Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Sign in to follow this  
neuro

Fotografowanie zegarków - porady techniczne i inne

Recommended Posts

A co w 600 d masz okrojone? Chyba jest odwrotnie.

 

-ekran uchylny

- manual w trybie video

- duzy ekran

 

Brak "śrubokręta" to podstawowe ograniczenie w tych modelach.

Zmusza do korzystania z obiektywów AF-S a całe tony starszych, świetnych AF-D można sobie...ustawiać ręcznie.


Pozdrawiam, Wojtek

Dążenie do bezpieczeństwa poprzez ograniczenie wolności powoduje utratę wolności bez uzyskania bezpieczeństwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posiadam Canon Powershot SX120IS i ciekaw jestem czy można z nim zrobić fajne makro zdjęcia. Dotychczas ograniczałem się bardziej do jakichś krajobrazów, więc nie wiem czy ten kompakt ma jakieś makro-możliwości. Miał ktoś z nim może coś do czynienia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posiadam Canon Powershot SX120IS i ciekaw jestem czy można z nim zrobić fajne makro zdjęcia.

Wygląda na to, że można popróbować. Tutaj są przykładowe zdjęcia zrobione w trybie macro, za pomocą takiego aparatu jak Twój:

http://www.flickr.com/photos/gianlucarasile/5184736522/sizes/l/in/photostream/

http://insects.tamu.edu/salon/2011/entrantsoriginals/lenhart_paul/plenhart5.JPG


Użytkownik Sylwek, pewnego dnia, zupełnie niechcąco, trafnie ocenił współczesny trend w zegarmistrzostwie:

"Ważne by wytrzymał przynajmniej 6 lat zanim rozdyndają się w nim wskazówki."

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co w 600 d masz okrojone? Chyba jest odwrotnie.

 

-ekran uchylny

- manual w trybie video

- duzy ekran

 

Moim zdaniem to pogrubione jest zupełnie zbędne w lustrzance, a wręcz przeszkadza.

 

Mam Nikkora 50mm 1.4 oraz Sigme 70-300mm + oczywiście kit 18-55mm. Zobaczę jutro co da się zrobić z tym zestawem. Zła wiadomość to taka, że gdzieś mi się statyw zapodział.

Edited by motonita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki obiektyw stałoogniskowy polecacie do Canona 450d ?

Na początek polecam Obiektyw Canon EF 50mm f/1.8 II za te pieniącze nic lepszego śie nie kupi. cena w fotojoker ok 428zł

 

jak bedzie za mało to 1.4 juz na USM mie ale to tysiąć więcej

pozdrawiam


 ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja w cenie takich okrojonych nowych puszek polecam mimo wszystko coś używanego - z systemu Nikona np D80 ;)

Nikon jako ustawienie ostrość jest super ... ale jak wszystko ma swoje minusy.

Kolory - odwzorowanie kolorow o gladkość to moim zdaniem bolączki Nikona - większość zdjęć trzeba poprawiać we Photoshopie.

Do tego tyko dodam, że cena szkiełek (obiektywów) do nikona wychodzą drożej.

 

Dlatego osobiście bym się skłaniał do Canona

Ale to tylko moje subiektywne zndanie ..


 ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na początek polecam Obiektyw Canon EF 50mm f/1.8 II za te pieniącze nic lepszego śie nie kupi. cena w fotojoker ok 428zł

 

jak bedzie za mało to 1.4 juz na USM mie ale to tysiąć więcej

Ja nie zaprzeczę, że to niezłe obiektywy, nawet sam jeden z nich posiadam (50 f/1.4) Ale ponieważ temat brzmi "Fotografowanie zegarków", to trzeba też dodać, że do fotografowania zegarków to one się w praktyce nie nadają. Dla matrycy APS-C to są raczej szersze portretówki. Obiektywy o dużej światłosile, ale jednocześnie minimalna odległość ostrzenia wynosi w nich prawie pół metra. Nawet zdjęcie nadgarstkowe sobie trudno zrobić, a nawet jak się uda to zegarek na zdjęciu jest oddalony i malutki.

Czyli portret, landszaft, to tak, bardzo fajne obiektywy.. ale do fotografowania małych przedmiotów z bliska, to już raczej nie, wymagałoby to jakichś dodatkowych "dozbrojeń" typu soczewka zbliżeniowa, pierścienie pośrednie, czy inny konwerter macro.


Użytkownik Sylwek, pewnego dnia, zupełnie niechcąco, trafnie ocenił współczesny trend w zegarmistrzostwie:

"Ważne by wytrzymał przynajmniej 6 lat zanim rozdyndają się w nim wskazówki."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nie zaprzeczę, że to niezłe obiektywy, nawet sam jeden z nich posiadam (50 f/1.4) Ale ponieważ temat brzmi "Fotografowanie zegarków", to trzeba też dodać, że do fotografowania zegarków to one się w praktyce nie nadają. Dla matrycy APS-C to są raczej szersze portretówki. Obiektywy o dużej światłosile, ale jednocześnie minimalna odległość ostrzenia wynosi w nich prawie pół metra. Nawet zdjęcie nadgarstkowe sobie trudno zrobić, a nawet jak się uda to zegarek na zdjęciu jest oddalony i malutki.

Czyli portret, landszaft, to tak, bardzo fajne obiektywy.. ale do fotografowania małych przedmiotów z bliska, to już raczej nie, wymagałoby to jakichś dodatkowych "dozbrojeń" typu soczewka zbliżeniowa, pierścienie pośrednie, czy inny konwerter macro.ty

Tu się całkowicie zgadzam, że to sa stałki portretowe i na takie pytanie odpowiedzialem "Jaką stałkę polecacie" może faktycznie sens pytania brzmiał "Jaką stałkę polecacie do fotografowania zegarków" ..;)


 ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ewentualnie można pomyśleć o rozwiązaniu kompromisowym czyli obiektywy:

50mm f/2.5 Macro

lub

60mm f/2.8 Macro USM

Wtedy mamy obiektyw który spełnia dwie funkcje. A więc nadal jest to dobry obiektyw portretowy, choć o mniejszym świetle, ale jednocześnie możemy robić zdjęcia na dużym zbliżeniu, czyli między innymi nadaje się do zegarków.


Użytkownik Sylwek, pewnego dnia, zupełnie niechcąco, trafnie ocenił współczesny trend w zegarmistrzostwie:

"Ważne by wytrzymał przynajmniej 6 lat zanim rozdyndają się w nim wskazówki."

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam do was pytanie.

 

mam obiektyw kitowy 20-50mm zmiennoogniskowy. wiadomo że łatwiej o poruszone zdjęcie na 40-50mm niż na 20mm.

Foty zegarkow robie zazwyczaj zbliżeniu na 35mm.

 

Chce kupić stałkę 30mm....czy stałką 30mm zrobię mniej poruszone foty niż zoomniętym do 30mm kitem 20-50mm

 

Mam nadzieję że wiecie o co mi chodzi :angry:

 

Moim zdaniem nie ma to znaczenia...ale jestem laikiem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiemy :angry:

 

Nie ma znaczenia obiektyw tylko ogniskowa.

30 mm w stałce czy zoomie w tych samych warunkach da ten sam efekt.

Na stałce możesz zyskać tyle, że na ogół dają ostrzejszy obraz niż zoom ale to juz trzeba by porównywac konkretne modele.

Edited by Woytec60

Pozdrawiam, Wojtek

Dążenie do bezpieczeństwa poprzez ograniczenie wolności powoduje utratę wolności bez uzyskania bezpieczeństwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...czy stałką 30mm zrobię mniej poruszone foty niż zoomniętym do 30mm kitem 20-50mm

Jeśli będziesz miał mniejszą liczbę przesłony (f/liczba) to tak, bo to pozwoli na krótszy czas ekspozycji. Czyli szybsza migawka, mniejsze poruszenie.

Z drugiej strony, trzeba sobie zdawać sprawę, że ustawianie mniejszej przesłony, powoduje skracanie głębi ostrości, co jest istotne przy zdjęciach typu macro. Czyli jeśli chce się uzyskać większy obszar ostrości, to czasami i tak trzeba mocno przymykać obiektyw, wtedy automatycznie mamy dłuższy czas ekspozycji, i w konsekwencji konieczność korzystania ze statywu, jeżeli światło nie jest zbyt mocne.


Użytkownik Sylwek, pewnego dnia, zupełnie niechcąco, trafnie ocenił współczesny trend w zegarmistrzostwie:

"Ważne by wytrzymał przynajmniej 6 lat zanim rozdyndają się w nim wskazówki."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiedziałem!

Wiedziałem, że zaraz będzie o otworze względnym, świetle, przysłonie, GO, statywie itd, itp...

To jeszcze warto było o stabilizacji napisać.

Jeśli stałka miałaby ją a zoom nie (albo owrotnie) to juz byłaby różnica.

 

A autor spytał tylko o różnicę między ogniskową 30 mm w jednym szkle a ogniskową 30 mm w innym.

O reszcie to już trzeba by poczytać w jakimś poradniku dla fotoamatorów, tych w sieci od groma.


Pozdrawiam, Wojtek

Dążenie do bezpieczeństwa poprzez ograniczenie wolności powoduje utratę wolności bez uzyskania bezpieczeństwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiedziałem!

Wiedziałem, że zaraz będzie o otworze względnym, świetle, przysłonie, GO, statywie itd, itp...

To jeszcze warto było o stabilizacji napisać.

Jeśli stałka miałaby ją a zoom nie (albo owrotnie) to juz byłaby różnica.

 

A autor spytał tylko o różnicę między ogniskową 30 mm w jednym szkle a ogniskową 30 mm w innym.

O reszcie to już trzeba by poczytać w jakimś poradniku dla fotoamatorów, tych w sieci od groma.

 

Oczywiście nie jestem już takim gamoniem z tematyki foto jak jeszcze rok temu...obecnie robię zdjecia tylko na manualu sam ustawiam przysłonę, iso, czas itd :) i tak jak nie wyobrażałem sobie kiedyś robic zdjecia na manualu tak obecnie nie wyobrażam sobie powrócić to trybu auto :)

 

Ani w kicie nie mam stabilizacji ani stałka go nie bedzie mieć bo to naleśnik i się nie zmieściła :angry:

 

Generalnie bedze miał do wyboru 2 stałki

 

20mm swiatlo f2.8 - ostrzy z 17cm

30mm swiatlo f2.0 ostrzy niestety z 25cm

 

i wacham się co bedzie lepsze dla zegarków :) jeden pozwala ostrzyc z bliska drugi ma wieksze przybliżenie ( ogniskową)...ehhh zawsze trzeba iść na kompromisy :)

 

obiektyw macro do mojego systemu jeszcze w rozsadnej kasie nie istnieje ( bezlusterkowiec).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja również mam pytanie odnośnie obiektywów. W kontekście fotografowania zegarków czy istotna będzie różnica pomiędzy 55-200mm vs 55mm-300mm?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiedziałem!

Wiedziałem, że zaraz będzie o otworze względnym, świetle, przysłonie, GO, statywie itd, itp...

Wojtku, nie da się pominąć milczeniem otwór względny, przysłonę i światło jeśli porównuje się stałkę vs zoom. Dlatego że to jest zasadnicza różnica pomiędzy takimi obiektywami. Różnica między stałką a zoomem zazwyczaj wynosi 3, 4, a czasem 5 działek. A to w języku ludzkim oznacza, że stałka wpuszcza odpowiednio 8, 16, czasem 32 razy więcej światła niż zoom. I to jest różnica kolosalna, bo weźmy dla przykładu tą średnią różnicę 16x, oznacza to że zdjęcie które na zoomie robisz w ekspozycji 1/10 sekundy, to używając stałki to samo zdjęcie możesz zrobić w ekspozycji 1/160 sekundy

Jaki to ma wpływ na "poruszenie" (tego dotyczyło pytanie), to sam wiesz

1/10sek -> gwarantowane "poruszenie"

1/160sek -> gwarantowane "nieporuszenie"

.

Edited by Taktic

Użytkownik Sylwek, pewnego dnia, zupełnie niechcąco, trafnie ocenił współczesny trend w zegarmistrzostwie:

"Ważne by wytrzymał przynajmniej 6 lat zanim rozdyndają się w nim wskazówki."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak już sobie pogadaliście o ustawieniach to może warto by było zacząć od tego, że zdjęcia produktowe (między innymi zegarki) robi się ze statywu :angry:. Dzięki temu temat "poruszonych zdjęć" nie ma miejsca, poza tym są ludziki którym się tak ręce trzęsą, że nawet szerokim kątem zrobią poruszone zdjęcie przy "normalnych" (użytkowych) czasach. Więc zamiast inwestować w stałki kupiłbym solidny statyw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marcin, pamiętaj że czasem dalej jest lepiej :angry: najważniejsza rzecz w fotografowaniu (nie tylko zegarków) to światło, i będąc zbyt blisko często ograniczamy możliwość pracy oświetleniem. Najlepszy zakres to okolice 90 mm - bez względu na rodzaj matrycy (miedzy bajki można włożyć porównywanie obiektywów np 50 mm do klasycznych portretówek i całe te mnożniki ze względu na wielkość matrycy).

Obiektywy w zakresie niższym niż 50mm (np. 20 czy 30 o których rozmawialiście)to kompletny bezsens ze względu na spore zniekształcenia perspektywy.

Edited by karol1302

kupię doxę sub...zawsze i każdą :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wojtku, nie da się pominąć milczeniem otwór względny, przysłonę i światło jeśli porównuje się stałkę vs zoom. Dlatego że to jest zasadnicza różnica pomiędzy takimi obiektywami. Różnica między stałką a zoomem zazwyczaj wynosi 3, 4, a czasem 5 działek. A to w języku ludzkim oznacza, że stałka wpuszcza odpowiednio 8, 16, czasem 32 razy więcej światła niż zoom. I to jest różnica kolosalna, bo weźmy dla przykładu tą średnią różnicę 16x, oznacza to że zdjęcie które na zoomie robisz w ekspozycji 1/10 sekundy, to używając stałki to samo zdjęcie możesz zrobić w ekspozycji 1/160 sekundy

Jaki to ma wpływ na "poruszenie" (tego dotyczyło pytanie), to sam wiesz

1/10sek -> gwarantowane "poruszenie"

1/160sek -> gwarantowane "nieporuszenie"

.

 

 

To zrozumiałe.

Jednak w fotografii zegarków, która to w jakichś 80% jest fotografią makro, jasność obiektywu to cecha co najmniej drugorzędna ze względu na głębię ostrości.

I tak nie ma większego sensu robić fotki z minimalnej odległości z przysłoną f/1.4 czy F/1.8 bo ostry będzie jeden indeks albo jedna śrubka w mechanizmie.

Autor pytania chciał wiedzieć, czy ogniskowa stałki a ta sama ogniskowa ustawione w zoomie dadzą różnicę, odpowiedź brzmi: nie.

W takich samych warunkach (ilość światła, przysłona, wielkość matrycy) różnicy nie będzie.

A reszta to już są dywagacje :angry:

Jedyną różnicą może być to, że stałki na ogół dają lepszą jakość obrazu niż zoomy, lepszą ostrość czy większą rozdzielczość czyli ilość zarejestrowanych w obrazie szczegółów.

Jednak, jak też napisałem, to już zależy od bezpośredniego porównania danych modeli bo są i dobre zoomy i kiepskie stałki.

 

 

PS

Karol1302, pytanie dotyczyło też konkretnej ogniskowej: 30 mm.

Przy 60-ce (mojej ulubionej zresztą w aps-c) otwór f/2.8 w fotografowaniu zegarków nie przydaje sie wcale, nawet ze statywu.

Tu głębia ostrości jest tak mała w porównaiu do w/w 30 mm, że i tak fotki można zaczynac robić od f/5,6 a jeszcze lepiej przy f/8-11 (więcej nie ma sensu bo i tak dyfrakcje zeżre szczegóły) więc o poruszenie jeszcze łatwiej.

Statyw i dobre oświetlenie to podstawa ale nie tego dotyczyło pytanie kolegi marcomartin :)

Edited by Woytec60

Pozdrawiam, Wojtek

Dążenie do bezpieczeństwa poprzez ograniczenie wolności powoduje utratę wolności bez uzyskania bezpieczeństwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

toż chyba wyraźnie napisałem, że 30 kompletnie nie nadaje sie do fotografowania przedmiotów :angry:


kupię doxę sub...zawsze i każdą :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

I tak nie ma większego sensu robić fotki z minimalnej odległości z przysłoną f/1.4 czy F/1.8 bo ostry będzie jeden indeks albo jedna śrubka w mechanizmie.

O niczym innym nie pisałem.

 

Pytanie było ogólne i proste:

 

..czy stałką 30mm zrobię mniej poruszone foty niż zoomniętym do 30mm kitem 20-50mm

Gdybym odpowiedział NIE, to byłaby to nierzetelna odpowiedź.

 

Rzetelna odpowiedź brzmi: TAK, ale z dużo mniejszą głębią ostrości.

Proste.


Użytkownik Sylwek, pewnego dnia, zupełnie niechcąco, trafnie ocenił współczesny trend w zegarmistrzostwie:

"Ważne by wytrzymał przynajmniej 6 lat zanim rozdyndają się w nim wskazówki."

Share this post


Link to post
Share on other sites

haah gdybyś napisał TAK to byłaby to prawda :angry:

bo jak twierdzi Marcin jesf już fotografem świadomym i zakładam, że wie co i jakim nastawem w aparacie chce osiągnąć. Zatem robiąc powiedzmy zoomem zdjęcie zegarka na f5,6 i czasie 1/100 zrobi dokładnie tak samo poruszone zdjęcie jak na stałce z tymi samymi ustawami. Oczywiście może otworzyć bardziej stałoogniskowy obiektyw, jednak efekt będzie zgoła inny.

edit

jesli zatem chce zrobić zdjęcie niej poruszone, powinien popracować nad światłem

Edited by karol1302

kupię doxę sub...zawsze i każdą :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

toż chyba wyraźnie napisałem, że 30 kompletnie nie nadaje sie do fotografowania przedmiotów :angry:

 

Piotrze aka karolu :) ...ja oczywista rozumiem że do makro to potrzebny jest sprzęt do makro. Ale pytanie było moje na zasadzie pomóżcie mi wybrac mniejsze zło.

 

Podałem 2 obiektywy.

Aparat to kompakt ale z matryca lustrzankową APSC. Cenię sobie jego małe gabaryty i większą szczegółowość niż w nawet najlepszych kompaktach.

Gama obiektywów do niego jest ograniczona wiec albo 20mm albo 30mm . jest teoretycznie tez w ofercie obiektyw macro 60mm ale kosztuje wiecej niż cały aparat i w PL nie do dostania.

Edited by marcomartin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.