Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Domach

Zbudowanie mechanizmu nakręcanego

Rekomendowane odpowiedzi

Witam majsterkowiczów.

Potrzebuje wyprodukować mechanizm nakręcany. Jestem zielony w tym temacie i prosiłbym o podpowiedzi. Mój prymitywny mechanizm wygląda tak jak na zdjęciu. Potrzebuje aby mechanizm kręcił się równomiernie 1 bądź 2 obroty na minutę oraz nakręcenie mechanizmu starczyło na 4 godziny chodu.
Proszę o pomoc :) 

post-100697-0-64866500-1509358454_thumb.jpg

post-100697-0-26915200-1509358466_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Wystarczy duży lejek z odpowiednim otworkiem na dole, przesiany piasek kwarcowy i odpowiedniej wielkości wiatraczek z hamulcem ciernym i mechanizm może Ci się równomiernie kręcić nawet kilka dni. :)  

Każdy stary człowiek ma swoją historię i powód, dlaczego jest taki, a nie inny. Pomyśl o tym, zanim mnie osądzisz.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Wiele zależy od tego jaki moment chciałbyś uzyskać na osi która ma wykonywac 1 do dwu obrotów na minutę. Jesli ma to być moment minimalny np do kręcenia tarczką która ma cos demonstrowac , to najprostszym sposobem jest kupienie ( zdobycie) chodzika, budzika z bocznym lub centralnym sekundnikiem.  Bedziesz miał wtedy 1obrót/minutę i rezerwę chodu na dłużej niż doba. Gdy wymagany jest moment znaczniejszy to będzie problem. Nawet gdybyś był fachowcem to zaprojektowanie konstrukcji ,opracowanie technologii, wykonanie będzie Cię kosztowało wiele roboty , czasu i pieniędzy.