Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

acyb

mechanizm Metron

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Na początku chciałbym zaznaczyć że, w dziedzinie zegarmistrzostwa jestem totalnym amatorem, więc za brak podstawowej wiedzy w terminologii z góry przepraszam.

Posiadam stary zegar ścienny firmy Metron (typ Z 202/1), którego od jakiegoś czasu próbuje uruchomić.

post-43378-0-15418200-1319837400_thumb.jpg

Zegar ten wydaje się sprawny, po nakręceniu mechanizm działa w sposób ciągły. Problem pojawia się kiedy zakładam wahadło, Po upływie ok. 40 sekund zegar zatrzymuje się. Podejrzewam, że część przedstawiona na zdjęciu jest źle wyregulowana, prawdopodobnie "ząbki" są źle ustawione.

post-43378-0-85366700-1319837384_thumb.jpg

Byłbym naprawdę wdzięczny za pomoc przy regulacji mojego zegara.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Amatorowi to i nie bardzo wiadomo co tłumaczyć. Trzeba chociaż pobieżnie wiedzieć co taki amator potrafi. Do tego potrzebny jest jakiś bezpośredni kontakt. Proponuję zadzwonić, wytłumaczę i oczekuję, że amator wszystko dokładnie tu opisze.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Mam nadzieję ze jeszcze tych "ząbków" nie poodkręcałeś. Szlifowanie i regulacja palet kotwicy to rzecz niekiedy niezbędna, ale...nie zawsze i nie jako pierwsza rzecz. Zegar wymaga rozebrania, wyczyszczenia, naoliwienia i regulacji wychwytu. Jak to się robi - znajdziesz na tym forum, było wiele razy.

Pozdrawiam

Piotr

Tolerancja musi być nietolerancyjna wobec nietolerancji. Němec z Královce

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Panie Safinowski dziękuje, jest Pan wielkim fachowcem.

Mechanizm ruszył. Jak tylko go wyreguluje zabieram się za następny (mam jeszcze dwa ;) )

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi