Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Sign in to follow this  
Arkowal

Tissot naprawa mechanizmu

Recommended Posts

Witam.Chciałbym zakupić synowi zegarek tissota model T-race powermatic 80 mechanism.Chciałbym się dowiedzieć odnośnie mechanizmu w zegarkach tissot w cenie około 3tys.Czy taki mechanizm też się servisuje co jakiś okres?Syn wyczytał,że takie mechanizmy w zegarkach po jakimś czasie są nieopłacalne do naprawienia ze względu na problem dostania części,plastikowych elementów itd?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, Arkowal napisał(-a):

Witam.Chciałbym zakupić synowi zegarek tissota model T-race powermatic 80 mechanism.Chciałbym się dowiedzieć odnośnie mechanizmu w zegarkach tissot w cenie około 3tys.Czy taki mechanizm też się servisuje co jakiś okres?Syn wyczytał,że takie mechanizmy w zegarkach po jakimś czasie są nieopłacalne do naprawienia ze względu na problem dostania części,plastikowych elementów itd?

 

 

Zegarmistrzowie powiedzieli mi praktycznie to samo. Dlatego w tej cenie szukam czegoś na ETA/SW lub Miyota, a nawet seagull, które naprawi każdy zegarmistrz. A mewę kupię u chińczyka nową w razie W i sam wymienię.

 

Powiedziano mi, że jeśli chce Tissot kupić (i jazzmastera Hamiltona) to albo wersj starsze (używane) albo szykować się pod 4 zera, gdzie mechanizmy są już bez tych "plastików". Ale serwis dogi.

 

I kwestia jeszcze czy to swissmatic, powermatic czy ETA (w którymś wątku mnie skarcono wręcz za podrzucanie swissmatic)

 

Edited by Petru23

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minutes ago, Arkowal said:

Witam.Chciałbym zakupić synowi zegarek tissota model T-race powermatic 80 mechanism.Chciałbym się dowiedzieć odnośnie mechanizmu w zegarkach tissot w cenie około 3tys.Czy taki mechanizm też się servisuje co jakiś okres?Syn wyczytał,że takie mechanizmy w zegarkach po jakimś czasie są nieopłacalne do naprawienia ze względu na problem dostania części,plastikowych elementów itd?

 

 

Na forum jest wiele wątków na temat mechanizmów Powermatic 80. Jeżeli chcesz robić pełny serwis tak jak zaleca producent, to jest to zwykle 5 lat.  Jeżeli chodzi o serwisowanie zegarka w Swatchu to ceny są znane i podane na stronach poszczególnych marek, np https://www.tissotwatches.com/pl-pl/service-prices  Zwykle są wyższe niż ceny serwisów u niezależnych zegarmistrzów. Natomiast niezależni zegarmistrzowie nie zawsze mają dostęp do części: uszczelki, koronki, kit serwisowy Powermatic, etc. Stąd też często porównując ceny serwisów, trzeba brać pod uwagę, to co naprawdę podczas tego serwisu jest robione. Zapewne jak Kolega @Petru23 pisał najlepiej kupić zegarek z ETA/SW lub Miyota, natomiast, jak się podoba zegarek na Powematic to nie ma się co bać. W końcu ma cieszyć. 

 

32 minutes ago, Petru23 said:

Powiedziano mi, że jeśli chce Tissot kupić (i jazzmastera Hamiltona) to albo wersj starsze (używane) albo szykować się pod 4 zera, gdzie mechanizmy są już bez tych "plastików". Ale serwis dogi.

Swatch nie rozróżnia ceny serwisu Hamiltona na ETA od ceny Hamiltona na Powermatic, vide: Watch interventions | Hamilton Customer Service | Hamilton Watch

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Arkowal napisał(-a):

Witam.Chciałbym zakupić synowi zegarek tissota model T-race powermatic 80 mechanism.Chciałbym się dowiedzieć odnośnie mechanizmu w zegarkach tissot w cenie około 3tys.Czy taki mechanizm też się servisuje co jakiś okres?Syn wyczytał,że takie mechanizmy w zegarkach po jakimś czasie są nieopłacalne do naprawienia ze względu na problem dostania części,plastikowych elementów itd?

 

Ja natomiast myślę, że nie ma co się bać. Bo nawet te 5 lat to jest dość długi okres jak to ma być jedyny zegarek syna. 


Pozdrawiam 
Marcin/kornel91 
 

Adriatica, Ball, Casio, Certina, Christopher Ward, Citizen, Deep Blue, Glycine, Hamilton, Longines, Nethuns, Oris, Sinn, Zelos

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, tts napisał(-a):

 

 

 

Swatch nie rozróżnia ceny serwisu Hamiltona na ETA od ceny Hamiltona na Powermatic, vide: Watch interventions | Hamilton Customer Service | Hamilton Watch

 

Chodzilo mi o jakość mechanizmów. Ze jak chce jazza i chce się nim cieszyć latami to szukać starszych edycji, bo te nowe na nowych Werkach są już awaryjne. A nie o cenę serwisu.

Co do ceny serwisu... W kilku pkt nie chcieli przeczyscic mi szkla od środka w kwarcu mówiąc, że nieopłacalne itp itd. Aż znalazłem młodszego speca, co za 30zl ogarnął sprawę w kilkanaście minut. Dlatego wydaje mi się, że często ceny serwisu uwzględniają "chce mi się w to bawić" lub "nie chce" i w zależności od nastroju godzina roboty kosztuje 100zl lub 500zl. Albo że się nie da, bo nie opłacalne ale dla majstra.

Edited by Petru23

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardziej chodzi mi o mechanizm w tym tissocie.Młody akurat wybrał sobie ten model z tissota a inne jakoś go nie przekonują.Osobiście myślałem,że mechanizm w takim tissocie jest już praktycznie wieczny jak w mojej omedze seamaster w automacie z mechanizmem ETA z roku 2002.Robię service średnio co 5-6 lat i zegarek wygląda jak nowy.Nic się nie dzieje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, Arkowal said:

Bardziej chodzi mi o mechanizm w tym tissocie.Młody akurat wybrał sobie ten model z tissota a inne jakoś go nie przekonują.Osobiście myślałem,że mechanizm w takim tissocie jest już praktycznie wieczny jak w mojej omedze seamaster w automacie z mechanizmem ETA z roku 2002.Robię service średnio co 5-6 lat i zegarek wygląda jak nowy.Nic się nie dzieje.

Póki będzie dostępny ten "zestaw serwisowy" do Powermatic 80, póty będzie serwisowalny. Akurat Omega Seamaster na ETA nie jest dobrym przykładem, bo to bardzo popularny mechanizm. Dla kontrastu, taki Seamaster na mechanizmie co-axial będzie tak długo serwisowalny, jak długo Swatch będzie dostarczał do niego części.

 

20 minutes ago, Arkowal said:

Młody akurat wybrał sobie ten model z tissota a inne jakoś go nie przekonują

Myślę, że to można potraktować za wyznacznik. Skoro się podoba, to nie ma co kombinować. Żyjemy w czasach, że podobne kwoty albo większe wydajemy na elektronikę (np smarfony), których "termin ważności" nie przekracza 8 lat. ;) 

Możesz jeszcze ew. skontaktować się np z https://kwestiaczasu.pl/ i dowiedzieć, czy takiego Powermatica 80 za te kilka lat mechanicznie ogarnie.

Edited by tts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unikać należy mechanizmów Swissmatic, które były jakiś czas temu montowane w najtańszych automatach Tissota (i chyba też innych w Grupie Swatch). Te są z definicji "jednorazowe" bo nierozbieralne.

Natomiast wielu kolegów na Forum ma zegarki na Powermatic 80 i nie słyszę ich narzekań. To teraz taki "wół roboczy" w grupie Swatch jak silnik 2.0 TDI u Volkswagena.

Cała masa zegarków jest tym mechanizmem napędzana. Z tego też względu serwis i części zamienne będą dostępne przez długie lata.

Edited by Perpetuum Mobile

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki panowie za odpowiedzi.Wnioskuje,że nie ma co się tego powermatica 80 obawiać.Póki co jest serwisowany z dostępnością części a co będzie za 10-20 lat czas pokaże?

Mógłbym się jeszcze dowiedzieć jak to jest z dokładnością takiego mechanizmu w skali doby i czy istnieje możliwość regulacji takiego mechanizmu?

 

tts czy uważasz,że posiadając omegę na ETA od 20lat powinienem zacząć się obawiać servisowania takiego mechanizmu w przyszłości lub dostępności części w przeciwieństwie do co-axial?

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minutes ago, Arkowal said:

Dzięki panowie za odpowiedzi.Wnioskuje,że nie ma co się tego powermatica 80 obawiać.Póki co jest serwisowany z dostępnością części a co będzie za 10-20 lat czas pokaże?

Mógłbym się jeszcze dowiedzieć jak to jest z dokładnością takiego mechanizmu w skali doby i czy istnieje możliwość regulacji takiego mechanizmu?

 

Dokładność wedle Internetów wygląda tak: Tissot T-Race Powermatic 80 T141.807.37.051.00 | Helveti.eu , regulacja: Blog - Powermatic 80 – 5 rzeczy, które warto wiedzieć o tym mechanizmie Zegarki Strojny - Najbardziej doceniany zegarmistrz w Krakowie

 

Zapomniałem poprzednio wrzucić: ETA Powermatic 80 to MECHANIZM Z PLASTIKU? | TikTalk odc. 146

 

56 minutes ago, Arkowal said:

tts czy uważasz,że posiadając omegę na ETA od 20lat powinienem zacząć się obawiać servisowania takiego mechanizmu w przyszłości lub dostępności części w przeciwieństwie do co-axial?

Dostępnością części do mechanizmów ETA bym się nie martwił, w przeciwieństwie np do mojej PO na 8500. Z drugiej strony nie sadzę aby Omega nagle stwierdziła, że przestaje produkować części zamienne do mechanizmów co-axial sprzed 20 lat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.