Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

walllker

Zegar nascienny GB SILESIA P42 z 1916r

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, na wstępie zaznaczam że jestem tu nowym czonkiem, laikiem w sprawach zegarmistrzostwa, i nie znam fachowego języka (nazwy części). Otóż jestem miłosnikiem staroci, ale trochę innych niż zegary, zbieram i odrestaurowuje stare odbiorniki radiowe oraz telewizory, jednak to inny temat. Otóż zupełnie przez przypadek wygrzebałem w piwnicy u teściowej dwa stare zegary, należące do jej matki i mające zacny wiek. Jeden to budzik który z 1938r który trafił według opowieści z 20lat temu do piwnicy jako w 100% sprawny bo był staty. Opierając się na wpisach z tutejszego forum przeprowadziłem swoje pierwsze czyszczenie mechanizmu zegara według wskazówek, złozyłem go i od 3 tygodni pieknie tyka, no może troche się spieszy ale nie umiem wyregulować. W ten sposób zdobyłem pierwsze szlify. Teraz chcę zabrać się za zegar jak w teamcie, obudowę już odnowiłem, z tym to nie mam problemu, ale mechanizm w zegarze jest mocno zabrudzony. Zegar firmy Gustav Brener Silesia P42 z 1916r trafił do piwnicy jako sprawny 10 lat temu po śmierci matki mojej teściowej. Wsadziłem mechanizm do odnowionej obudowy i uruchomiłem go, o dziwo zegar chdodzi ładnie wybija godziny, ale ma tendencje raz na 2-3 dni się zatrzymać, według mnie to ten zabrudzony mechanizm się odzywa. Zdecydowałem się go rozmontowac i po szlifach z budzikiem wyczyścic, ale potrzebuję rady. Otóż budzik po wyczyszczeniu przesmarowałem oliwą od maszyn do szycia. Jednak ten zegar GB Silesia jest przepiękny i nie chcę go zniszczyć, a wręcz odwrotnie chciałbym aby odmierzał czas jeszcze i nastepne 100lat. Proszę o radę czym mogę bezpiecznie naoliwić mechanizm. Dodam że zegarmistrzowskie oliwy o których czytałem na forum