w dodatku konsola jest obita czymś przypominającym skórę), wkurzał mnie brak bezprzewodowego ACP i nie podobał mi się układ kierowniczy, czułem się jakbym trzymał w ręku kierownicę od konsoli, odczucia w Lexie pod tym względem są znacznie lepsze. A po weekendzie w RX350h stwierdziłem, że w tego typu aucie sportowe osiągi nie są dla mnie aż tak istotne. RX350h może nie robi szału do setki, ale za to w dowolnym momencie są do wykorzystania ogromne pokłady momentu obrotowego, w dodatku są dostępne natychmiast, a w Volvo jest spory lag napędu. Trochę żałuję, że nie dało się kupić RX450h+, musiałbym jednak poczekać parę miesięcy, bo praktycznie wszystko się wyprzedało, zostały 2-3 sztuki w nieciekawej kolorystyce dostępne w grudniu.
  13. Wygłuszenie nadkoli to teraz jakiś temat tabu, prawie wszystkie nowe auta nie mają tam prawie nic, nie rozumiem takich oszczędności.
  14. Mam na wiosnę, ale podzielę się nim w stosownej chwili. Ale to będzie autko typowo do zabawy, postawie je na sport cupach 2 i częściej będę odwiedzał tory, bo M3 było mi trochę szkoda. M3 miało być autem do wszystkiego i w miarę się w tej roli sprawdziło, ale chyba podział na 2 auta ma u mnie większy sens. I dlatego X3 tak kiepsko wygląda w środku. Bo jest już tak duże, że gdyby jeszcze było świetnie wykonane, to byłoby sporą konkurencją dla X5
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.