'Temat wałkowany wielokrotnie. Sama firma Oris przecież tych zegarków nie naprawia tylko centrum serwisowe dystrybutora PL czyli zwykły serwis zatrudniający zegarmistrzów. Tak jak napisał fidelio sprzedawca ma obowiązek udzielenia dwu letniej rękojmi na każdy sprzedany zegarek i takiej też udzielamy. W przypadku wad produkcyjnych zegarek jest odsyłany do autoryzowanego centrum serwisowego zagranicznego dystrybutora danej marki. W przypadkach prostych , typu przesmarowanie mechanizmu , modułu automatu itp. takie naprawy są robione na miejscu w wyspecjalizowanym serwisie. Pozwala to nam najczęściej zmieścić się w czasie 14 dni na naprawę. Klient ma zawsze wybór w jaki sposób chce zrealizować taką reklamację. Dostęp do oryginalnych części zamiennych sprzedawanych marek mamy , dostęp do oryginalnych części do mechanizmów sw200-1 czy sw500 jest powszechny. Format karty gwarancyjnej czy jest to karta plastikowa , czy kartonik złożony na pół czy kartka A4 jest to temat drugorzędny. Jesteśmy na etapie dogrywania - przedłużenia gwarancji dla Orisa do 3 lat. Ja osobiście preferuje zawsze dodatkowy rabat niż tzw gwarancję dystrybutorską i wyższą cenę , trzeba sobie doskonale sprawę zdawać z tego ,że większość usterek które powstają w zegarkach i tak są to usterki mechaniczne , dla mnie osobiście lepiej mieć bufor finansowy na tego typu wypadki. Mam nadzieję , że wszyscy zainteresowani uzyskali na nurtujące pytania odpowiedź. Jeżeli nie to pozostaje do dyspozycji. Co do kwestii lekceważącego sposobu wypowiedzi kolegi , to wspomnę tylko ,że często do mnie właśnie trafiają klienci , którzy mają bardzo "dobre i długie" historie napraw przez autoryzowane serwisy min Orisa czy innych marek.