Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

BeKSa88

Umowa z Play i zły numer IMEI telefonu... Pomocy!

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
mam dość poważny problem z siecią Play...

Jako właściciel firmy skontaktowałem się z Doradcą Biznesowym Play i przedłużyłem umowę abonamentową wraz z opcją nowego telefonu.

Wszystko było pięknie do czasu, aż się telefon zepsuł ( coś gniazdo ładowania nie łączyło). Umowę podpisałem 31 lipca albo 1 sierpnia, natomiast awaria telefonu nastąpiła ok. połowy września...

Chcąc oddać telefon do serwisu Play okazało się iż numer IMEI telefonu, który użytkuje jest inny niż na umowie i fakturze od tego doradcy czy opakowaniu telefonu i nie mogę skorzystać z gwarancji. Oczywiście zadzwoniłem do tego Doradcy i miał to wyjaśnić i tak mnie odwlekał ( całą korespondencję mailową z nim mam). Wściekły takim obrotem spraw zadzwoniłem do Obsługi Klienta - gdzie dowiedziałem się iż reklamacja nie została przez tą osobę złożona i złożyłem ją sam 1listopada... ( Pismo reklamacyjne do tego pracownika - doradcy zostało wysłane z datą 1 październik)...

Ponadto okazało się w salonie Play iż telefon który użytkuje został sprzedany klientowi indywidualnemu 29 czerwca!!! - umowę podpisałem jako klient firmowy 31 lipca/ 1 sierpnia...

Całe szczęście, że magicznym sposobem gniazdo samo zaczęło łączyć - ale teraz mam telefon niezgodny z tym co powinienem mieć... Dostałem dzisiaj propozycję, że dostanę nową fakturę z dobrym numerem IMEI telefonu - tak, żebym mógł korzystać z gwarancji - ale to nie rozwiązuje wg mnie sprawy bo wciąż się coś nie zgadza...

Czy mogę się jakoś ubiegać o nowy telefon i korektę umowy i faktury, tak żeby wszystko się zgadzało? Dodam iż ten Doradca Biznesowy już nie jest pracownikiem Play... Inny Doradca Biznesowy proponował żebym nie walczył bo ktoś może powiedzieć iż tamten telefon zgubiłem i mam jakiś inny... Proszę o poradę - czy mogę jakieś zadośćuczynienie czy coś powalczyć??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozwać w drodze powództwa cywilnego można zawsze, pytanie tylko czy jest o co walczyć i czy jest sens.


Lubię divery, nie lubię chronografów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tylko kogo - chyba nie Play tylko tego doradcę???

Znaczy powiem tak, nie wiem sam - najbardziej to bym chciał dostać taki sam nowy telefon z korektą numeru IMEI na umowie i na fakturze.

7 listopada telefonicznie złożyłem reklamację - narazie cisza... dzwonił tylko ostatnio konsultant, żeby zapytać o co chodzi... :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy naprawa gniazda w jakimś dobrym serwisie GSM nie bedzie tańsza niż Twoje listy, jeżdżenia itp. pierdoły.

Ja wiem, że masz rację.

Ale moja żona jak prowadzi takie sprawy to zawsze na początku mówi klientowi, że to potrwa 2 lata [jak z sądem] i będzie w plecy od kilkuset złotych do kilku tysięcy [nie mówię, że akurat tu]. I wygra.

Tylko czy to jest tego warte?

 

Ostatnio prowadziła sprawę klienta   - w dużym uproszczeniu  - jakaś operator TV i internetu niesłusznie naliczył ~ 50 zł kary/odsetek czy czegoś tam  - spraw sprzed kilku lat jeszcze nie przedawniona.

Zona mówiła zapłać i olej.

Ale on chciał koniecznie wygrać. Wygrał.

Po 1.5 roku i ~ 3 tys. zł  :unsure:


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko czy klient zawsze musi ustąpić ? nawet w tedy gdy ma racje ?

 

 

Wysłane przez Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Dostałem dzisiaj propozycję, że dostanę nową fakturę z dobrym numerem IMEI telefonu - tak, żebym mógł korzystać z gwarancji - ale to nie rozwiązuje wg mnie sprawy bo wciąż się coś nie zgadza...

 

Idź w to.I zachowaj historię, w razie czego masz ich na widelcu, jak będą dalej kłopoty. Choć sąd to ostateczność i upierdliwość na lata, jak napisał Lawnowerman.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej, najpierw zadbaj o swoje zabezpieczenie, później baw się dalej z operatorem. Jak najpierw zaczniesz drążyć, to Ci tej gwarancji nigdy nie wystawia.

 

Co do samej sytuacji, to jak jeszcze pracowałem w Orange, to się zdarzało. Jest kilka opcji jak kolo do tego dojść. Imei jest sprawdzany z pudełka em, wystarczyło ze ktoś telefon włożył do złego pudełka, a możliwe ze to zwykły wałek, np ktoś loznajomkscj komuś wymienić telefon na nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko czy klient zawsze musi ustąpić ? nawet w tedy gdy ma racje ?

 

 

Wysłane przez Tapatalk

 

 

W żadnym wypadku.

Chodzi tylko o to, że żyjemy w pop..nym kraju.

 

Swego czasu podróżując po Irlandii kupiłem kartę ich operatora dla transmisji danych.

Kartę aktywowało się poprzez wklepanie kodu dostarczanego wraz z zakupem.

Karat dawała 1 GB - jak na tamte czasy  - bardzo dużo.

Nie dało się tego aktywować.

Siedziałem na tel z ich konsultantem kilka razy po 30-40 min.

Skończyło się wizytą w salonie, gdzie finalnie sobie poradzono.

W ramach prezentu/przeprosin - dostałem drugie 1 GB.

 

Nie życzę Ci złych doświadczeń z PLAY [ja miałem dużo] ale oni spuszczają takich jak ty na drzewo.

Jesteś jakimś tam promilem ich przychodu - nie warto dla Ciebie czegoś tam robić.

Takie jest u nas podejście.

Sorry taki mamy klimat.


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie czasy, że wszystko trzeba sprawdzać.

Najważniejsze dla Ciebie jest, żeby nr IMEI z telefonu zgadzał się z pudełkiem i jeżeli jest nr wklejonym lub przepisanym do karty gwarancyjnej.

 

Moja historia:

Kupiłem nowy telefon w komisie (z Orange)

Mi też serwis wyznaczony przez Nokię w Poznaniu nie chciał przyjąć telefonu bez faktury pierwotnej, którą mieli w systemie.

Spaliłem wrotki do "Polubowny Sąd Konsumencki" i taką radę dostałem:

w wolnym tłumaczeniu: pierdoły opowiadają, i nie mają do tego podstawy prawnej. Mam dowód zakupu z komisu ? Mam, w gwarancji nie było nic zapisane o jakiejś fakturze pierwotnej.

Co mogłem uczynić ? - oddać do sprzedawcy (Komisu) w przypadku problemów wrócić do Sądu po wzór pisma dla Serwisu lub Komisu.

Stety obyło się bez problemów ze strony Komisu. Telefon został przyjęty i wysłany. Trafił do serwisu centralnego pod Warszawą. Jak go odebrałem w kopi dokumentów skserowany był dowód sprzedaży wypisany przez komis (proszę sobie nie myśleć, że komis pod ladą wyczarował fakturę pierwotną)

 

Czyli potwierdziły się słowa z Sądu i jakoś kolejny serwis nie robił z tego powodu afery.

Są to naprawdę sytuacje problematyczne, sam średnio rozumiem o co chodzi niektórym serwisom - aby na przekór, pod górkę jak najbardziej utrudnić życie. Aby za wszelką cenę wypiąć się na klienta

Jakoś Dell, Amazon itd. potrafią załatwić to sprawnie i szybko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być ciekawie jak ten indywidualny klient którego Ty masz telefon z numerem seryjnym z jego umowy z operatorem zgłosi policji kradzież telefonu i policjanci spiszą wszystkie dane z jego umowy. Wtenczas zabiorą Ci telefon i oskarżą Ciebie o kradzież albo paserkę.  :P

Żądaj pisemnego wyjaśnienia zaistniałej sytuacji od operatora Play. W ten sposób uzyskasz poświadczenie na legalne posiadanie swojego telefonu i jego numeru seryjnego.


Każdy stary człowiek ma swoją historię i powód, dlaczego jest taki, a nie inny. Pomyśl o tym, zanim mnie osądzisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej, troszkę się nie odzywałem ;)

Dzisiaj kolejna ciekawa sytuacja ;) Dzwoni Pan z obsługi klienta Play ( bo przez telefon było to zgłoszone) i mówi, że Pan Nowy Doradca ( od którego wziąłem niedawno drugi telefon na firmę) przejmuję tę sprawę i będzie się ze mną kontaktował - na to ja odpowiedziałem, że wiem bo już miałem kontakt z Nim...

Ale tłumaczę, że dostałem w pewnym sensie rozwiązanie sprawy czyli Dostałem dzisiaj propozycję, że dostanę nową fakturę z dobrym numerem IMEI telefonu - tak, żebym mógł korzystać z gwarancji - ale to nie rozwiązuje wg mnie sprawy bo wciąż się coś nie zgadza... ale, że no nie pasuje mi takie coś - konsultant mówi, że szybko wyjaśni sprawę itp... Po czym dostaję sms-a że moje zgłoszenie jest już zamknięte i wyjaśnione...

Szczerze? No zagotowałem się, bo przecież nic nie jest jasne... Dlatego zadzwoniłem do Obsługi Klienta i powiedziałem iż domagam się: albo wymiany telefonu na nowy z odpowiednim numerem IMEI na umowie, fakturze i opakowaniu bądź korekty umowy wraz z numerem IMEI telefonu, który użytkuje; nowego opakowania telefonu z tym numerem i faktury poprawnej i wyjaśnienia dlaczego w salonie Play było napisane iż telefon obecnie używany przeze mnie ma status sprzedanego 29 czerwca do klienta indywidualneg...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą zastanawiałem się nad sprawdzeniem nr IMEI na policji ( znajomy policjant) ale gdyby się okazało, że jest zgłoszony jako skradziony to tak jak pisze kolega dziadek posądzony mógłbym o kradzież/ paserstwo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten SMS o zakończeniu sprawy dotyczył rozmowy z konsultantem, także bez stresu, to standard.

 

Przejrzałem raz jeszcze całość na spokojnie i w sumie jesteś w dość ciężkiej sytuacji. Na początek polecam nie kontaktować się już z nikim w tej sprawie telefonicznie, wszystko na maila i wydrukować dla siebie. Tak jak wspominałem wcześniej, jest to najprawdopodobniej pomyłka lub jakiś mały wałek.

 

Teraz sytuacja problemowa- najwygodniej byłoby upomnieć się o skorygowana fakturę i mieć to z głowy. Jednak trzeba to zrobić mailowo, ponieważ moim zdaniem play nie ma prawa tego zrobić bez równoczesne podmiany faktury dla drugiej osoby, nie mogą w systemie funkcjonować dwa telefony o tym samym numerze imei. Jeśli wymienia ci fakturę, to może to zamknąć drogę do dalszych roszczeń, ale przynajmniej będziesz mieć sprawny telefon. Jestem ciekawy jak z tej sytuacji wybrna.

 

Druga opcja byłoby wypróbowanie instytucji rękojmi, z tym ze z tego co pamiętam, to na Tobie jako przedsiębiorcy spoczywał by obowiązek dowodowy w tej sprawie, co mogłoby być do trudne. Z tym że rękojmią zajmowałem się ostatnio bardzo dawno i trzeba by tu się było poradzić kogoś ogarniętego w temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi...

Niestety SMS dotyczył zamknięcia sprawy, bo nawet inne sprawy miałem zaznaczone na play24 jako zamknięte a nie rozpatrywane... Zobaczymy co teraz zrobią bo konkretnie poweidziałem czego się domagam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ciąg dalszy sprawy...

Obsługa klienta Play poinformowała mnie, że nie mogą nic zrobić ponieważ Doradca biznesowy nie był ich pracownikiem... Kazali mi kontaktować się z nim - gościa telefon przekierowuje na innego Doradcę biznesowego... Podobno wyjechał za granicę ( działalność z której mam fakturę na telefon została zamknięta)... Dla mnie to są jakieś jaja... Gość dostaje i wystawia aneks do umowy z logiem Play ale oni nie są za niego odpowiedzialni... Jakaś chora sytuacja...

Inna sprawa to gość z obsługi klienta na którego złożyłem skargę ( a uwierzcie mi, że nie jestem z takich ludzi) bo zachował się, jak chłopina - ja jeszcze mówię, a on zakończył rozmowę... Ehhh...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.