Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
radekglaz

NASZE POLJOTY CHRONO 3133

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie poradzcie cosik. Kupiony na alle. Po przeglądzie. Stan fajny. Podoba się mnie ale jest kłopot że stoperem. Miał wymieniane przyciski. Więc naturalnie że muszą się dotrzeć ale wciskam górny do uruchomienia stopera i d*pa. Ruszam nim lekko starając się jakby wyciągnąć i wcisnąć żeby rozruszac i nic. Czy zawsze po wymianie przycisków są takie schody? Czy w transporcie coś go trafiło? Jak to było u Was gdy zaszła wymiana przyciskow?? Czy górny nie jest za mocno oddalony od koperty??

 

 

 

 

 

wypassportowane z tapatalka

Nie wiem na jakie przyciski wymieniłeś i czy obydwa. Sytuacja bywa taka że w kopertach starszych Poljotów były zainstalowane rurki w których poruszał się przycisk. Współczesne przyciski stalowe które sam miałem nie maja wyfrezowanego wpustu pod rurkę więc przycisk nie mógł się dostatecznie głęboko wcisnąć. Wymagało to wyeliminowania tejże rurki i wtedy było wszystko ok. Sprawdź jak jest u Ciebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chrono jedzie z powrotem do sprzedawcy zegarmistrza na serwis. Po kilkukrotnym wciskaniu stopera ozyl ale objawy były takie ze po drugim wciśnięciu zamiast zatrzymać się do cofal się kilka kresek by przejść do przodu. I tak parę razy. Jak poszedł do nawet kilkukrotnie ściskanie nie zatrzymało go.

 

wypassportowane z tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ja wymieniałem przyciski (kupione zresztą od kchrapka) to wymieniłem w kopercie tulejki przycisków na te od nowego zestawu przycisków, bo z oryginalnymi tulejkami te przyciski nie chciały współpracować. A że zegarek składałem do noszenia, a nie kolekcji to taką zmianę przyjąłem na plus, bo te nowe zestawy przycisków są bardziej szczelne, lepiej chronią wnętrze zegara przed wilgocią i kurzem.

Edytowane przez orcio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co prawda prezentowałem go już miesiąc temu, ale właśnie wrócił od ostatnich poprawek - obecnie z na nowo pochromowaną kopertą prezentuje się moim zdaniem jak milion dolarów :):wub:

post-78052-0-33571100-1457392248_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co prawda prezentowałem go już miesiąc temu, ale właśnie wrócił od ostatnich poprawek - obecnie z na nowo pochromowaną kopertą prezentuje się moim zdaniem jak milion dolarów :):wub:

Widziałem tą renowacje na żywo i jest na czym oko zawiesić :)

 

wypassportowane z tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panów. W końcu przyszedł od sprzedawcy naprawiony stoper.Wszystko fajnie ale jest jedno ale. Wskazówka stopera jak i odmierzajaca minuty dla stopera są przesunięte. Sprzedawca twierdzi, że ze względu na luzy po parunastu pomiarach się unormuje i wskoczy na 12. Zrobiłem już kilkadziesiąt krótkich i kilka długich pomiarów i przy zerowaniu wraca w to samo miejsce. Czy ktoś już sobie sam ustawial wskazówkę stopera? Nie chce znowu odsyłać i czekać bo drażni mnie to. Czy lepiej oddać gdzieś do majstra na miejscu? Jaki jest koszt takiej operacji??

 

8b9731719862d2c5bc66e1932e75c768.jpg

 

wypassportowane z tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panów. W końcu przyszedł od sprzedawcy naprawiony stoper.Wszystko fajnie ale jest jedno ale. Wskazówka stopera jak i odmierzajaca minuty dla stopera są przesunięte. Sprzedawca twierdzi, że ze względu na luzy po parunastu pomiarach się unormuje i wskoczy na 12. Zrobiłem już kilkadziesiąt krótkich i kilka długich pomiarów i przy zerowaniu wraca w to samo miejsce. Czy ktoś już sobie sam ustawial wskazówkę stopera? Nie chce znowu odsyłać i czekać bo drażni mnie to. Czy lepiej oddać gdzieś do majstra na miejscu? Jaki jest koszt takiej operacji??

 

 

 

wypassportowane z tapatalka

 

 

Nie ma takich zwierząt że się sama nastawi.

Wskazówkę małą do minut można podregulować przesuwając blaszkę dociskającą w górę lub w dół.

Z główną sekundową jest dużo gorzej bo ją się nabija na oś sekundową i nie da się jej przesunąć, bo jak się przesunie to raczej nie będzie trzymać ciasno i będzie latać.

Trzeba nabić raz jeszcze idealnie równo.


"Czas jest zbyt cenny żeby go odmierzać byle czym"

  Omega Speedmaster Co-Axial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takich zwierząt że się sama nastawi.

Wskazówkę małą do minut można podregulować przesuwając blaszkę dociskającą w górę lub w dół.

Z główną sekundową jest dużo gorzej bo ją się nabija na oś sekundową i nie da się jej przesunąć, bo jak się przesunie to raczej nie będzie trzymać ciasno i będzie latać.

Trzeba nabić raz jeszcze idealnie równo.

Czyli regulacja tej mniejszej odbywa się od strony werku?? Czy masz na myśli delikatne wyciągnięcie jej do góry, przesunięcie w lewo i osadzenie? Czy od strony werku jednak trzeba tą blaszkę dociskowa jak napisales?

 

wypassportowane z tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli regulacja tej mniejszej odbywa się od strony werku?? Czy masz na myśli delikatne wyciągnięcie jej do góry, przesunięcie w lewo i osadzenie? Czy od strony werku jednak trzeba tą blaszkę dociskowa jak napisales?

 

wypassportowane z tapatalka

 

od strony werku, najpierw luzujesz główną śrubkę, później kręcisz taką drugą która przesuwa blaszką w góre lub w dół.


"Czas jest zbyt cenny żeby go odmierzać byle czym"

  Omega Speedmaster Co-Axial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

od strony werku, najpierw luzujesz główną śrubkę, później kręcisz taką drugą która przesuwa blaszką w góre lub w dół.

A sądziłem, że duża jest jakoś powiązana bezpośrednio z małą. Dzisiaj spróbuję to zrobić bo szału pindola dostaje jak widzę te wskazówki nie na swoim miejscu. Z tą duża jutro idę do majstra. Miła pani po usłyszenia problemu stwierdziła że za cenę uśmiechu mi to ktoś zrobi :)

 

wypassportowane z tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Yakovlev, "zamienit' ryczag" = zmienić dźwignię?

O co konkretnie chodzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Yakovlev
Napisano (edytowane)

Yakovlev, "zamienit' ryczag" = zmienić dźwignię?

O co konkretnie chodzi?

Bo wcześniej jest (tłumaczenie moje ;) ):

Objaw - Brak powrotu wskazówki / wskazówek stopera (sekundowych)

Możliwa przyczyna - złamana dźwignia powrotna

Sposób naprawy usterki - wymienić dźwignię

 

EDIT:

To odnośnie pozycji nr 4.

O jedno wyżej jest prawie to samo ale dotyczy braku startu odmierzania przez stoper

Edytowane przez Yakovlev

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Zamierzam kupić na ebay-u komplet wskazówek. Macie jakiegoś dobrego sprzedawcę? Kogo byście polecili?  No chyba,że ktoś ma do sprzedania :)

post-84779-0-85444700-1456258753_thumb.jpg
Edytowane przez Sebolski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanie do Was jako znawców tematu. Do czego służy element zaznaczony na zdjęciu. Reset chrono ciężko chodzi, niby to standard ale...

Zdjecie net. :)

post-86954-0-20974000-1459280602.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanie do Was jako znawców tematu. Do czego służy element zaznaczony na zdjęciu. Reset chrono ciężko chodzi, niby to standard ale...

Zdjecie net. :)

Witam, ostatnio grzebałem w swoim i zastanawiałem się nad tym samym. Reset też ciężko chodził ale zrozkręciłem, naoliwiłem, złożyłem i teraz jest o niebo lepiej.

Wracając do pytania - wydawało mi się że śrubka służy do regulacji/rozstawu ramion ale kręciłem i kręciłem i nic się nie działo... ani w jedną ani w drugą. Mam wręcz wrażenie że z drugiej strony jest zanitowana... zapewne bardziej doświadczeni się wypowiedzą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, Załączam zdjęcie mojego.

Dostałem go całkiem niedawno, stan... na dzień dzisiejszy dostateczny. Na żywo wygląda lepiej.

Do tej pory naprawiłem częściowo stoper - rozebrałem, nasmarowałem, złożyłem, chodzi. Wymieniłem również kopertę, poprzednia miała mocne ślady użytkowania...

- Planuję wypolerować szkiełko,

- Wymienić złotą wskazówkę - mam czarną od wersji srebrnej tego zegarka (w oryginale czarnego chyba były niebieskie ale różne zdjęcia widziałem)

- Naprawić datownik - nie chodzi zupełnie.

 

Wszystko powyższe spróbuję zrobić sam, jak nie wyjdzie, oddam do specjalisty.

 

Dodatkowo, niestety tarcza była "reperowana" przez jednego z poprzednich właścicieli - markery są doklejane, widać ślady kleju, miejscami widać że właściciel próbował usunąć nadmiar kleju i zrobił jeszcze większą krzywdę... Dodatkowo pokolorował markery na czerwono...

 

Z tym jeszcze nie wiem co zrobię - myślę o wysłaniu do renowacji całej tarczy ale może pozostanę przy pomalowaniu markerów na zielono farbą podobną do oryginalnej i tak go zostawię. Zobaczę jaki będzie efekt po wszystkich innych zabiegach.

Pozdrawiam

post-86707-0-67779000-1461316981.jpg

Edytowane przez kolodzierr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobaczę jaki będzie efekt po wszystkich innych zabiegach.

 

Widać, że wreszcie ten Poljot trafił w dobre ręce :) z markerami to totalna porażka, zamieść zdjęcia z przebiegu renowacji, bo to szkiełko nie wygląda na takie do odratowania, ale może to tylko kwestia zdjęć...

 

W każdym bądź razie powodzenia :)


Pozdrawiam, Radek

PS. Udane, forumowe transakcje z: Bentley, lookas2, Sol, zodiak7, Kris2, gozdek... i tych użytkowników polecam :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że doszedł ;)
Nie będzie nietaktem jak wrzucę tutaj 31681? Ostatni Corsair jaki ostał producentowi ;)
DSC08738.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, powracam z moim Poljotem po delikatnych naprawach/regulacjach:

 

To na czym mi zależało to:

1. Wymiana małej wskazowki ze złotej na czarną oryginalną (z zegarka w wersji tarczy srebrnej)

2. Naprawienie datownika

3. Wypolerowanie szkiełka

 

Poniżej kilka zdjęć z przebiegu zabiegu. Chciałbym zaznaczyć że z profesjonalnym zabiegiem nie będzie to miało wiele wspólnego więc zamiast zabierać się samemu za takie operacje polecam zegarmistrza.

Niemniej jednak to jak ja to zrobiłem:

 

1. Po otworzeiu werk wygląda tak - żadna nowość. Jeżeli natomiast wpadniecie na pomysł zeby samemu zabrać się do naprawy to uczulam - zwróćcie uwagę na sprężynkę zaznaczoną na zdjęciu. Jest bardzo delikatna - łamie się bardzo łatwo. Ja zacząłem grzebać i załatwiłem dwie - teraz zegarek jest bez sprężynki.... Grunt że chodzi (na wszelki wypadek nie dotykam stopera, będę musiał poprosić specjalistę o włożenie nowej...) 

 

post-86707-0-99111700-1461766834_thumb.jpg

 

2. Wyciągamy werk. Na zdjęciu mamy na czerwono zaznaczone miejsca gdzie są śrubki mocujące werk do koperty - odkręcamy. Na niebiesko zaznaczony jest bolec który trzeba wcisnąć w celu zdjęcia koronki - koronkę zdejmujemy.

 

post-86707-0-91441100-1461767174.jpg

 

3. Zdejmujemy wskazówki - jest do tego specjalny przyrząd, nie wiem jak się nazywa ale załączam zdjęcia

 

post-86707-0-91705900-1461767498.jpg

post-86707-0-66000000-1461767545_thumb.jpg

 

4. Zdejmujemy tarczę - żeby to zrobić, z dwóch stron werka odkręcamy śróbki mocujące tarczę.

 

post-86707-0-78561400-1461767627.jpg

 

5. Odkręcamy tarczę maskującą - 3 śrubki

 

post-86707-0-91589300-1461767750.jpg

 

6. Ustawiamy trybik ze sprężynką - bardzo ciekawy mechanizm - trybik w trybiku musi być odpowiednio ustawiony zeby 'złapać' zębatkę datownika i ją przesunąć (zaznaczone na niebiesko i czerwono)

 

post-86707-0-83188100-1461767983_thumb.jpg

 

I to tyle na temat naprawienia datownika - teraz chodzi bez problemu.

Wskazówkę wymieniłem na czarną.

Szkiełko wypolerowałem "pastą lekkościerną do polerowania lakierów - pasta TEMPO (do lakierów samochodowych.

Dostałem też pytanie czym smarowałem części - WD40 (psiknąłem na spodek i moczyłem części w oleju, następnie odsączałem chusteczką).

 

Poniżej zdjęcie po naprawie:

 

post-86707-0-66027900-1461768828.jpg

 

polerowanie szkiełka dało radę - kilka wpisów wcześniej można porównać jak wyglądało...

 

To co zostało - czerwone indeksy będę chciał pomalować na zielono - nie wiem jeszcze skąd wezmę farbę....

Pozdrawiam

 

 

 

Edytowane przez kolodzierr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.