Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Gabrielxxx

Parnis Portuguese + inna koperta?

Rekomendowane odpowiedzi

Hej Koledzy- chcąc mieć zegarek idealny chciałem się Was zapytać czy można z technicznego punktu widzenia przełożyć tarczę + mechanizm ST25 z Parnisa Portugalczyka do takiej oto koperty jak w załączniku? Na kopercie jest napisane, że manual movement, zaś ST to automat - czy to będzie pasowało, czy są jakieś inne haczyki uniemożliwiająca taki zabieg?

Myślałem o wsadzeniu innego werku do takiej koperty, ale ten ST ma bardzo dobre opinie + można go normalnie nakręcać ręcznie + ma rezerwę chodu + długą rezerwę chodu - czyli to co bym chciał.

 

Podaję linka do koperty - bo tam są jej wymiary (jest ona 1mm większa od koperty Parnisa).

Link do Portugalczyka z jego wymiarami: http://parniswatch.com/showpro.asp?articleid=1472

 

Docelowo chciałbym przemalować całą tarczę portugalczyka w kolor czarny błyszczący, aby nie było żadnego logo i innych napisów.

 

Pozdrawiam !

post-39976-0-78553700-1452280572_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koperta jest pod mechanizm ST36 albo azjatyckiego unitasa i raczej wątpię żeby bez problemów podeszło Ci ST2542 zwłaszcza że tzw "portugalczyk" jest wysoki na 18mm a interesująca Cię koperta ma 13,6mm wiec raczej nie upchniesz, szerokości koperty to sprawa drugorzędna bo jakby była za duża to zawsze można pierścień wsadzić, gorzej jak za mała - a tutaj wydaje się "za mało pojemna"  - to po pierwsze, po drugie ST2542 ma funkcję "dokręcania" ale to nie znaczy że można go bez konsekwencji nakręcać - przecież to automat.


:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musiałbyś zastosować jakiś rodzaj dodatkowego ringa który by ten 1mm zniwelował i trzymał mechanizm w bezruchu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daito i tutaj się z Tobą nie zgodzę w dwóch kwestiach, ponieważ wszem i wobec jest mówione, że:

1. portugalczyk ma 14mm, a nie 18 i to wg innych danych na stronach www oraz niezależnych testów

2. był omówiony automat ST25, że właśnie jego cechą charakterystyczną jest możliwość nakręcania bez strachu, że się coś uszkodzi, bo tak został ten mechanizm skonstruowany (a mi właśnie chodzi o możliwość ręcznego dokręcania, inaczej bym obstawał przy innym werku)

 

Więc koledzy ponawiam moje pytanie na temat czy werk wejdzie w tę kopertę:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mi poniekąd też chodzi o to, że te gotowe koperty mają już fabrycznie otwory wywiercone na wałki->koronki i czy taki otwór zgodzi się z ST25. A pamiętam jak kiedyś pasówkę robiłem to miałem kopertę bez otworu i trzeba było nawiercać otwór pod konkretny mechanizm, ponieważ producent mówił, że każdy werk ma w innym miejscu (na innej wysokości) koronkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daito i tutaj się z Tobą nie zgodzę w dwóch kwestiach, ponieważ wszem i wobec jest mówione, że:

1. portugalczyk ma 14mm, a nie 18 i to wg innych danych na stronach www oraz niezależnych testów

2. był omówiony automat ST25, że właśnie jego cechą charakterystyczną jest możliwość nakręcania bez strachu, że się coś uszkodzi, bo tak został ten mechanizm skonstruowany (a mi właśnie chodzi o możliwość ręcznego dokręcania, inaczej bym obstawał przy innym werku)

 

Więc koledzy ponawiam moje pytanie na temat czy werk wejdzie w tę kopertę :)

 

Nigdy nie miałem tzw "portugalczyka" wiec dane o jego wysokości wziąłem z sieci - co do możliwości nakręcania to mnie zaciekawiłeś... dasz linka do jakiejś dyskusji w tym temacie?


:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie miałem tzw "portugalczyka" wiec dane o jego wysokości wziąłem z sieci - co do możliwości nakręcania to mnie zaciekawiłeś... dasz linka do jakiejś dyskusji w tym temacie?

No przecież w Gerlachu którymś zdemontowali moduł auto i jest manual.....i chyba się nie psuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No przecież w Gerlachu którymś zdemontowali moduł auto i jest manual.....i chyba się nie psuje?

No fakt - w Dywizjon 303 tak właśnie jest ale, zmiana nie polegała chyba jedynie na usunięciu modułu automatu, wydaje mi się ze były jakieś inne przeróbki jeszcze ;)

 

"Mechanizm ten, by odpowiadać specyfikacji projektu, musiał zostać przerobiony. I tak usunięty został moduł automatycznego naciągu. Bęben oraz sprężyna musiała zostać dostosowana do potrzeb mechanizmu z ręcznym naciągiem, aby mechanizm posiadał charakterystyczny punkt oporu po maksymalnym nakręceniu. W celu ustabilizowania precyzji chodu, dobrano idealną długość sprężyny, zapewniającą stabilną rezerwę wynoszącą ponad 50 godzin. Mechanizm został dodatkowo wyregulowany, by osiągnąć maksymalną zbieżność ze specyfikacją 6B/159."

 

http://gerlach.org.pl/dywizjon_303.html


:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba chodziło o blokadę, po naciągnięciu. Normalnie jest sprzęgło i brak oporu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.