Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Goral35

Tarcza Omega ułamana nóżka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio zmuszony byłem dorobić nóżkę do tarczy, zawsze miałem z tym problem aż do wczoraj gdy dorobiłem nóżkę do tarczy Omega a podpowiedź o tym jakiej techniki użyć nasunął mi kolega marekvegas, za co serdeczne dzięki.

Wiem że wielu z nas boryka się z tym problemem a jest on w miarę łatwy do ogarnięcia we własnym zakresie.

 

W skrócie opiszę jak dolutowalem nóżkę  krok po kroku. 

Zanim zabrałem się za tarczę omego potrenowałem na innych starych zgniotach i tak dwie ruskie Poljot i Wostok oraz jakiś kwarc KAREKS na żadnej tarczy od strony cyferblatu nie pojawił się ślad po temperaturze. 

      Będziemy potrzebowali lutownice najlepiej precyzyjna z cienkim grotem do tego pastę lutowniczą, cynę no i nową nóżkę ja wykorzystałem do tego kondensator elektrolityczny z podobną grubością nóżek jak ta wyłamana z tarczy 

1. Kładziemy tarcze do góry nogami, rysujemy kilka Lini które będą przecinały się w miejscu gdzie była oryginalna nóżka. Tak aby po nałożeniu cyny wiedzieć gdzie nowa nóżka ma być wlutowana. 

2. Po narysowaniu linii  tarcza wędruje w imak a my w miejscu gdzie linie się przecinają zarysowywujemy  scyzorykiem śrubokrętem lub czymś co pozwoli pozbyć się utlenionej warstwy. Po tym zabiegu odtłuszczamy miejsce lutowania w międzyczasie włączamy i rozgrzewamy lutownice. 

3 Bielimy nóżkę kondensatora i miejsce lutowania na tarczy 

4. Małą kroplę cyny umieszczamy na końcówce nóżki kondensatora 

5. Rozgrzewamy tarcze w miejscu lutowania przykładamy kondensator i lutujemy chwilę trzymamy aż cyna złapie i mamy tarczę połączoną z kondensatorem. Uwaga na tarczę u mnie naprawdę zdrowo złapała temperatury

6  Docinamy na odpowiednią długość nóżki, pilnik iglak delikatnie szlifujemy i mamy nową nóżkę kółek. 

          Pamiętajmy łatwiej dolutować cały kondensator niż dociętą wcześniej nóżkę , kondensatorem mamy możliwość łatwiej manipulować niż maleńką nóżką.

IMG_20200712_162750.jpg

IMG_20200712_162939.jpg

IMG_20200712_163505.jpg

IMG_20200712_163522.jpg

IMG_20200712_163508.jpg

IMG_20200712_164159.jpg

IMG_20200712_163655.jpg

IMG_20200712_164940.jpg


KUPIĘ - TROCHĘ WOLNEGO CZASU ! 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 13.07.2020 o 09:49, Goral35 napisał(-a):

Witam, ostatnio zmuszony byłem dorobić nóżkę do tarczy, zawsze miałem z tym problem aż do wczoraj gdy dorobiłem nóżkę do tarczy Omega a podpowiedź o tym jakiej techniki użyć nasunął mi kolega marekvegas, za co serdeczne dzięki.

Wiem że wielu z nas boryka się z tym problemem a jest on w miarę łatwy do ogarnięcia we własnym zakresie.

 

W skrócie opiszę jak dolutowalem nóżkę  krok po kroku. 

Zanim zabrałem się za tarczę omego potrenowałem na innych starych zgniotach i tak dwie ruskie Poljot i Wostok oraz jakiś kwarc KAREKS na żadnej tarczy od strony cyferblatu nie pojawił się ślad po temperaturze. 

      Będziemy potrzebowali lutownice najlepiej precyzyjna z cienkim grotem do tego pastę lutowniczą, cynę no i nową nóżkę ja wykorzystałem do tego kondensator elektrolityczny z podobną grubością nóżek jak ta wyłamana z tarczy 

1. Kładziemy tarcze do góry nogami, rysujemy kilka Lini które będą przecinały się w miejscu gdzie była oryginalna nóżka. Tak aby po nałożeniu cyny wiedzieć gdzie nowa nóżka ma być wlutowana. 

2. Po narysowaniu linii  tarcza wędruje w imak a my w miejscu gdzie linie się przecinają zarysowywujemy  scyzorykiem śrubokrętem lub czymś co pozwoli pozbyć się utlenionej warstwy. Po tym zabiegu odtłuszczamy miejsce lutowania w międzyczasie włączamy i rozgrzewamy lutownice. 

3 Bielimy nóżkę kondensatora i miejsce lutowania na tarczy 

4. Małą kroplę cyny umieszczamy na końcówce nóżki kondensatora 

5. Rozgrzewamy tarcze w miejscu lutowania przykładamy kondensator i lutujemy chwilę trzymamy aż cyna złapie i mamy tarczę połączoną z kondensatorem. Uwaga na tarczę u mnie naprawdę zdrowo złapała temperatury

6  Docinamy na odpowiednią długość nóżki, pilnik iglak delikatnie szlifujemy i mamy nową nóżkę kółek. 

          Pamiętajmy łatwiej dolutować cały kondensator niż dociętą wcześniej nóżkę , kondensatorem mamy możliwość łatwiej manipulować niż maleńką nóżką.

IMG_20200712_162750.jpg

IMG_20200712_162939.jpg

IMG_20200712_163505.jpg

IMG_20200712_163522.jpg

IMG_20200712_163508.jpg

IMG_20200712_164159.jpg

IMG_20200712_163655.jpg

IMG_20200712_164940.jpg

 

Niedługo planuję podobną naprawę tarczy i też chciał bym wykonać to taką techniką. Post ma ponad rok więc wydaje mi się że minęło wystarczająco dużo czasu by ocenić trwałość połączenia tarczy z nóżką. Proszę o informację czy nie wystąpiły jakieś niepokojące zachowania np przekrzywienie lub zerwanie połączenia w codziennym użytkowaniu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Nic się nie dzieje z lutowaną nóżką. 

Wszystko w jak najlepszym porządku 


KUPIĘ - TROCHĘ WOLNEGO CZASU ! 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Metoda jest hardcore. Ryzyko uszkodzenia wierzchniej strony tarczy. Glut cyny przy bazie kołka może blokować idealne położenie tarczy.

Osobiście preferuje metodę na klej epoksy. Mozna tez inne kleje byle super mocny.

 

Patrzajcie sobie, spawanie i klejenie kolka do tarczy.

 

Watch Dial Feet Repair Techniques

 

 

Edytowane przez MamCzas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kleiłem już kilka kołków ale nie uważam, żeby był to sposób bardzo trwały.

Wielokrotnie w życiu spotkałem się z różnego rodzaju masami klejącymi,  ale żadna z nich nie dawała trwałego pewnego połączenia materiałów. Czy to były plastiki, czy metale, nawet tzw "płynny metal" który ponoć można odrabiać i gwintować nie spełniał pokładanych  w nim nadziei.

Zawsze to było rozwiązanie "na jakiś czas"

 

Ostatnio próbnie polutowałem urwaną nóżkę w tarczy amfibii. 

Lutowałem minipalnikiem na gaz do zapalniczek - otwartym ogniem 😊 

Udało się trwale połączyć za pierwszym razem. 

Tarcza z tego wyszła bez szwanku - żadnych zmian ani w kolorze ani w strukturze. 

 

Teraz będę raczej lutował niż kleił..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.