Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Hendrix89

G. Gerlach Dywizjon 303 - II ETAP

Rekomendowane odpowiedzi

Nie zamawialem, ale podoba mi się kolor prototypu. Jesli taki pozostanie to chetnie od kogos odkupie zegareczek:-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem tego samego zdania co Wy, że Omega 3 ma fajny kolor. Skoro Warm Grey większości się nie podoba, to proponuję następującą strategię: Nie iść w nowy kolor. Poprosić Gerlacha, żeby „pochylili się” nad tym kolorem, który był wyspecyfikowany i postarali się w miarę możliwości o dociągnęcie go. Może wystarczy powiedzieć producentowi „weź pan przyciśnij troszkę bardziej tą maszyną” :) Jak nie da rady, to zostawimy jak jest.

Można by zmienic specyfikację w CMYK, zwiększając wartość tonów ciepłych (yellow, magenta), ale to będzie trochę ruletka, więc IMO możemy obudzić się z ręką w nocniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i nie wiem co teraz. Po przegladnieciu wszystkich zdjec i po przeczytaniu opinii kolegow ogladaczy jestem raczej za zostawieniem jak jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w pełni zdaję się na MacAron'a i Jego decyzja jest ostateczną :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Omega 3 jest ok. Nie będę zadowolony, jeśli Warm Grey wyjdzie jak Cyma 4 :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak na moje postrzeganie barw na moim laptopie, to zdecydowanie nr 3 z fotki Tactic/Dmn.

Panowie,

Problem polega na tym, że nie istnieje coś takiego jak dobre, czy złe postrzeganie.

Problem polega na tym, że postrzeganie jest niejednolite.

Sprzęt komputerowy (czy ogólnie video) powszechnego użytku, laptopy, matryce, karty graficzne, monitory itd... nie jest jednolicie skalibrowany. Przy takich subtelnych różnicach odcieni każdy z nas może widzieć te kolory nieco inaczej!

Posługujecie się stwierdzeniami "Omega 3, Cyma 4", ale to może być gra w ciuciubabkę. Bo przykładowo pan X może widzieć na swoim monitorze Omege 3, w takim odcieniu jak pan Y widzi na swoim monitorze Cyme 4, i obaj mogą się kłócić, że lepszy ten czy tamten, choć w rzeczywistości podoba im się ten sam odcień, chociaż o tym nie wiedzą. Albo odwrotnie, dwóch panów X i Y może się na forum ze sobą zgadzać że podoba im się np Omega_3, ale jak przyjdzie co do czego, to na żywo jeden z panów może być zadowolony, a drugi może być rozczarowany, bo okaże się że jeden z nich miał skalibrowany monitor bardziej na zimne kolory, a drugi miał skalibrowany w kierunku cieplejszych kolorów... i w virtualu wydawało im się że rozmawiają o tym samym kolorze, a w realu okazało się że rozmawiają o innych.

Po prostu nie ma stuprocentowej metody żebyśmy mogli zdalnie ustalić jednolite stanowisko w sprawie subtelnego odcienia koloru. Nawet gdyby nam się zdawało, że jest jednolite, to w konfrontacji na żywo mogłoby się okazać, że połowa z nas jest niezadowolona.

 

Pewnym rozwiązaniem mogłaby być metoda tak zwanych "zdjęć konfrontacyjnych". Ona też nie jest stuprocentowa, ale lepsza niż przypadkowe zdjęcia z internetu..

Otóż wykonujemy zdjęcie tarczy prototypu (lub wzorników producenta) w konfrontacji z przedmiotem, który w realnym świecie jest powszechnie uznawany za absolutnie szary lub za absolutnie biały. Absolutnie szarym przedmiotem jest np jeśli ktoś posiada, szara fotograficzna karta próbnikowa. Z bardziej poręcznych przedmiotów jest np kartka papieru, która uznawana jest za absolutnie białą.. taka zwykła do wydruków komputerowych, tylko świeża, nie zleżała.

Układamy zegarek w dobrym oświetleniu dziennym rozproszonym (nie na bezpośrednim słońcu). Następnie na zegarek kładziemy kartkę papieru, tak żeby zakryła połowę tarczy. Wykonujemy zdjęcie, ale na Boga, bez lampy błyskowej!

Przykład takiego zdjęcia:

img5402e.jpg

 

Poprzednio mówiłem, że bardzo trudno temu zegarkowi (Stowie) zrobić takie "normalne" zdjęcie żeby było widać lekko beżowy odcień tarczy. Niemniej jednak, na powyższym "specjalnym" zdjęciu, każdy powinien ten beż zobaczyć. Mało tego, każdy z nas powinien zobaczyć ten beż mniej więcej w podobny sposób. Dzieje się to z powodów "fizjologicznych". Oko skupia się na granicy między białą kartką, a beżową tarczą. Niezależnie od sposobu w jaki skalibrowany jest nasz sprzęt, nasz mózg uznaje że kartka papieru jest idealnym wzorcem białym. W związku z czym nasze oko wręcz podświadomie "dostraja" się do monitora i odcień tarczy powinniśmy widzieć podobnie. Można powiedzieć, że widzimy pewien "wektor" pomiędzy idealną bielą, a naszym kolorem testowanym.

Ale żeby nie było, to powtarzam że to też nie jest metoda idealna i stuprocentowa. Zwłaszcza jeśli fotograf przesadzi z takimi parametrami jak: kontrast, jasność, nasycenie lub zrobi zdjęcie mocno niedoświetlone albo przepalone. Kolor mocno niedosycony lub mocno przesycony. Poziom szumów zbyt wysoki i wiele, wiele innych pierdół. Jednym słowem, takie zdjęcia muszą być dość wysokiej jakości i bez specjalnych wydziwiań w Pshopie.

.


Użytkownik Sylwek, pewnego dnia, zupełnie niechcąco, trafnie ocenił współczesny trend w zegarmistrzostwie:

"Ważne by wytrzymał przynajmniej 6 lat zanim rozdyndają się w nim wskazówki."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Otóż wykonujemy zdjęcie tarczy prototypu (lub wzorników producenta) w konfrontacji z przedmiotem, który w realnym świecie jest powszechnie uznawany za absolutnie szary lub za absolutnie biały. Absolutnie szarym przedmiotem jest np jeśli ktoś posiada, szara fotograficzna karta próbnikowa.

tzw szara kartka Kodaka

 

Z bardziej poręcznych przedmiotów jest np kartka papieru, która uznawana jest za absolutnie białą.. taka zwykła do wydruków komputerowych, tylko świeża, nie zleżała.

post-45237-0-48032900-1343683134_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę źle. Drugie zdjęcie za bardzo przepalone.

Kartka papieru na szkło (czymś docisnąć), tak żeby było widać wyraźną, ostrą granicę, pomiędzy kolorem tarczy i kolorem kartki!

 

Poza tym zrób jutro, przy dobrym dziennym oświetleniu!

To ważne. Tutaj sztuczne oświetlenie płata figle. Wręcz widzę czerwonawe lub brązowawe plamy na kartce.. jakby odbicie od paska. Nie mogę porównywać czerwonego z białym :D

.


Użytkownik Sylwek, pewnego dnia, zupełnie niechcąco, trafnie ocenił współczesny trend w zegarmistrzostwie:

"Ważne by wytrzymał przynajmniej 6 lat zanim rozdyndają się w nim wskazówki."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę źle. Drugie zdjęcie za bardzo przepalone.

Kartka papieru na szkło (czymś docisnąć), tak żeby było widać wyraźną, ostrą granicę, pomiędzy kolorem tarczy i kolorem kartki!

 

Poza tym zrób jutro, przy dobrym dziennym oświetleniu!

.

To jutro pstryknę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poza tym zrób jutro, przy dobrym dziennym oświetleniu!

To ważne. Tutaj sztuczne oświetlenie płata figle. Wręcz widzę czerwonawe lub brązowawe plamy na kartce.. jakby odbicie od paska. Nie mogę porównywać czerwonego z białym :D

.

To było także w świetle dziennym, tyle, że średnim aparatem. Od wczoraj mam coś lepszego więc i zdjęcie powinno być lepsze. Oba zdjęcia to to samo ujęcie, tyle, że z lewej jest bez obróbki a z prawej po sprowadzeniu kartki do bieli w PS przy pomocy tej pipetki w lewelsach ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MacAron zwróć prosze jeszcze uwagę na balans bieli. Pstryknij na auto a potem wybierz ręcznie odpowiednio do warunków. Porównaj efekty :-) Czasem balans bieli szczególnie na ustawieniu auto lubi płatać figle. :-P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To było także w świetle dziennym, tyle, że średnim aparatem.

Może gdzieś w dużym cieniu, nie na przysłowiowym "parapecie" ;)

 

Oba zdjęcia to to samo ujęcie, tyle, że z lewej jest bez obróbki a z prawej po sprowadzeniu kartki do bieli w PS przy pomocy tej pipetki w lewelsach ;)

Ale to już jest przepalenie... to tak jakbyś gumki w PS użył i wymazał do poziomu #ffffff zarówno kartkę jak i tarczę. Wiadomo ze będą identyczne. Nie o to chodzi. Ani wzorzec, ani materiał testowany nie mogą być przepalone do #ffffff. Nawet dobrze by było jakby strukturę papieru było widać. Chodzi o zobaczenie różnicy pomiędzy poziomem bieli wzorca "idealnie białego w realnym życiu, a nie na ekranie", a poziomem bieli przedmiotu testowanego, a raczej odchyłką od tego poziomu. Stąd też potrzebna wyraźna, ostra granica pomiędzy nimi. Oko się musi skupić na tym pograniczu.

.


Użytkownik Sylwek, pewnego dnia, zupełnie niechcąco, trafnie ocenił współczesny trend w zegarmistrzostwie:

"Ważne by wytrzymał przynajmniej 6 lat zanim rozdyndają się w nim wskazówki."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy balansu bieli nie powinno się w takim przypadku dla zastanego oświetlenia ustawić na kartkę papieru, którą będziemy używali jako wzorzec?


Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy balansu bieli nie powinno się w takim przypadku dla zastanego oświetlenia ustawić na kartkę papieru, którą będziemy używali jako wzorzec?

Teoretycznie tak, ale balans bieli wcale nie tak łatwo ustawia się na bieli (paradoks c`nie) ;) Balans bieli najlepiej ustawia się na wzorcowej szarości, czyli na tej karcie Kodaka.


Użytkownik Sylwek, pewnego dnia, zupełnie niechcąco, trafnie ocenił współczesny trend w zegarmistrzostwie:

"Ważne by wytrzymał przynajmniej 6 lat zanim rozdyndają się w nim wskazówki."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale to już jest przepalenie... to tak jakbyś gumki w PS użył i wymazał do poziomu #ffffff zarówno kartkę jak i tarczę.

No niezupełnie to tak. Te narzędzie dziala tak, że sprowadza do bieli miejsce, w którym klikniesz, a reszta obrazu zachowuje się odpowiednio do tego. Kliknąłem mniej więcej w najjaśniejszym punkcie kartki

 

edit. Co nie zmienia faktu, że nie jest to metoda idealna. Jutro zrobię lepszą fotę, tak jak radzisz, z kartką przyciśniętą do szkiełka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O kuswa, ale zescie zgeekowali temat :blink: teraz to juz nic nie rozumiem lol.

 

Ja mam 1 aparat co robi "pstryk" I 1 aparat co robi "sqeegzeet" I tyle na ten temat wiem :lol: Jeden nie ma megapixeli, a drugi ma 16 ... Nawet nie wiedzialem ze one maja jakies biele hehe. Dobra robota tactic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wróciłem w końcu do domu po perypetiach wyjazdowych więc jako ten czwarty oglądający naocznie dorzucę swoje trzy grosze do dyskusji.

Zdecydowanie jestem za pozostawieniem tego koloru,który jest.Trzem nam podobał się najbardziej kolor samej tarczy ze zdjęć GrzecH'a,ale jak Piotr opowiadał,pomimo,że żądany przez nas kolor został wysłany w DWÓCH RÓŻNYCH skalach (RGB i CMYK)nota bene skalach żądanych przez producenta,to i tak dostaliśmy co innego.Poza tym nie widzieliśmy efektu niebieskich wskazówek na ecru.To jaki jest sens iść tą samą drogą i wysyłać znowu nową specyfikację koloru,jak i tak najprawdopodobniej wyjdzie z tego nie to co zostanie wysłane?Może będzie lepiej.MOŻE.I lepsze jest wrogiem dobrego.A to co mamy jest DOBRE albo więcej niż dobre,chociaż nie takie jak zamawialiśmy.I tak jak pisze Taktic-na białym niebieskie wskazówki są zdecydowanie ładniejsze niż na ecru czy szarym.Resztę naszych życzeń producent zaakceptował(to a'propos zarzutu "płacę,więc wymagam").I wszystkim i tak się nie dogodzi.IMHO pozostawienie obecnego koloru tarczy jest najlepszym kompromisem.My w czterech nie mieliśmy z tym kompromisem żadnego problemu,pomimo różnych własnych zdań.

 

I jeszcze raz chciałbym,tym razem publicznie,podziękować Piotrowi i jego Żonie za pomoc okazaną zbłąkanej :D owieczce(właściwie to baranowi :D )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niezupełnie to tak. Te narzędzie dziala tak, że sprowadza do bieli miejsce, w którym klikniesz, a reszta obrazu zachowuje się odpowiednio do tego. Kliknąłem mniej więcej w najjaśniejszym punkcie kartki

Ja mniej więcej rozumiem jak działa próbnik w PS. Tylko jeśli kliknąłeś na najjaśniejszy punkt na kartce, to najprawdopodobniej kliknąłeś w miejsce, które było przepalone już na etapie robienia zdjęcia. Czyli wymądrzając się, nie jest to punkt zrównoważony, pochodzący z realnego świata, ponieważ już w trakcie robienia zdjęcia był przekłamany i niezrównoważony. Dlatego wcześniej mówiłem, że nie jest najlepszą metodą ustawiać poziom bieli na bieli.

Gdyby to było takie proste że klikamy w najjaśniejszy punkt na zdjęciu, to profesjonalni fotograficy nie bawili by się w tą całą zabawę z kartami kodaka. Każda modelka wie, że przy każdej zmianie warunków oświetlenia, musi zaliczyć zdjęcie próbne z kartą (klik tutaj). Czy to wychodzi ze studia w plener, czy też zmienią się warunki słońce/chmury. Próbnikami PS-a fotograficy klikają na tych kartach, a później kopiują ustawienia balansu na wszystkie zdjęcia zrobione w takich samych warunkach.

 

 

Ale fakt, że robi się straszny OT. Po prostu zrób najlepsze jakościowo zdjęcia jakie zdołasz, gdzie można bezpośrednio i na zbliżeniu porównać biel kartki z tarczą.


Użytkownik Sylwek, pewnego dnia, zupełnie niechcąco, trafnie ocenił współczesny trend w zegarmistrzostwie:

"Ważne by wytrzymał przynajmniej 6 lat zanim rozdyndają się w nim wskazówki."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Foto zrobione przy białym niebie, balans bieli dobrany specjalnie do tego ujęcia. Po lewej tak, jak wyszło z aparatu, po prawej po rozjaśnieniu. edyta: kartka jest taka typowa, jak do drukarki

post-45237-0-09045200-1343728635_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to mamy aktualnie zegarek neutralnie biały. Odchylenie od wzorca w kierunku cieplejszego żółtego jest tak niewielkie, że w praktyce (bez przyłożenia wzorca) nie będzie tego widać.


Użytkownik Sylwek, pewnego dnia, zupełnie niechcąco, trafnie ocenił współczesny trend w zegarmistrzostwie:

"Ważne by wytrzymał przynajmniej 6 lat zanim rozdyndają się w nim wskazówki."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli białe kafelki w toalecie/łazience? Aż tak?


Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak tak, właśnie tak. W skrócie prawie neutralny w kierunku zielonego (szkiełko?).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.