Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

zadra

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    1545
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1421 Guru zegarmistrzostwa

Ostatnie wizyty

1572 wyświetleń profilu
  1. zadra

    Galeria Gustava Beckera

    ceramika jest izolatorem raczej.
  2. zadra

    Mój upragniony 💩 UAZ...

    na przestrzeni 4 lat uzytkowania wymieniłem osobiście 2x, żeby nie było że pseudo mechanik spuscił , kazał uczniowi nalać a ten tylko korek wkrecił.. Tu akurat tylko z latarką kilka razy oblukałem, czy nie jest skrzynia olejem z zewnątrz olana, bo znaczyloby to że nieszczelna i brak oliwy. Znaczy się - również sprawdzałem 😁
  3. zadra

    Mój upragniony 💩 UAZ...

    Tak, zawsze, sprawdzam nawet gdy wymieniam sam. kontroluje kolejnego dnia, czy nadal jest ok.
  4. zadra

    Atlanta

    Czy wałek pozycjonuje się w 2 pozycjach? normalnie wyciśnięty nakreca sprężynę główną? Jak wygląda to nakręcenie oraz w jaki sposób bęben utrzymuje napięcie sprężyny w nim się znajdujące ? Rozbierałeś - wklej jakieś zdjęcia .. Wg mnie koło którego u Ciebie brakuje jest dość ważne dla codziennej pracy mechanizmu a zwłaszcza dla bezinwazyjnego napisania sprężyny.
  5. No i się narobiło.. Zegarek miał iść do zwrotu, bo znacząco parametrami odbiegał od danych fabrycznych.. Po co w ogóle to otwieralem, sam się pytam.. po co ... Po moim niewprawnym czyszczeniu i złożeniu zegarek chodził 11 razy dłużej niż na samym początku.. Dziś zaczynamy kolejne testy na nadgarstku bo na komodzie mechanizm nie ustawał w pracy przez kolejnych 33h . Oryginalnie powinien mieć rezerwę chodu 36h, to znaczy, że tyle powinien chodzić "stabilnie" a całkowita ilość godzin pracy może być większa. Uzyskanie 33h pracy przez "mój" zegareczek uznaję za duży sukces i niewykluczone, że gdy się lekko rozchodzi to ten wynik będzie lepszy. Przecież to był rozruch i pierwsze godziny pracy po uruchomieniu. Teraz praca nadgarstkowa.
  6. zadra

    Mój upragniony 💩 UAZ...

    spróbuj na zmianę kilkakrotnie grzać palniczkiem (sam korek) i chlodzic go. W końcu powinien się rozprężyć na tyle, że da się wykręcić. możesz użyć końcówek torx- wieksza powierzchnia styku. Tak samo nabić i próbować. Możesz bardzo małym wiertłem odwiercić się osiowo w gwint co powinno oslabić "trzymanie" a po wykreceniu poprawić gwintownikiem. Możesz odwiercić się w osi korka mniejszą srednicą, nagwintować i wstawić korek w korek. Możesz zmienić most na nowy. Możesz zmienić gaza na auto.
  7. zadra

    Porcelana na tarczy budzika.

    mozess tez nie polerować, tylko na koniec pracy musisz zawinąć spożywczą folią ameliniową - też fajnie się świeci. 😋
  8. zadra

    Porcelana na tarczy budzika.

    to przecież znaczna średnica. gdzie Ty materiał na taki czopy znajdziesz. Przecież to już znaczny wałek i nie z byle gwoździa 😁
  9. trochę cywilnej odwagi i sam usuniesz..
  10. aktualnie mechanizm pracuje już ósmą godzinę, a startował z pułapu 3h widzę zatem, że coś się naprawiło 😁 20240316_024225.mp4
  11. W związku z totalnym olaniem mnie przez forumowych wspieraczy i przy braku cierpliwości postanowilem wziąść sprawy w swoje pincety. Cholernie mały ten mechanizm - wielkości paznokcia na kciuki dużego palca.. być może winowajcą jest sprężyna. Pęknięta na łączeniu z dodatkowym zwojem. choć mogły być też inne powody krótkiej pracy mechanizmu. W zasadzie nie zauważyłem większych braków czy błędów, ale ja mało wiem i mało dostrzegam. do poprawki mam jeszcze tiret bo półbeczka nie trafiła prawidlowo na cięgno. Miałem już złożony front z mechanizmem zmiany daty i nie chciałem cofac się w pracach. nie lubię małych mechanizmów. W tym np wielka sztuką dla mie było zainstalowanie balansu. Kółko balansu nie chciało w prosty sposób zmieścić się w swojej części płyty ograniczonej innymi elementami .
  12. zadra

    Mój upragniony 💩 UAZ...

    odpowiedziałeś sobie na pytanie. ze starym Wranglerem Roverem czy Toyotą, Mitsu albo wspomnianym ARO miałbyś taki sam fun ale zdecydowanie mniej problemów.. Dodatkowo byłbyś właścicielem oryginalnego klasyka z metryką a nie tylko "przypominajacego" klasyczne auto, sprawującego wrażenie staroci mimo młodego wieku i niskiego przebiegu.. To nawet nie jest zamiennik auta terenowego. Parcha sobie kupiłeś i dopisujesz mu legendę. Bardziej legendarny i prosty jest Willis..
  13. zadra

    Mój upragniony 💩 UAZ...

    A skąd wiesz, że nie lubisz jeździć czymś innym ? Niekoniecznie wygodniejszym? Może nawet ARO byłoby dla Ciebie w sam raz a na pewno lepsze i trwalsze i zdecydowanie tańsze.. Przykładów może być więcej. Męcz się dalej.. papier wszystko przyjmie..
  14. zadra

    Mój upragniony 💩 UAZ...

    historia motoryzacji zna przypadki błędnego pomysłu już na etapie planowania dalej dochodziły błędy wykonawcze i wychodził bubel. Wypisz, wymaluj - przypadek Twojego auta. Źle zaprojektowany, jeszcze gorzej wykonany, do tego materiałowo beznadziejny a w podzespołach najtańsza chińszczyzna. Auto które na przestrzeni 30 000km (ostatnie 15 000 u Ciebie) nie przysporzyło właścicielowi ani miesiąca spokoju bez myśli o jakiejkolwiek usterce. Auto zaprojektowane dekady temu i produkowane względnie bez zmian również przez dekady. W każdym innym przypadku produkt produkowany przez dekady wychodzi z fabryki po tak głęboko idących modyfikacjach i poprawkach, że właścicielowi nie generuje absolutnie zadnych kłopotów. W przypadku gaza jest odwrotnie. Z każdym rokiem produkcji jakość i wykonanie schodzilo na psy a projekt z wieloma początkowym błędami został dobity pogarszajacą sie jakością materiału, złożenia i uzupełniony azjatyckim chłamem. Chyba nie ma tu nikogo, kto życzyłbym Ci źle. Mam wrażenie, że sam siebie oklamujesz wmawiajac sobie legendarne przywary produkcji. Chciałeś zmierzyć się z legendą ruskiej techniki. Jesteś w stanie tą decyzję udźwignąć ? Zrozumialbym gdybyś miał zajechane auto, z niewiadomymi przebiegiem z lat 60' - 70' tych lecz Ty kupiłeś w miarę nowy pojazd z niewielkim przebiegiem a robisz mu już prawie remont kapitalny napędów których przecież nie zużyłeś. Paweł, haloo- baza.... daj sobie możliwość cieszenia się życiem..
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.