Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

endrju71

serwis Omega

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów...

Panowie podpowiecie w temacie serwisu..?

mam Omegę Seamaster James Bond 007 Limited Edition z 2008 r. zresztą kupiona na tutejszym bazarku, noszę ją praktycznie codziennie (tak na marginesie fantastyczny zegarek) już przez 3 latka.

pytanie dotyczy serwisu, czy już powinienem zrobić jakiś przeglądzik??? dzwoniłem do Swotch Group Polska na Marynarską bo niby tylko tam mogę taki przegląd wykonać no i cena mnie troszkę powaliła bo 1600 zł  :) mało to nie jest..! ale ok jak trza to trza i zapłacę...

dlatego postanowiłem zapytać na forum może coś doradzicie w temacie.... ??? 

pozdr...

A.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak nie znasz dobrego zegarmistrza ktory zamowi wszystko z serwisu i nic nie spaprze to moze wykona ci serwis za polowe tej kwoty ale nie jestem pewnien czy da sie zmiescic w polowie kosztow.


OMEGA SEAMASTER 300M

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok bardzo dziękuje za odpowiedź...

z tego wynika że u zwykłego zegarmistrza też tanio nie będzie a w serwisie przynajmniej będę miał pewność że zrobią to dobrze no i dadzą certyfikat...

jak by ktoś jeszcze chciał coś podpowiedzieć w tym temacie to zapraszam...

pozdr..

a.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a może ktoś podpowiedzieć co ile lat taka Omega powinna mieć przegląd serwisowy...????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co 5-7 lat powinno się robić przegląd. Zadzwoń do łódzkiego Tempusa. Mają autoryzację na Omegę i zrobią IMO taniej. I to sporo taniej. Zadzwoń, to się dowiesz szczegółów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak jesteś z Warszawy to na Pięknej 47 można zrobić u Pana Zbigniewa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jestem z Kraka i byłem u Strojnego ale powiedział że jak to jest Co Axial to tylko ul. Marynarska w Wawie, no a na Marynarskiej 1600 zł 

dzięki za radę zadzwonię i do Łodzi i do p. Zbigniewa!

ważne jest żeby było profesjonalnie bo tak jak mówię zegareczek fajny! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Łodzi na pewno zrobią profesjonalnie. Mają pełen dostęp do części Omegi (uszczelki, koronki, wskazówki itd). Wymienią co będzie trzeba i będzie taniej niż na Marynarskiej :). Terminy mogą być odległe, bo roboty mają od groma, Zjeżdżają pocztą kurierską z całej Polski zegarki. Polerkę koperty na życzenie też zrobią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok to po niedzieli dzwonię do nich...!! :)

mam jeszcze kieszonkę w złocie z zeszłego stulecia to może też do nich zawiozę...

pozdr...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy w Warszawie nie ma innych, tańszych serwisów Omegi ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tatko

Witam !

pytanie laika 

Co obejmuje taki serwis ?   rozebranie do ostatniej śrubki ? mycie czyszczenie ? smarowanie ? regulacje na wibrografie ? (wibrograf chyba tak brzmi nazwa tego użądzenia) Pytam z czystej ciekawości bo cena niemała... 

A jak zegarek więcej stoi jak pracuje ? serwis wynika z zużywania się smarów czy starzenia ? mam kwarca który ma ze 20 lat i tylko baterie ma zmieniane i  nadal cyka...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nic mu nie dolega to go zostaw w spokoju. Widziałem 40letnie mechaniczne Omegi które nigdy nie były otwierane i dawały radę

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam !

pytanie laika 

Co obejmuje taki serwis ?   rozebranie do ostatniej śrubki ? mycie czyszczenie ? smarowanie ? regulacje na wibrografie ? (wibrograf chyba tak brzmi nazwa tego użądzenia) Pytam z czystej ciekawości bo cena niemała... 

A jak zegarek więcej stoi jak pracuje ? serwis wynika z zużywania się smarów czy starzenia ? mam kwarca który ma ze 20 lat i tylko baterie ma zmieniane i  nadal cyka...

"Kompletny przegląd obejmuje następujące czynności:

- Demontaż mechanizmu na czynniki pierwsze, czyszczenie, smarowanie, montaż, regulacji dokładności i kontrolę funkcji.

- Naprawę lub wymianę uszkodzonych części mechanizmu.

- W miarę potrzeby wymianę w cenie przeglądu: szkła, tubusu, koronki, przycisków, uszczelek, baterii (za wyjątkiem specjalnych szkieł mineralnych, szkieł szafirowych, koronek i przycisków specjalnych oraz części wykonanych z metali szlachetnych, które zostaną wycenione osobno).

- Kontrolę wodoszczelności.

- Mycie koperty i bransolety.

- Kontrolę techniczną i estetyczną"

 

Informacja bezpośrednio z serwisu SGP.

Sugestia żeby czekać aż zegarek sam się rozsypie chyba nie jest najlepsza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tatko

Jeśli nic mu nie dolega to go zostaw w spokoju. Widziałem 40letnie mechaniczne Omegi które nigdy nie były otwierane i dawały radę

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

 

Już się spotkałem z takimi opiniami i to kilka razy,

Autorytetem w tej dziedzinie jest mój kolega z miejsca pracy(pracujemy niedaleko siebie), człowiek bardzo bardzo majętny posiada zegarków na lekko licząc no strasznie kwoty to sa a jego znajomi to już abstrakcja totalna oderwanie od rzeczywistości i pytałem gdzie serwisuje swoje zegarki a on że zegarek w pudełku jak leży to sie nie zużywa.... 

Nie będę, dyskutował na ten temat i spierał sie bo po prostu nie wiem nie mam doświadczenia , mysle że jak zegarek jest używany na co dzień dzień w dzień to raz na te kilka lat można zerknąć i taki servis zrobić ale jak głównie stoi i cieszy oko to...

no nie wiem nie wiem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Owszem, jak leży to się nie zużywa ale wszelkie środki smarne tracą właściwości i jeśli zegar jest albo będzie noszony to dobrze byłoby żeby były świeże, jeśli mechanizm ma pracować w optymalnych warunkach.

Możesz postawić auto do garażu na 10 lat i nic z nim nie robić - nie zużyje się, ale jak po tych 10 latach zechcesz nim wyjechać to nie zaczynasz od odpalenia silnika tylko wymiany wszystkich płynów, smarów i gum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tatko

samochód jest kiepskim porównaniem zupełnie inny zakres temperatur, sił, ciśnień, tolerancji, zależności poszczegulnych podzespołów ale wiem o co chodzi a jaki jest okres przydatności takich smarów ? jakie maksymalny okres czasu mogą leżeć poza fabrycznym opakowaniem nie tracąc swoich właściwości ? czy nowoczesne werki są tak czułe że koniecznie muszą być świeże czy wystarczy aby jakiejkolwiek oliwki w łożyskach kapeczka był i będzie cykać ? oczywiscie zakładając że mechanizm jest czyściutki i hermetycznie zamknięty ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak czy inaczej. Po 5-7 latach powinno się zrobić przegląd mechanicznego zegarka niezależnie czy kosztował tysiaka czy pięćdziesiąt.

Po około 10 latach oliwy tracą swoje właściwości smarne i dokładność zegarka może ulec znacznemu zmniejszeniu i części mogą zacząć się nadmiernie zużywać tym bardziej, kiedy leży w pudełku i nagle ktoś naciągnie sprężynę.

Zegarki noszone na co dzień potrafią faktycznie chodzić po 20-30 lub nawet więcej lat bez przeglądu. Nie znaczy to oczywiście, że takie przebiegi wychodzą im na zdrowie :D.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tatko

czyli czysto teoretycznie jakby tych interwałów przestrzegać albo i je skracać  to taki zegarek może tykać i tykać i tykać ... a palety w kotwicy to są elementy " eksploatacyjne " i przerzutnik balansu nie licząc łożysk to chyba elementy najbardziej narażone na zużycie wskutek tarcia i nazwę to gwałtownym stykaniem sie z innym elementami ? jak one znoszą upływ czasu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.