Taraj 225 #1 Napisano 4 Maja 2012 Witajcie, dostał mi się w spadku stary zegar, był w naszej rodzinie od zawsze. Jak pamiętam to dawno, dawno temu (lata siedemdziesiąte) chodził, wybijał godziny był sprawny, 30 lat przeleżał się na półce i wymaga renowacji , w zasadzie chcę go dać do zegarmistrza do przeglądu. Sam nie znam się na zegarach, ja co najwyżej jestem w stanie coś porobić coś ze skrzynką. Kołatki , czy jakaś inna zaraza wcina drewno, próchno się sypie , nie bardzo wiem jak te robale wytępić. Powiedzcie czy warto brać się za tępienie kołatek? czy lepiej poszukać innej skrzynki. Skrzynka wygląda na oryginalną. Muszę wymienić okrągłe szkło w drzwiczkach przed tarczą ,wygląda jak duże wypukłe szkiełko zegarkowe.Gdzie takie coś można znaleźć? Poza tym mam pytanie czy ktoś potrafi powiedzieć coś na temat sygnatury którą ma zegar. sygnatura na werku uszkodzona szbka w drzwiczkach 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tarant 2980 #2 Napisano 4 Maja 2012 Lepsza dziurawa oryginalna skrzynia niż przełożona lub nowa i śliczna. Są preparaty na kołatki. Np Hylotox - jak dokładnie to robić - opisano już tu wielokrotnie. Wypukłe szkła do zegarów można kupić np. na Allegro. Zegar jest wyrobem firmy Carl Werner. Sygnaturę taką zarejestrowano w roku 1898 a działała ona do roku 1913 (została przejęta przez Kienzle). 0 Pozdrawiam Piotr Tolerancja musi być nietolerancyjna wobec nietolerancji. Němec z Královce Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ulan 5 #3 Napisano 4 Maja 2012 Wydaje mi sie ze sprzynia nie stanowi kompletu z werkiem. Ale jesli chcesz byc pewny to zalacz wiecej zdjec, szczegolnie mocowanie mech. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach