Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

aevus

Tissot COUTURIER Automatic Chrono T035.627.16.051.00 PROBLEM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

jestem szczęśliwym posiadaczem Tissota COUTURIER Automatic Chrono z mechanizmem ETA C01.211. Zaznaczam, że cały czas trzymam go z rotomacie. Zegarek ma już kilka lat i użytkuje go sporadycznie. Ostatnio zauważyłem, że mimo nakręcania w rotomacie zegarek po trzech-czterech godzina staje. 

 

Czy ktoś z Was miał już taki problem z tym zegarkiem / mechanizmem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Sądzę, że zegarek wymaga konserwacji. Zegarek nie noszony, ale nakręcany rotomatem również pracuje. Trwałość oleju w zegarkach mechanicznych to kilka lat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co kolega wyżej + zależy jeszcze jaki masz rotomat i na jakim ustawieniu zegarek się kręci. Bywa, że dany program/rotomat utrzymuje tylko zegarek przy życiu, a nie nakręca go na maksa.


ng6mnrm.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co kolega wyżej + zależy jeszcze jaki masz rotomat i na jakim ustawieniu zegarek się kręci. Bywa, że dany program/rotomat utrzymuje tylko zegarek przy życiu, a nie nakręca go na maksa.

 

Rotomat KRAFF. Z nakręcaniem nigdy nie było problemu ani w tym zegarku ani w kilku innych. Zawsze chodził bez problemu. Myślałem żeby zrobić serwis. Możecie polecić kogoś na śląsku kto mógłby się tym zająć. Serwis Tissota pewnie będzie kosztował jakieś kosmiczne pieniądze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Standard jeśli chodzi o C01.211, miałem ten sam problem - mechanizm do wymiany. Plastikowe koła zużywają się a w efekcie zegarek zatrzymuje się. U mnie pracował normalnie na włączonym stoperze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Plastikowe koła? Możesz rozwinąć myśl. Chyba że dobrą stronę zmierzam i rozumuje, części mechanizmu są wykonane z plastiku (koła)?

Jeżeli tak to jakaś kpina a nie czasomierz.

 

Już doczytałem,dramat. Nawet nie naprawiają tylko wymieniają cały mechanizm jak się zepsuje. I to wszystko za bagatela +/-2500zł haha.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak piszesz tylko mnie miało to kosztować 1000zł plus wymiana u Dolińskich za 200zł. Wszystko na oryginale ;) Na szczęście zaoszczędziłem prawie połowę :)

Co do tematu kół plastikowych to wynik oszczędności w siedzibie Tissot i Certina :D zastępują dobrego 7750 jakimś dziwnym wynalazkiem aby otworzyć drogę dla klienta, który chciałby kupić tani automat w chrono.

 

Dla zainteresowanych naprawą mechanizmu C01.211 info na prv. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co niektórzy wymieniają juz nawet 7750 ;)

C 01 to konstrukcja cepa , z dosyć zawiłą  transmisją przekładni  chronografu  i dosyć specyficzną procedurą przeglądu 

Silikaty i plastykowe przekładnie  nośniki płyt  były są i będą nieodzowną częscią mechanizmów ot taka ewolucja nie uważam to za kpine .

post-22241-0-41280600-1459525476_thumb.jpg


zegarmistrz norbert żukowski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy tworzywo sztuczne nie "wyrabia" się podczas pracy mechanizmu o wiele wiele szybciej aniżeli używane materiały dotychczas (metale) ?

Ja wiem że jest teraz moda w każdej prawie dziedzinie o downsizing w samochodach silniki 1.0 z 150KM a teraz mi w zegarkach będą plastik wsadzać. I tak uważam że to kpina. Podejrzewam także że jednak nie liczni używają takich materiałów, firmy bardziej nastawione na Kowalskiego któremu wszystko jedno co nakręca zegarek byle nie trzeba z tym biegać do zegarmistrza co rok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poruszę jeszcze ważny wątek , rotomaty są dla zegarmistrzów .

Efekt porównywalny do pozostawienia samochodu z włączonym silnikiem .

 

Wracając do plastyczano tandetnej ery zegarmistrzostwa eksperymenty z tworzywami były luż pod koniec lat 60 -ych zeszłego wieku.

Z mojego doswiadczenia zastosowanie elementów syntetycznych w odpowiednich miejscach nie narażonych na tarcie połączone z momentem scięcia ma lepsze efekty niz stosobanie metali czy ich stopów tworzywa maja jeszcze jeden plus bardzo duży wspólczynnik tolerancji na maprężenia i amortyzacje


zegarmistrz norbert żukowski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc zegarek na valjoux 7750 w zegarku o wadze ok 200 gram po upadku z 1 metra na 99% będzie działał poprawnie, natomiast na C01. na 70% będzie się zawieszał. Miałem taką sytuacje dwukrotnie z C01 na szczęcie zegarek był na gwarancji. Co lepsze znajomemu w ciągu dwóch lat wymienili C01 trzy razy, ponieważ zaczął się zawieszać... w porównaniu do 7750 nie miało by to miejsca...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czas zweryfikuje trwałość tego mechanizmu jak do tej pory wszystkie C.01 trafiały do nas na skutek wymagań przeglądu ,  trwałośc tego mechanizmu ? nie zamawialiśmy do tej pory jakiej kolwiek częsci celem serwisowania .

Moge stwierdzić ze pomimo swojej prostoty jest on bardziej czasochłonny w porównaniu z 7750 , nie dziwię sie też ze serwisy nawet te niezależne proponuja wymianę mechanizmu , jednak bardziej jest to niechęć poznania zasady działania oraz odwrotne czynnosci w porównaniu z innymi chronografami oraz istotny fakt ze za błąd podczas naprawy zegarmistrz za kazdym razem musi dokonać rozebrania całego mechanizmu.


zegarmistrz norbert żukowski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój zegarmistrz, nie boi się rozkręcać mechanizmów, ani dochodzenia w nich problemów... ale jak oddaje mu C01.211 to najchętniej wyrzucił by mnie z nim za drzwi...

Ugryźmy temat z innej strony jakie są normy odnośnie spieszenia/ późnienia się mechanizmu, w porównaniu C01.211 do 7750?

Z tego co mi wiadomo to C01.211 ma nawet do +45s wg normy serwisowej. Popraw mnie jeśli się mylę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każdy sprawny mechanizm zegarka można wyregulować do bardzo satysfakcjonujących wyników , czasami poprawiamy fabryke ;)

Jest to zmudna i czasochłonna czynność zależna od mozliwości posiadanego wibrografu  jak również cierpliwości zegarmistrza .

 

 

 

 

 


zegarmistrz norbert żukowski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście masz rację. Załóżmy, że masz do wyregulowania w/w mechanizmy z "przebiegiem" 4 lat użytkowania codziennego. Który szybciej wyregulujesz do dokładności +/-1 sec.? I drugie pytanie na jak długo będzie mechanizm działał z taką precyzją?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś coś pisałem w podobnej sprawie .

7750 ma możliwość po takim okresie uzytkowania dokonania przeglądu czesciowego i dokładnej regulacjii oczywiście dodatkowo mikroregulacja w tym modelu  ułatwia prace , efekt osiągniecia +/- 1 sek  hm zejdzmy realnie do +5 sek jest oczywiscie mozliwy przy prawidłowym uzytkowaniu  nawet 10 letnie egzemplarze nie miały problemów z dokładnoscią chodu.

Co1 niestety tutaj realnie osiągamy do +  10 sek i tej normy staramy sie trzymać , jednak konstrukcja zegarka regulacji i braktechnicznej mozliwosci  dokonania rewizji wyklucza po takim okrecie duzą dokładnosc chodu,  ten mechanim masowo wykorzystywany jest raptem od kilku lat więc trudno jest mi  wypowiedzieć odnosnie jego dokładnosci .

Oczywiście wielu klientów nie wie czy też nie pamięta ze można dokonywać napraw  czy też rewizji częsciowych .

Normy COS czy też założenie chronometru  jest dokonywane w warunkach statycznych i laboratoryjnych , tutaj z własnego doświadczenia  charakterystyka pracy danego mechanizmu ułątwia nam osiagniecie dobrych wyników regulacji.


zegarmistrz norbert żukowski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Rozumiem, że jak miałbyś dowyboru zegarek z mechanizmem C01 i 7750 to wybrałbyś zdecydowanie valjoux :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś coś pisałem w podobnej sprawie .

7750 ma możliwość po takim okresie uzytkowania dokonania przeglądu czesciowego

Witam,

 

Co zawiera przegląd częściowy mechanizmu 7750 i po jakim czasie się go przeprowadza?

 

Prawdę mówiąc serwis częściowy dla mnie brzmi jak mycie zegarka w całości ;) lub dosmarowywanie niemytego mechanizmu - dlatego tak się dopytuję :). Domyślam się, że jakiś fragment mechanizmu rozbiera się myje, smaruje a reszta pozostaje nietknięta, bo może dłużej pracować bez serwisu.

 

Zegarmistrzowie tak zwykle mówią: nie powinno się otwierać zegarka w trakcie użytkowania, bo do środka mogą się dostać zanieczyszczenia zbierające się na krawędzi dekla i koperty i trzeba robić pełne czyszczenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie robić dalej off topu ;)

Zegarmistrzowie mówią ? Nie wypowiadam sie na temat doswiadczenia wiedzy i kompetencji , jednak Koledzy z którymi mam kontakt zawodowy w PL czy tez na swiecie i z którymi czestniczymy w kursach czy też szkoleniach wiedzą doslomale co to przegląd czy tez naprawa cześciowa .

Juz kilkanascie lat temu wzorcem czynnosci i procedur serwisowych był dla mnie Breitling.

 

http://www.breitling.com/multimedia/pdf/sav/sav-864.pdf


zegarmistrz norbert żukowski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za instrukcję. Wątpliwości co do czynności wykonywanych podczas małego serwisu (rewizji) zostały rozwiane. :)

 

Rewizja wykonywana co 2 lata zawiera takie czynności jak:

Czyszczenie koperty, bransolety, wymianę uszczelek, sprawdzenie szczelności, sprawdzenie pracy mechanizmu (domyślam się, że gdyby był problem może być przeprowadzona regulacja lub naprawa).
 

Widać producent się nie martwi, że autoryzowanym serwisantom coś wpadnie do mechanizmu. ;)

 

Pozdrawiam
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.