Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

kullenberg

Zablokowane wahadło w zegarze ściennym Kienzle

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem amatorem jeżeli chodzi o zegary. Kupiłem w OLX zegar wahadłowy Kienzle. Po odebraniu przesyłki stwierdziłem, że w trnsporcie zbiła się szyba witraża ale z tym sobie chyba poradzę. Zauważyłem, że mocowanie wahadła porusza sie tylko w minimalnym zakresie blokowane blaszka przymocowana na wałku (porusza sie w określonym zakresie na płycie werku od strony tarczy), na który załozone jest mocowanie wahadła i kotwica. Te elementy nie są zamocowane symetrycznie na tym wałku. Czy tak powinno być?

Mam jeszcze jedno pytanie: z jakich lat pochodzi ten zegar?

Z góry bardzo dziękuję za podpowiedzi.

Po jakimś czasie doszedłem,że trzeba poluzowć dwie srubki na wałeczku mocujące ograniczenie ruchu wahadła i kotwicę, tak aby wahadło mogło sie swobodnie poruszać,  Zegar już chodzi poprawnie.

Pozostaje drugie pytanie, w jakich latach ten zegar był produkowany. stawiam na lata trzydzieste z uwagi na styl ART DECO, w którym jest skrojona tarcza. Czy mam rację?

Pozdrawiam, Roman Pudło

post-94719-0-18422300-1482174755_thumb.jpg

post-94719-0-99766900-1482174764_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Masz rację. Strona z katalogu z roku 1939.

post-6402-0-64689000-1482190054_thumb.jpg

Nie trzeba było odkręcać ograniczników wychyłu. Oś z kotwicą jest połączona z drążkiem ciasno spasowaną tuleją, na której można stosując niewielką siłę prawidłowo ustawić wychwyt. 

Tylko dlaczego zamieściłeś ten temat w dziale ze starymi zegarkami, kiedy poniżej jest przeznaczony wyłącznie dla zegarów?

Pozdrawiam

Piotr

Tolerancja musi być nietolerancyjna wobec nietolerancji. Němec z Královce

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi