Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Peewit

Atlantic Worldmaster - co z nim?

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam Atlantica Worldmaster. Nie mam raczej wątpliwości odnośnie jego oryginalności. Wiem, że przed wielu laty zakupiono go w sklepie w RFN-ie, jednak przez ostatnie kilka lat leżał pośród innych szpargałów na strychu (sucho, ale duża różnica temperatur). Nie wiem czy jest sprawny, gdyż nie ma koronki. Chciałbym doprowadzić go do stanu używalności i co jakiś czas cieszyć się nim na własnej ręce. Nie wiem jednak gdzie mam to zrobić i w jaki sposób, dlatego proszę o jakieś rady. Możecie kogoś polecić odpowiedniego zegarmistrza i doradzić, co należy w nim zrobić? Zakładam, że jest sprawny, zapewne konieczne jest czyszczenie oraz regulacja. Zdecydowanie potrzebna jest koronka, której nie mam. Chcę z odpowiednim logo, ale nie wiem czy takiego typu: https://allegro.pl/oferta/nowa-koronka-do-atlantic-worldmaster-9878733563? Szkło jest pęknięte, więc też jest do wymiany. Pasek również. Co z resztą? Kopertę wymienić, czy nie – dlaczego? Na tarczy napisy są lekko starte, robić coś z tym? Te „piękne” tarcze, będące w sprzedaży na Allegro są zamiennikami, czy dziwnym trafem są to oryginały? Co z renowacją tarczy, warto się w to bawić?

Z góry dziękuję wszystkim za rady. Osobiście niewiele znam się na zegarkach i dopiero w ostatnim okresie zainteresowałem się nimi, więc proszę o wyrozumiałość, jeżeli pytam o jakieś oczywiste rzeczy, a część z Was zapewne odniosła takie wrażenie. Wybaczcie laikowi.

IMG_20201105_132622a.jpg

IMG_20201105_132645a.jpg

IMG_20201105_132706a.jpg

IMG_20201105_132842a.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, Perpetuum Mobile napisał:

 

Dziękuję za sugestię. Wtrąciłem temat do zacytowanego, więc ten wątek chyba jest zbędny. Przepraszam za zaśmiecenie. Postaram się więcej tego nie robić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o zaśmiecanie. Po prostu myślę, że w tamtych wątkach szybciej uzyskasz satysfakcjonująca odpowiedź.

 

Osobiście mając taki egzemplarz oddałbym do zegarmistrza w celu:

- czyszczenia, smarowania i regulacji

- założenia koronki

- wymiany szkiełka

 

Ewentualnie polerka koperty - ale trudno oceniać na podstawie tych kiepskich zdjęć, a przy tym jest ryzyko, że polerowanie skończy się ponownym chromowaniem, a to już większy koszt i nie każdy i nie wszędzie to zrobi. Do tego koperta po polerce już nie będzie miała ładnych ostrych krawędzi - fachowe oko to od razu wyłapie. Ja mam Atlantica z kopertą "po przejściach" i jakoś mi to nie przeszkadza. Jak zegarek ma kilkadziesiąt lat, to trudno żeby błyszczał jak nowy. Moim zdaniem lepszy trochę znoszony oryginał niż zbyt duża ingerencja w celu jego odnowienia i upiększenia.

Z tego samego względu nie tykałbym tarczy. Na tych zdjęciach i przez to zniszczone szkło trudno oceniać jej stan, ale wygląda na dobrze zachowaną. Nie warto przy niej gmerać.

 

Koperty i tarcze na Allegro to współczesne zamienniki. Nie warto takiego zegarka do nich przekładać. Jeżeli ktoś chce mieć Atlantica, który wygląda "jak nowy" to już lepiej niech kupi takiego gotowego składaka z oryginalnym mechanizmem i z całą resztą współczesną. Kosztuje to około 700 PLN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • Przez Feymozim
      Naprawa Tag Heuer'a  Fotki poniżej 

    • Przez Feymozim
      Naprawa zegarka Borealis Cascais 30ATM na mechanizmie Miyota 9015   Fotki poniżej

    • Przez Feymozim
      Serwis Seiko 4R35-01R0





    • Przez Feymozim
      Witajcie, jestem Adam zajmuję się naprawą zegarków od 2016 roku. Chciałbym zaproponować swoje usługi gdyby ktoś byłby zainteresowany podsyłam link do mojej strony . Gwarantuje wysoką jakość wykonywanych moich usług. Zainteresowanych i osoby mające pytania zapraszam na priv. 
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100035394744422
       
       
    • Przez pajakleon97
      Witam serdecznie
       
       Nie za bardzo dbam o zegarki i oto pojawily sie brzydkie rysy na bezelu w moim Glycine Combat Sub. Niezaladnie to wyglada a lubie ten zegarek i jak dla mnie byl dosc kosztowny wiec chcialbym go zatrzymac na dluzej. Wiecie moze gdzie we Wroclawiu moglbym ten bezel wymienic? Przy okazji zrobic tez przeglad bo mam wrazenie, ze rezerwa chodu krocej trzyma. Dobrze zeby bylo to tez oplacalne a nie w cenie nowego zegarka...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.