Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Senia

Orient - tarcza z rozmazanym "O"

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie :) Zwracam się z prośba o poradę. Od dwóch tygodni jestem posiadczką Orienta, do tej pory szczęśliwą, ale dziś zauważyłam coś co przyprawiło mnie o ból głowy... nie wiem jak mogłam tego nie zauważyć wcześniej, bo jestem bardzo drobiazgowa i każda ryske zuważę ;) otóż napis Orient na tarczy mojego zegarka ma jakby rozmazane "O" - w dóch miejsach jakby było przerwane, zwłaszcza u dołu z prawej strony, a w środku "O" jakby była czarna kreska. Żeby lepiej zobrazowąć sytuację załączam zdjęcie, choć nie oddaje ono tego jak to wygląda w rzeczywistości, bo nie mam dobrego makro w aparacie, to mam nadzieję, że wprawne forumowe oczy dostrzegą o czym mówię... nie wiem czy jest powód do zmartwienia? czy powinnam to jakoś reklamować? czy może przesadzam i to nic takiego? Bardzo proszę o opinię po mi to sen spędzi z powiek ;) Pozdrawiam serdecznie!!!

post-55369-0-52207400-1354039331_thumb.jpg

post-55369-0-76566500-1354039359_thumb.jpg

post-55369-0-08550100-1354039420_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam temat, gdy wybierałas ten zegarek- jednak zwyciężyła klasyka. ;) Bardzo dobrze się prezentuje.

A co do mankamentu- jest widoczny na zdjęciach i nie powinno tak być, czy to jest rozmycie, czy raczej porysowanie ?. Czy jest z polskiej dystrybucji czy zza Odry ?


" w poszukiwaniu straconego czasu..."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za odpowiedz :) Tak zegarek prezentuje się świetnie, jest naprawdę piękny, noszę go codziennie :) dlatego dziewię się że nie zauważyłam wczesniej tego mankametu! To nie jest tak do końca rozmazane tylko bardziej właśnie jakby porysowane czy raczej zdrapane... Zegarek zamawiałam przez orientuhren.de Transakcja była przeprowadzona bez zarzutów, zegarek był dobrze zapakowany, w idealnym stanie z wyjątkiem tego "O"... niestety w rzeczywistości jest to bardziej widoczne niz na zdjęciu. Nie wiem tak do końca co może być tego przyczyną - czy to błąd fabryczny, czy ktoś przy nim "majstrował". Nie wiem tak do końca co dalej zrobić? czy warto go odsyłać czy jakoś to przełknąć i nosić dalej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na Twoim miejscu złożył reklamacje . Zrób zdjęcia w makro i wyślij do nich emaila z opisem problemu. Jak już wie sie ze coś jest nie tak to zawsze to przeszkadza. Najlepiej wymienić na nowy egzemplarz .


Deus Dona Me Vi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...Tak zegarek prezentuje się świetnie, jest naprawdę piękny, noszę go codziennie :) dlatego dziewię się że nie zauważyłam wczesniej tego mankametu!

No to musiał Cię całkowicie oczarować ;) Ale to tylko utwierdza w przekonaniu o właściwym wyborze. :D

...Nie wiem tak do końca co może być tego przyczyną - czy to błąd fabryczny, czy ktoś przy nim "majstrował".Nie wiem tak do końca co dalej zrobić? czy warto go odsyłać czy jakoś to przełknąć i nosić dalej?

Takie zarysowania powstają najczęściej przy nakładaniu wskazówek- jeśli jedna z nich nie trafi dobrze na koło i upadnie na tarczę, to gdy nieumiejętna ręka próbuje ją pęsętą złapać i podnieść efekty są właśnie takie jak na zdjęciach. Ale taki zegarek nie powinien nigdy wyjść z kontroli jakości w fabryce, a tym bardziej zostać wysłany do kontrahenta. Więć byłoby to dziwne.

Druga opcja to robota Orientuhren- zbita szybka podczas transportu, magazynowania, itp. Wysypała się do środka, większe fragmenty zrobiły swoje na tarczy, a sklep żeby nie narażać się na dodatkowe koszty wymienił tylko szybkę i nie wypuszczał z ewidencji, tylko dalej do Klienta.

 

Możemy tylko zgadywać co się stało, w każdym razie nie powinno tak być i to, że zegarek został wysłany do Klientki w takim stanie (bo co do tego, że wada nie powstała z winy Użytkowniczki jest jasne i czytelne) to wstyd dla sklepu.


" w poszukiwaniu straconego czasu..."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję Wam za odpowiedzi!!! :) Tak ten zegarek mnie zupełnie oczarował, tym trudniej będzie mi sie z nim rozstać ;/ Zakładając ten temat miałam nadzieję, że napiszecie mi, że przesadzam i wyolbrzymiam, i jakoś się pogodzę z tą wadą ;) jak pokazał to mojemu mężowi to stwierdził, że szukam dziury w całym i on nic nie widzi, ale dla mnie ten zegarek jest taki wyjatkowy i musi być idelany, zwłaszcz że kupiłam go w związku z ważnym dla mnie wydarzeniem i ma mi o tym przypominać :) Tym bardziej zmartwił mnie fakt, że to felerne "O" może być powodem mechanicznego uszkodzenia jakiego doznał zegarek... tak naprawdę w środku też może mu coś dolegać, choć nie widać tego na zewnątrz... ja specjlistą nie jestem więc i tak tego nie sprawdzę. Chyba nie pozostaje mi nic innego jak e-mail do Pana Kellera w tej sprawie, mam nadzieję, że uda się to jakoś sprawnie załatwić, bo to ewidentnie wina sprzedającego. Boję się tylko, że będę musiała ponosić koszty wysyłki uszkodzonego zegarka do Niemiec - nie wiecie może jaka jest praktyka w tego typu przypadkach? Pozdrawiam serdecznie i jeszcze raz dziękuję za pomoc i zainteresowanie moim tematem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dyskusji nie ma , zegarek do wymiany. Szkoda ze tak sie stało . Daj znać jak sprawa została załatwiona.


Deus Dona Me Vi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. Poniżej wklejam odpowiedź jaką uzyskałam od Pana Kellera po przedstawieniu tematu i zdjęć zegarka:

"Dear Mrs. ..........,

i can only change unweared watches, in Your case i had to send to Japan,

it takes somes monthes the whole procedure with custom procedure, so i

would suggest You to go to watchmaker to let fix that there, it takes

only some minutes and costs 2 or 3 Euro.

Kind regards W.Keller"

 

Jestem bardzo zawiedziona tą odpowiedzią, bo sprzedawca była polecany na forum i myślałam że jest solidny i mogę bez obaw kupić zegarek... nie wiem czy jego odpowiedź jest zgodna z prawem niemieckim ale na pewno nie polskim - kwestia używania nie powinna mieć tu żadnego znaczenia, zegarek ma wadę fizyczną, mam gwarancję na określony okres czasu i powinnam móc z niej skorzystać... nie wiem szczerze mówiąc jak mam teraz z nim rozmawiać... może ktoś z Użytkowników miała podobną sytuację?? może ktoś może mi podpowiedzieć jak ten problem rozwiązać?? odpuścić czy zgodzić się na wysyłkę do Japonii?? choć w takiej sytuacji mam wrażenie że zegarek nigdy do mnie już nie wróci i to oczywiście będzie moja wina, bo przecież mogłam iść do zegarmistrza;)

 

Pozdrawiam serdecznie!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Słuchaj dziewczyno, weź książeczkę gwarancji i czytaj stronę 2: "failure caused by any defect in material or workmanship.. will be repaired at no charge for a period of one year.. take the watch to the source of your purchase"..

jak gość nie kuma po angielsku to przepisz na kartce (w komputerze) text po niemiecku - patrz str 3, odeślij na adres orientuhren.de - ich zasrany obowiazek jest wymienic zegarek, jeśli ma wadę i jednocześnie nie był naprawiany - jak pojdziesz do zegarmistrza i on przy nim pogrzebie to tracisz tą gwarancję, no chyba, że jak to ujęli w gwarancji pójdziesz do "a member of ORIENT Service Network" - a w Polsce to firma Zodiak ul. Krakowska 93-105; 50-426 Wrocław; telefon (71-337 30 15)

 

ja tak miałem ze Steinhartem za ponad 2 tys zł - miałem to gdzieś, że zerwałem folie z zegarka, napisałem po niemiecku list, odesłałem do centrali zegarek bez folii i bez mailowania i to zwykłą paczką nieubezpieczoną, żeby im pokazać, że mi nie zależy - efekt - zwrócili kasę. Szok! Polska:Niemcy - 1:0..

pozdr Cię serdecznie i nie daj się!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panu Kellerowi cos sie pomyliło , sprzedał zegarek z ewidentna wada który jest do wymiany. Jezeli wg. niego to mały problem niech sam go usunie a Tobie niech odesle zegarek bez wad . Tak jak napisal Kolega powyżej - powołać sie na zapisy gwarancji i napisać do niego pismo .


Deus Dona Me Vi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2-3 euro to kosztuje jednorazowy miejski bilet autobusowy, a przynajmniej kosztował, jak tam byłem 10 lat temu..

niemiaszki to straszne cwaniaszki a w dodatku chytre i oszczędne i dlatego dla zasady bym im nie odpuscił, trafili na słąbą płeć i myślą, że mogą zniechęcic, a przecież tu dziwczyna ma za sobą całe forum do pomocy..

pozdr Cię kolego, Pawle..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znów rozbija się to o podstawową kwestię, czyli co w tanim zegarku jest do zaakceptowania, a co nie. Wiadomo, ze dystrybutor będzie się bronił rękami i nogami w sytuacji nieco wadliwego nadruku. Niemniej tarcza powinna zostać wymieniona, bo jest ewidentnie wadliwa. Ale jak zwykle są z tym kłopoty. Niestety często nawet w przypadku wad dużo droższych zegarków, rzekomo prestiżowych firm, które z definicji mają dbać o klienta okazuje się, ze klient przychodzący z reklamacją to wróg, na pewno kombinuje i w ogóle niech już spada na drzewo i głowy nie zawraca. Taka smutna prawidłowość :(. Z drugiej strony są przypadki, gdy wina producenta nie jest ewidentna, ale to nie jest taki przypadek...


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie dziękuję za odpowiedź i tak silne forumowe wsparcie!! :)

Salomon czy ta książeczka gwarancji jest tez dostępna w wersji elektronicznej bo ja nie dostałam papierowej, jedynie rachunek ze wskazaniem że przysługuje mi gwarancja na 1 rok. O zegarmistrzu nie ma mowy, wiem że stracę wtedy gwarancję.

Przez chwile się wahałam czy nie odpuścić Panu Kellerowi, ale dzięki Wam jestem teraz tak bojowo nastawiona z nie ma mowy żebym dała za wygraną :)

Czyli na razie napiszę kolejnego maila z powołaniem się na warunki gwarancji, czy sugerujecie żebym cos jeszcze dodała żeby znowu mnie nie zbył tym tekstem o wysyłce do Japonii??

 

Salomon mam jeszcze jedno pytanie - czy jak odsyłałeś zegarek to wysyłałeś poleconym za potwierdzeniem odbioru?? ja się troszkę obawiam że jak go odeślę to zostanę bez kasy i bez zegarka, a potem szukaj wiatru w polu ;)

 

Pzdr Panowie!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepisz dokładnie to co w ksiażeczce międzynarodowej gwarancji. Jak masz z niemieckim problem, to mogę Ci napisać. A tak nawieasem, ile zapłaciłaś za ten zegarek.

Informacyjnie mozesz zadzwonić do Krakowa na podany powyzej stacjonarny do firmy Zodiak może coś odpowiedzą sensownego.

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za odpowiedź, na razie wysłałam jeszcze jednego maila po angielsku, w którym podałam cytat z książeczki gwarancyjnej i parę innych argumentów ;) Zobaczymy co odpowie teraz, będę pisać na bieżąco w wątku.

Bardzo dziękuję za Wasze zaangażowanie. Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie!!

 

Pan Keller odpisał na mojego maila oto treść odpowiedzi:

"Dear .....,

You are right, that is what i wrote You too, You can send the watch to

me for repair, but, as i wrote before, it will not be very quick.

Therefore i suggested You the other possibility.

Kind regards W.Keller"

Dla jasności w moim mailu do niego wskazał mu cytat z książeczki gwarancji, na który powoływał się we wcześniejszym mailu Salomon. Podkreśliłam fakt że rozmazane "O" jest wadą fizyczną i że w związku z tym chciałabym skorzystać z praw przysługujących mi z tytułu gwarancji - poprzez wymienię zegarka na nowy, wolny od wad. Napisałam także, że kwestia tego że zegarek jest już używany nie ma tu nic do rzeczy i nie wpływa na warunki wykonania praw przysługujących z tytułu gwarancji, i on jako sprzedawca powinien o tym doskonale wiedzieć. Napisałam mu również, że wiem jakie mam prawa i jakie prawo konsumenckie obowiązuje w Niemczech, i mam nadzieje, że sprawę uda się nam załatwić ugodowo.

 

No a on odp jak powyżej...i nie dokońca wiem jak mam to rozumieć, bo pomijając jego fatalny angielski, wynika z jego maila, że przyznaje mi rację, ale że też podtrzymuje to co pisał w poprzednim mailu - czyli jednym słowem wymieni mi na nowy, ale najpierw wysle mój do Japoni i w ogóle to będzie trwało "not very quick" o_O

 

Co Wy na to??? bo mi ręce opadły....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli korzystasz z gwarancji producenta to on określa w jaki sposób zostanie usunięta wada.

 

pzdr

Darek

 

Wysłane za pomocą Tapatalk

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie!!

 

Pan Keller odpisał na mojego maila oto treść odpowiedzi:

"Dear .....,

You are right, that is what i wrote You too, You can send the watch to

me for repair, but, as i wrote before, it will not be very quick.

Therefore i suggested You the other possibility.

Kind regards W.Keller"

Dla jasności w moim mailu do niego wskazał mu cytat z książeczki gwarancji, na który powoływał się we wcześniejszym mailu Salomon. Podkreśliłam fakt że rozmazane "O" jest wadą fizyczną i że w związku z tym chciałabym skorzystać z praw przysługujących mi z tytułu gwarancji - poprzez wymienię zegarka na nowy, wolny od wad. Napisałam także, że kwestia tego że zegarek jest już używany nie ma tu nic do rzeczy i nie wpływa na warunki wykonania praw przysługujących z tytułu gwarancji, i on jako sprzedawca powinien o tym doskonale wiedzieć. Napisałam mu również, że wiem jakie mam prawa i jakie prawo konsumenckie obowiązuje w Niemczech, i mam nadzieje, że sprawę uda się nam załatwić ugodowo.

 

No a on odp jak powyżej...i nie dokońca wiem jak mam to rozumieć, bo pomijając jego fatalny angielski, wynika z jego maila, że przyznaje mi rację, ale że też podtrzymuje to co pisał w poprzednim mailu - czyli jednym słowem wymieni mi na nowy, ale najpierw wysle mój do Japoni i w ogóle to będzie trwało "not very quick" o_O

 

Co Wy na to??? bo mi ręce opadły....

Czas naprawy gwarancyjnej powińien być określony w warunkach gwarancji.

 


Deus Dona Me Vi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawa konsumenckie znajdziesz pod linkiem http://www.abc.com.p...z-u-02-141-1176

 

 

powyżej linkowane prawo jest prawem polskim ale znowelizowanym aby było spójne z prawem obowiązującym na terenie UE


:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, niestety nie jest określony czas naprawy, zwyczajowo wynosi on 30 dni.

Nie ma innej opcji tylko odesłanie do Niemiec z prośbą o naprawę. A jak to zrobi/naprawi czy da do zegarmistrza i naprawi na swoj koszt to już jego sprawa.

Wazne, że jest znany sprzedawca i wiadomo do kogo odeslac. Pismo do zegarka dołącz obowiązkowo jeszcze raz powołujuąc się na warunki gwarancji.

Olej czas, a niech to trwa, uważam, że gora miesiąc, na ten czas musisz się przemeczyć z innym zegarkiem.

Pozdr serdecznie ^_^

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawiązując do powyższego mojego postu:

 

"Dyrektywa 1999/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 25 maja 1999 r. w sprawie niektórych aspektów sprzedaży towarów konsumpcyjnych i związanych z tym gwarancji"

 

http://eur-lex.europ...99L0044:PL:HTML

 

 

 

warto przeczytać:

http://europa.eu/you...es/index_pl.htm


:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawa konsumenckie wynikające z Gwarancji znajdziesz pod linkiem http://www.abc.com.p...z-u-02-141-1176

Prawa wynikające z rękojmi na wady znajdziesz tutaj

 

to, co podlinkowales jako pierwsze to nie gwarancja, tylko ustawa dotycząca szczególnych warunków sprzedaży konsumenckiej, dotyczy stosunków pomiędzy sprzedającym, a kupującym będącym osoba fizyczna.

 

 

 

Gwarancji na dany produkt dobrowolnie udziela jego producent i jest producent i to on określa jej warunki np. takie jak sposób usunięcia wady produktu :-)

 

z kolei rekojmia dotyczy sprzedaży pomiędzy podmiotami gospodarczymi.

 

tak więc, jesli korzystamy z gwarancji to od producenta zależy, w jaki sposób usunie wadę reklamowego produktu.

 

życzę powodzenia :-)

 

Darek

 

Wysłane za pomocą Tapatalk

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to, co podlinkowales jako pierwsze to nie gwarancja, tylko ustawa dotycząca szczególnych warunków sprzedaży konsumenckiej, dotyczy stosunków pomiędzy sprzedającym, a kupującym będącym osoba fizyczna.

 

 

 

Gwarancji na dany produkt dobrowolnie udziela jego producent i jest producent i to on określa jej warunki np. takie jak sposób usunięcia wady produktu :-)

 

z kolei rekojmia dotyczy sprzedaży pomiędzy podmiotami gospodarczymi.

 

tak więc, jesli korzystamy z gwarancji to od producenta zależy, w jaki sposób usunie wadę reklamowego produktu.

 

życzę powodzenia :-)

 

Darek

 

Wysłane za pomocą Tapatalk

 

Racja... przekombinowałem nieco ale to z winy tego że "siedzę" teraz w sprawach związanych z wadami budynków - a tutaj w grę wchodzi tylko rękojmia i KC nawet w przypadku gdy kupującym jest osoba fizyczna

 

Od kodeksowej rękojmi należy odróżnić system odpowiedzialności tego sprzedawcy, który jako przedsiębiorca sprzedaje towary ostatecznemu nabywcy z łańcucha dystrybucji, czyli konsumentowi. W takiej sytuacji zastosowanie znajduje nie Kodeks cywilny, ale linkowana ustawa o warunkach sprzedaży konsumenckiej.

 

Dzięki za zwrócenie uwagi - wywaliłem bzdury.


:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.