Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Gość Toranaga

Co to są właściwie te "kamienie" lub "j

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Toranaga

Witam. Może głupie pytanie, ale jestem zielony a na internecie nie mogę znaleźć odpowiedzi. Mój zegarek ma 23 kamienie. To dobry, czy zły?

A jedyny kamień jaki w nim jest to kryształ kwarcu ....

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Słowami krytyki się nie przejmę ... znam swój poziom wiedzy w temacie :D

Pozdrawiam wszystkich na forum.

Toras

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
kamienie - stosowane jako łożyska w celu zmniejszenia zużycia w miejscach największego tarcia w mechanizmie. W zegarkach mechanicznych jest ich zazwyczaj 17-18. Dawniej używano naturalnych rubinów, obecnie stosuje się kamienie syntetyczne.

Mój zegarek ma 23 kamienie. To dobry, czy zły?

Ilość kamieni nie świadczy o jakości zegarka.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
Gość Toranaga

Dziękuję!

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
Gość pcstud

ja sie moge madrzyc bo kiedys sam zadalem takie pytanie :wink: odpowiedz byla taka, ze kamienie sluza do lozyskowania ruchomych elementow i pisanie na zegarku "21 jewels" to tak na prawde tylko marketingowy belkot ktory nic nie mowi o jakosci zastosowanego mechanizmu; prawdopodobnie to chwalenie sie iloscia kamieni pochodzi z czasow kiedy uzywano kamienii szlachetnych np. rubinow i ich ilosc podnosila cene zegarka

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

W porę usunąłeś, kolego 8)

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
Gość pcstud

ale zaowazyles, ze w miedzyczasie zdazylem Cie przeprosic jeszcze? :wink:

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

ale zaowazyles, ze w miedzyczasie zdazylem Cie przeprosic jeszcze? :wink:

Aż tak szybki nie jestem :D