Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

sergserg

Użytkownik
  • Content Count

    3,027
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

13 Początkujący

About sergserg

  • Rank
    High-End Quartz user

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Trójmiasto
  • Hobby
    inteligentne zegarki ;), a szczególnie nietuzinkowe Seiko Brightz'y, Citizeny Attesa, Oceanus'y, HEQ

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Co się z Tobą dzieje kolego ?

  2. Faktycznie, dzięki za spostrzegawczość, nie zauważyłem otworka w bocznej. Dobre pytanie. Nie tylko w tym modelu jest jeden silnik, większość 5-silnikowych konstrukcji Casio (poza Smart Access) ma wpólny silnik do wskazówki minut i godzin, tzn. silnik zasila wskazówkę minut, a z niej przez zębatki - także godzin (na rysunku wyżej to ta czerwona zębatka po prawej). Połączenie w tym przypadku jest sztywne, więc tak naprawdę jest kontrola minut, a otwór w zębatce godzin jest po to, żeby promień światła mógł przejść. Nie odnotowałem takiego przypadku w Oceanusach z ToughMvt jak i bez tego. Fakt, że patrząc po zdjęciach z fabryki Casio - te najdroższe zegarki mocno się tam bierze pod lupę.
  3. Na pewno jest więcej kroków silnika niż jeden na indeks. Błąd zatrzymania (dokładność) po kroku to w dobrych silnikach 3-5%, a to już może zatrzymać wskazówkę o kilka grubości włosa poza indeks. Jedynym rozwiązaniem na zmniejszenie tego błędu - to zastosowanie zamiast jednego - kilku mniejszych kroków. Wtedy ten błąd zatrzymania - związany z ostatnim krokiem jest odpowiednio mniejszy. Z tego co wiem - to w lepszych kalibrach - a do tych niewątpliwie należą techno-kalibry Casio - tak się robi.
  4. Każda wskazówka jest osadzona na innym kółeczku. Każde kółeczko ma swój otworek. albo lepiej widoczny mechanizm tutaj: Każde z kółeczek zębatych widocznych na rysunku ma osadzoną na górze inną wskazówkę. Brak zgrania wskazówki to nie jest problem ToughMvt - bo ten mechanizm pilnuje otworka (jak na rysunkach), a nie pozycji wskazówki. Problemem jest poprawne nałożenie wskazówki na etapie składania zegarka - tak, aby pozycja wskazówki odpowiadała dokładnie odpowiedniej pozycji otworka w tarczy. Wtedy i tylko wtedy mechanizm ToughMvt będzie dawał oczekiwany efekt. Mnie zastanawia kształt otworów w poszczególnych tarczach. Patrząc od góry: - w tarczy połączonej ze wskazówką godzin jest 12 otworów - do zlokalizowania dokładnej pozycji o co godzina - w tarczy niżej - jeden otwór do zlokalizowania położenia wskazówki minut jak dla 55 minuty - w tarczy najniższej, sekundowej - otwory szerokie na 8 zębów z wąskimi przerwami - prawdopodobnie w ustalaniu pozycji tej wskazówki kluczowy jest brak otworu
  5. Bo teoretycznie - tak właśnie jest Przy założeniu, że zegarek został złożony ze starannością, przekładającą się na pełną "startową" zgodność wskazówek z indeksami na całym obwodzie tarczy. Z tego, co pamiętam, to pozycja wskazówek (a dokładniej - otworków w tarczach) w ToughMvt jest sprawdzana z rozdzielczością 16x (16 błysków LEDa) na sekundę. Logika by podpowiadała, że odnośnie przesuwania wskazówek - odpowiedni silnik krokowy robi kilka kroków na jedno przesunięcie wskazówki (zresztą musi tak być, aby zniwelować pewien rozrzut zatrzymywania się wskazówki po kroku silnika). Wadą każdego silnika krokowego jest możliwość gubienia kroków. Przy niestarannie złożonym zegarku ToughMvt będzie działał niekorzystnie - tak jak w opisywanym przypadku. Ręczna korekta zostanie "popsuta" przy pierwszej automatycznej kontroli. Niestety ToughMvt nie da rady wyłączyć.
  6. Obydwie wskazówki zostały nie dość starannie założone. ToughMvt w rzeczywistości pilnuje pozycję koła zębatego, a dokładnie otworka w nim nawierconego. Do koła centralnie jest przyczepiona wskazówka, która powinna być zgrana z pozycją otworka. To, co należałoby teoretycznie zrobić - to zdjąć i ponownie nałożyć wskazówki na koło zębate.
  7. W pierwszym poście tego tematu jest kilka informacji o tytanie w poszczególnych modelach. Odnośnie szczegółów - niestety Casio jest bardzo lakoniczne i nie używa żadnych oznaczeń materiałowych. Jedyna informacja to "TC coating" czasami opisywane jako "TiC coating". TC/TiC to titanium carbide, węglik tytanu, bardzo twardy materiał (9-9.5 w skali Moha, stal nierdzewna to coś w okolicach 6.5 tej skali, diament to max, czyli 10 punktów). Węglik tytanu jest płaszczem osadzanym na wierzchu właściwego tytanu. Natomiast brak jest informacji o głębokości tej warstwy, co pewnie też może się różnić (widziałem sporo fotek różnych używanych Oceanusów, Manty wydają się bardziej odporne na zarysowania - co mogłoby świadczyć o większej grubości powłoki TiC). Model OCW-650TDCE nie ma tego rodzaju powłoki - wskazuje na to cena jak i rok produkcji tego zegarka. Co do samej jasności tytanu - to kwestia stopu. Tutaj też ciężko się doszukać jakichś szczegółowych informacji. Tytan "oceanusowy" jest zwykle dość jasny i ciepły, jaśniejszy występuje w niektórych Duratectach Citizena, najbardziej jasny jest chyba w Brightz'ach Seiko.
  8. Który to model Oceanusa?
  9. Dokładność nie ma nic wspólnego z Eco-Drive'm - to ostatnie jest tylko sposobem zasilania. Eco-Drive jest stosowany w zegarkach kwarcowych ze standardową dokładnością jak i w zegarkach klasy HAQ (wysokiej dokładności).
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.