Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

bundiq

Wymiana Baterii w Casio EF-512D

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Postanowiłem sam dokonać wymiany baterii w w/w zegarku kwarcowym. Dorobiłem sobie przyrząd do odkręcania dekla i udało się.

Jednak po wymianie baterii zegarek nie chodzi. Działa tylko stoper, natomiast czas główny stoi w miejscu (ciekawe że wskazówka sekundnika jest ustawiona na 12...)

 

Czy ktoś spotkał się z podobną sytuacją? Wymiana baterii postępowała powoli i delikatnie, nie było możliwości nic uszkodzić.. Blaszki '+' i '-' wyglądają w porządku, więc styk jest. Tym bardziej, że stoper chodzi...

 

Czy jest jakaś procedura uruchamiania zegarka po wymianie baterii czy może być coś uszkodzone? Jeszcze do niedawna zegarek funkcjonował normalnie, aż stanął...

 

Pozdrawiam,

Tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie baterii musisz zegarek zresetować. W niektórych modelach na baterii znajduje się naklejka z instrukcją, jak to wykonać. Polega to na zwarciu plusa baterii ze stykiem AC.

 

Screwback014.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oglądam i oglądam ten zegarek i nie mogę znaleźć napisu AC...

Są tylko następujące oznaczenia:

(-)

(+)

A1, A2, A5, A6 - przy których są styki

A3, A4 - przy których styków nie widzę

dwukrotnie PRY UP - ale to raczej do wyjmowania mechanizmu

MIYOTA CO 0S10 NO JEWELS

 

Próbowałem zewrzeć PLUS baterii ze stykiem (-), ale nie przyniosło to efektu..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://watches.cyberphreak.com/?p=527 - tu jest zdjęcie tego mechanizmu

 

ostatnio jak reanimowałem g-shocka to w środku była naklejka, że trzeba zewrzeć AC z otworem oznaczonym (-) więc uważałbym z tym plusem

 

zaraz spróbuję coś więcej wyniuchać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aaa i jeszcze jedno - chciałbym się mylić, ale teraz zauważyłem w temacie nazwę twojego zegarka

zdajesz sobie sprawę, że masz raczej podróbę

wnioskuję to po tym co zobaczyłem na zdjęciach, (jakość wykonania koperty) oraz sam mechanizm tani zamiennik produkcji Citizen powszechnie stosowany w podróbach

 

ale niczego nie przesądzam bo Casio a zwłaszcza seria EF to nie jest mój konik

dekiel jest zakręcany ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mówiąc 'podróbka' masz na myśli popularny mechanizm montowany w tańszych zegarkach? Podróbą wg Ciebie jest mechanizm, na którym może tylko pisać, że to Miyota czy sama Miyota jest słabym mechanizmem?

 

Tak, dekiel jest zakręcany (co 60stopni ma dookoła na brzegu wgłębienia do odkręcania).

 

To jest dokładnie ten sam mechanizm ze zdjęć, które podesłałeś. Na niemieckiej stronie jest mowa o resetowaniu. Ale z tego co widzę, to dotyczy to raczej samego stopera - naciskając przycisk na godzinie 2 wskazówka stopera przemieszcza się aby można było ustawić pozycję 0 (taką, do której stoper będzie wracał przy zerowaniu).

I rzeczywiście to resetowanie działa. Po puszczeniu i później zerowaniu stopera wskazówka wraca tam gdzie trzeba.

 

Gdy zegarek był jeszcze na gwarancji, oddałem go do serwisu na wymianę baterii. Jestem drugą osobą, która go odkręciła i nie ma na deklu żadnych instrukcji ani rysunków. Na mechaniźmie nie widzę również przycisku AC, o którym czytałem już przeglądając inne tematy na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak widzisz mechanizm mozna kupic za kilka dolarow, moze on napedzac zegarek z kiosku, podróbke i casio. Casio zawsze mialo swoje mechanizmy, widac globalizacja to zmienia. Wielu jest zniesmaczonych jak ja, fani przywoluja koncerny samochodowd. Mozliwe, ze trend zapoczatkowala seria EF. Pisalem tobie, ze specjalista nie jestem, zawsze cos mnie w EF skutecznie odpychalo-dzieki tobie juz wiem CO!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest dosyć stary model, wieć może mieć miyotę. na tym module 2328 są jeszcze EF-512, EF-500, EF-501, EF-503, czyli pierwsze edifice. Podróba na pewno to nie jest. Casio czasem stosuje miyoty ale np. w tańszych mtp, pojawiają się też w starych modelach edifice. W nowych ma swoje mechanizmy, więc to żaden trend, raczej przeszłość.

Obecnie tylko podróby edifice są na miyotach.

Na pewno włożyłeś dobrą baterię?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miernik pokazuje odpowiednie napięcie. Sprawdzałem na 2 nowych bateriach. Stoper działa poprawnie... Więc raczej od strony zasilania jest wszystko ok. Styk '-' baterii przeciściłem z drobnego osadu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pablos, nie wiesz może, od kiedy Casio stosuje te mechanizmy własnej produkcji? Brat ma EF-535SP (model bodajże z 2009 roku) i z tego co mi mówił, w środku siedzi Miyota.

 

To mi się nie podoba: http://www.thewatchs...p?topic=12866.0

Miyota i w komplecie słynny chiński certyfikat. :huh:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to samo miałem na myśli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie nie ma takich danych, przeglądając fora można tylko trafić na info, że pierwsza seria edifice miała miyoty. Pytania o ef-535sp często pojawiały się na forach i przeważnie były to podróby.

Rynek był zalany podróbami tego modelu, tak samo jak teraz ef-550d.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie jest to trochę niepokojące, bo zegarek kupiony u sprawdzonego sprzedawcy na allegro (mekm). Poza mechanizmem nie ma w nim nic podejrzanego i spisuje się bez zarzutu już od około roku. Egzemplarz definitywnie z początku produkcji, bo niedługo po zakupie padła bateria.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że mój MIYOTA 0S10 to chyba mało popularny mechanizm i bez wizyty u zegarmistrza się nie obędzie... No cóż. Dziękuję za dobre chęci. Będę informował czy to była tylko kwestia jakiegoś specjalnego resetowania czy coś się uszkodziło. Dłużej nie mogę czekać bo jestem za bardzo zżyty z zegarkiem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Remont mieszkania jest bardzo zajmujący, dopiero przedwczoraj dotarłem do serwisu CASIO. Pan w serwisie mieszczącym się w punkcie sprzedaży w hipermarkecire ma jakieś certyfikaty, ale wydaje mi się, że poza wymianą baterii i skracaniem bransolet nic więcej tam nie robi... A zatem czekam na telefon z serwisu główneg, gdzie zegarek został wysłany. Jak dojdą co trzeba zrobić mają dzwonić pytać czy zgadzam się na naprawę... Zobaczymy ile sobie zażyczą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety tak jak się spodziewałem cena za naprawę przewyższa cenę nowego zegarka:( Po 'ekspertyzie' stwierdzili, że zegarek wymaga wymiany modułu, wałka nastawczego i koronki - cytuję treść wyceny. Koszt 246zł.

Inna sprawa, że wysłałem im zegarek z niedziałającym zegarem, a działającym stoperem, a teraz nie działa mi ani jedno ani drugie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę zakładać nowego tematu, ale znalazłem dziś do kupienia sam mechanizm: http://www.inter-watch.pl/mechanizm-miyota-0s10-f3-p1473.html

 

Nie zamieścili zdjęcia oferowanego mechanizmu, a jestem ciekaw jak wygląda taki zakupiony mechanizm, czy ktoś z was wie?

Przypuszczam, że byłby on bez wskazówek, czy mam rację?

 

A druga sprawa czy aby na pewno pasowałby do mojego Casio skoro tam jeszcze pisze F3 cokolwiek to znaczy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Mechanizm pasowałby a H3 to symbol gdzie umieszczony jest datownik czyli na godzinie trzeciej

w skład kompletu nowego mechanizmu wchodzi mechanizm bateria i wałek naciągowy prawdopodobnie sam sobie nie poradzisz z wymianą tego mechanizmu jest to zbyt skomplikowane musisz sciągnąc małę sekundniki główne wskazówki i tarcze a pózniej to wszystko wyskalować bez pincety łapek do wskazówek i ogólnego pojęcia :unsure:  nie polecam lubisz zegarek lepiej niech to zrobi serwis lub jakiś dobry zegarmistrz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.