Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Voli

Pierwowzory radzieckich werków - licencje

Rekomendowane odpowiedzi

Od czasu do czasu trafiam na informacje, że większość radzieckich mechanizmów to licencyjne (bądź też niekoniecznie) kopie werków sygnowanych swiss made. Gdzieś widziałem informację że automat poljot 29j (np. w de luxe automatic) to licencja werku z jakiegoś modelu rolka; 2602 pobiedy/zima to jakaś licencja francuska (z kolei zegarmistrz którego kiedyś odwiedzałem powiedział, że to stara omega siakaś); 3133 to chyba też licencja. Jak to właściwie jest. Jestem zielony zupełnie w tym temacie a wydaje mi się ciekawy ("szukaj" niewiele pomogło).

Podsumowując:

Które z radzieckich mechanizmów mają zachodnie korzenie (i jakie to korzenie) a które to wyłączny wytwór klasy robotniczej kraju rad.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
Gość ALAMO
Od czasu do czasu trafiam na informacje, że większość radzieckich mechanizmów to licencyjne (bądź też niekoniecznie) kopie werków sygnowanych swiss made. Gdzieś widziałem informację że automat poljot 29j (np. w de luxe automatic) to licencja werku z jakiegoś modelu rolka; 2602 pobiedy/zima to jakaś licencja francuska (z kolei zegarmistrz którego kiedyś odwiedzałem powiedział, że to stara omega siakaś); 3133 to chyba też licencja. Jak to właściwie jest. Jestem zielony zupełnie w tym temacie a wydaje mi się ciekawy ("szukaj" niewiele pomogło).

Podsumowując:

Które z radzieckich mechanizmów mają zachodnie korzenie (i jakie to korzenie) a które to wyłączny wytwór klasy robotniczej kraju rad.