Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
andand

Delbana -Felsa465N

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie 

Stara delbana z mechanizmem felsa465n bardzo proszę o poradę odpowiedź dla laika zegarek uszkodzony objaw po odciągnięciu i przytrzymaniu koronki zaczyna chodzić zegarek podniszczony ale zależy mi na uruchomieniu ze względu na wartość sentymentalną .

post-112490-0-31107000-1587142702_thumb.jpg

post-112490-0-20017700-1587142722_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ta koronka jak na zdjęciach jest w pozycji „normalnej” jak do chodu zegarka, czy jest odciągnięta? Czop balansu cały?

Zacząć trzeba od przeglądu. Czyszczenie i oliwienie.

 

Bardzo ładna i rzadka tarcza. I ładnie zachowana :)


Cierpię na chroniczny brak czasu... dlatego kupiłem stary zegar, żeby łapać każdą jego chwilę...
Arkadiusz K.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koronka jest odciągnięta natomiast w pozycji do nakręcania jest jakby bardzo "luźna" zauważyłem też że po wyjęciu kołnięrza i lekkim dociśnięciu mechanizmu w kierunku krawędzi z koronką zwiększa się jakby opór nakręcania i powraca charakterystyczne chrupanie jak przy normalnym nakręcaniu   .Niewiem jak sprawdzić czop balansu

Bardzo dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie wiesz jak sprawdzić czop balansu, to lepiej oddaj zegarek do majstra. I absolutnie nie piszę tego z wyższością, tylko z troski o mechanizm.

Być może jest to błacha przyczyna. Może wystarczy sprawdzić ustawienie remontuaru i po przeczyszczeniu mechanizmu wszystko wróci do normy.


Cierpię na chroniczny brak czasu... dlatego kupiłem stary zegar, żeby łapać każdą jego chwilę...
Arkadiusz K.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taki mam zamiar natomiast ze względu na brak wiedzy liczyłem na bardzo wstępne oszacowanie kosztów przy możliwych wersjach uszkodzenia ew namiary w warszawie na kogoś obeznanego.Zegarek należy od nowości do mojego ojca a niedługo kończy 82 lata wiem że bardzo by się ucieszył z naprawy.Zawsze wspomina że zapłacił za niego wypłatę jako kawaler teraz raczej już tylko sentyment niemniej bardzo dziękuję za szybki odzew i zainteresowanie.

Serdecznie pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie da się z opisu takich objawów wywnioskować co mu może dolegać.

Bez rozebrania się nie obejdzie.

W Warszawie jest kilku majstrów, którzy mogą się tym zająć ale musisz się przygotować na koszt w okolicach 250-300 zł.

Poszukaj na forum tematu, w którym koledzy poszukują zakładu zegarmistrza w danym mieście. Tam zajdziesz kilka namiarów.

 

Znalazłem:

 

http://zegarkiclub.pl/forum/topic/57008-dobry-zegarmistrz-warszawa/page-11#

Edytowane przez loituma

Cierpię na chroniczny brak czasu... dlatego kupiłem stary zegar, żeby łapać każdą jego chwilę...
Arkadiusz K.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem, jakby czop balansu był uszkodzony to nie ruszyłby, a nawet jakby ruszył to  balans się zacznie "kiwać" na boki.

 Moim zdaniem to jeżeli zaczyna chodzić przy odciągniętej, lyb naciskanej koronce, to jest to objaw złego( wysśliganego łożyskowania ( otworu) osi bębna"

 Było to nawet prezentowane , jako "klasyczny objaw" w programie "Live" przez Zegarmistrza z Holandii ( taki 24 godzinny pokaz naprawy zegarka....

 

 Dzisiaj to samo zaobserwowałem w jednej z moich kieszonek.. poprostu oś lekko wyszła z gniazda i koło napędowe blokuje oś koła minutowego...

 Jak nie potrafisz - daj do zegarmistrza, ale nie "bateryjkowca" bo szkoda zegarka :)

ps

 przyglądnąłem się fotce

 łatwo sprawdzić

 naciśnij  leciutko na koło napędowe, lub minutowe (np wykałaczką, zobaczysz czy balans zechce ruszyć.

 

Nie widzę dobrze , ale czy "antyschock" jest OK ustawiony, czy wydaje mi się, że lekko przekoszony ( zacisk kaminia nakrywkowego balansu....)

 ps 2

 ktoś probował nakręcać, lub odkręcać nieudolnie zębatkę naciągu.. są ślady po złym śrubokręcie.. :(

Edytowane przez mkl1

Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedy odciągniemy koronkę i damy dodatkowy napęd, przesuwając powoli wskazówki do przodu to nawet niezbyt sprawny zegarek zacznie chodzić. To dobry objaw. Takie mechanizmy mogą mieć luzy, można to sprawdzić spuszczając sprężynę poruszamy za to duże koło, które widać. Luźna koronka może wskazywać na uszkodzenie zatrzasku na mostku. Dokładniejsze informacje łatwo uzyskać przez telefon, albo odwiedzając kogoś z bardziej zaawansowanych w sztuce "psucia". Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.