Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Recommended Posts

obecnie cube 29er, wczesniej merida

ciezko mi powiedziec czy jestem zadowolony czy nie, sprawuje sie niezle, ale chyba do meridy mialem wieksza sympatie ;)

 

1efa69a05b9d5da210410236de94fec5.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ile masz wzrostu? - Fajna maszyna :)

dzięki :)

Mam dokładnie 197cm


Seiko_BM + GW-9200 + GW-M5610 + Citizen_CB0011-18E + DAMASKO_DC_56 = WNM :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Choćby to, że nie pochłania żadnych drgań. Ma oczywiście wiele zalet i nie chodzi mi o zniechęcanie do karbonu, po prostu każdy medal ma dwie strony.

no mój mówi iż faktycznie bardzo sztywna- podobno naj. ale to podobno ma swoje zalety- bo przyspiesza na tym że ho ho, ale tyłek?

no aby odpowiedzieć na Twoje zarzuty to muszę napisać co mój powiedział: są nowe ramy karbonowe co doskonale tłumią drgania

to nie pisz bzdur- prosze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mrovka

moze sie myle..ale od poczatku wdrazania karbonu do rynku rowerowego przyswiecaly dwa najwazniejsze argomunenty : waga i pochlananie drgan

 

tak mi sie wydaje

 

kukuleczka,a co ma twoj wybranek?? llub o czym sie wyraza w ten sposob?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co ma, co miał (z jakich materiałów), ile jeździ rocznie? Bo "kukułeczka" kreuje go tu na jakiegoś eksperta. Ale może faktycznie to zawodowy kolarz czy triatlonista?

Poza tym "kukułeczka" nie czytała jeszcze regulaminu, bo nawet nie dubluje, a tripluje (?) swoje posty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli o karbon chodzi to jest zupełnie inny komfort jazdy.Wiadomym jest że jedna rama nie jest równa drugiej.za dobrą ramę z carbonu trzeba zapłacić. Jeździłem pewien okres szosą bmc (rower nie był mój tylko pożyczony}W moim odczuciu jazda sprawiała mi ogromną przyjemność,Leciutki,rama świetnie pracowała co dodatkowo poprawiało komfort jazdy.Czy ma jakieś wady?W moim odczuciu nie uważam ze ma wady tylko wymaga wiecej dbałości. Na pewno dużo łatwiej ją uszkodzić,trzeba uważać na wywrotki,na pewno nie można nim rzucać czy nie dbale i byle jak kłaść na ziemi.Znam takich co przejechali tysiące kilometrów i do tej pory pedałują na jednej ramie bez żadnych uszkodzeń.Ale nam też magika który uszkodzil już kilka.Ja osobiści na tą chwilę bym carbonu nie kupił.NIe dla tego że że jest zły tylko mi akurat taka rama nie jest potrzebna.Większy dylemat mam teraz czy kupić kolejne 26cali czy 29er

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mrovka

ja bym kupil 29 :)  zwlaszcza jak masz juz 26,no chyba ze to bedzie 'profesjonalne 26' :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jestem dość niski.mam 172cm wiec rama 17cali.W cenie 29er kupie 26 z lepszym osprzętem.Muszę jeszcze przetestować 27,5cala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sory bo nie jestem panem tylko panią- mam nadzieję iż to Ci nie przeszkadza, kup sobie raczej coś z ramą karbonową- tak mój men mówi,

bo aluminium to mało wytrzymałe, pozdrawiam

Plastik( zwany " karbonem") leci niekoniecznie przy mocnym dzwonie, no i jego żywotność, amelinium często to wytrzymuje, ale też ta żywotność. Mnie jednak zdobyła stal, wyścigowa stal!!! Maszyny na Reynoldsach i Columbusach..... , każdy kto jest w temacie wie o co biega. Małżowinek dorośnie i też się przesiądzie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze sie myle..ale od poczatku wdrazania karbonu do rynku rowerowego przyswiecaly dwa najwazniejsze argomunenty : waga i pochlananie drgan

 

tak mi sie wydaje

 

kukuleczka,a co ma twoj wybranek?? llub o czym sie wyraza w ten sposob?

 

W prawdziwie wyścigowych karbonach to chodziło głównie o wagę i sztywność bo karbon to nie zawsze tłumienie drgań, wszystko zależy od ramy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Mnie jednak zdobyła stal, wyścigowa stal!!! Maszyny na Reynoldsach i Columbusach..... , każdy kto jest w temacie wie o co biega. Małżowinek dorośnie i też się przesiądzie ;)

 

Co racja to racja :)

Albo tytan - np takie Passoni:

http://cyclefit.co.uk/uploads/PassoniForce2013.jpg

 

coś pięknego :)

Edited by Bartosz 86

Share this post


Link to post
Share on other sites

Długo mnie nie było a tu same ciekawostki i rarytasy ;)

 

A czego brakuje Nexusowi ?

 

 

Jeśli można, na jakiej podstawie men twierdzi że alu jest słabsze ;) ;)

 

 

To najciekawsze jest ;) Karbon który nie pochłania drgań... Proszę kliknąć:

http://www.rmi.org/RFGraph-Advanced_composite_energy_absorption_vs_other_materials

 

Composites have dramatically higher specific energy absorption than steel or aluminum.

I jeszcze z innej beczki. Czy aluminium pochłania drgania zatem lepiej niż karbon ?

Dla mnie  pochłanianie jest już tematem pomijanym, jednak chciałbym zaznaczyć, że tu dużą robotę robią też kabany. Jedne przy tym samym ciśnieniu chłoną i toczą inne zaś tylko wqr... O kołach nawet nie wspominam. Przykładowo: pełen ameliniak szosowy lepiej ogarnia temat na Michelin Dynamic Sport 700x28 jak plasticzan na tych samych oponach, ale o szerokości 23, podobnie stal na nich może dać po d*pie, koła wszędzie te same, jak i ciśnienie.  Sama ochrona nadgarstków jak i zadu też się na to wszytko przekłada.  Ale! :

 

11262222_2111304742343583_13012404020727

 

  i tak można to wszystko sobie w buty wsadzić gdy trafi się przejazd przez kamienie zrzucone z samolotu, wyratować co jedyne może technika. Żeby nie było dalszego dłubania, używam 6-ciu rowerów szosowych przeznaczonych do różnorakich zagadnień, robię rocznie ok 20 kkm dla funu i jak jadę w klubie to tylko z zawodnikami.

 

no mój mówi iż faktycznie bardzo sztywna- podobno naj. ale to podobno ma swoje zalety- bo przyspiesza na tym że ho ho, ale tyłek?

no aby odpowiedzieć na Twoje zarzuty to muszę napisać co mój powiedział: są nowe ramy karbonowe co doskonale tłumią drgania

to nie pisz bzdur- prosze.

Jest plastik i plastik, a przyspieszenie zależy od nogi, na gejach i bywa że jest to dodatkowo gra przełożeń, choć na wyjeżdżoną nogę na twardzielach często nie ma bata!

 

Edit: Scalam , bo z telefonu wczoraj było.

Edited by kaido2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Szanownych kolegów  :)

 

Nadszedł czas na nowy rowerek. Budżet to max 4000tyś

Ze względu na mój niski wzrost (173cm i waga 78kg] rozważam rozmiar koła 27,5cala

29er na ramie 17cali troche mnie niepokoi.

Firmy jakie rozważam to scott,specjalized i lapierre

Moje Pytanie do znawców jak wydać rozsądnie i którą firmę wybrać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Firma ma małe znaczenie. Szukaj tego co oferuje najwięcej w danym przedziale. Na 99% Spec będzie oferował najmniej z porównywalnych cenowo rowerów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hhhm...wydaje mi się że firma jednak ma znaczenie.Spec oferuje mniej to juz wiem ale za to ma dobre ramy .osprzęt zawsze można zmienić.najbardziej mi na ramie zależy i dobrej geometrii.Może jakieś propozycję?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Firma ma małe znaczenie. Szukaj tego co oferuje najwięcej w danym przedziale. Na 99% Spec będzie oferował najmniej z porównywalnych cenowo rowerów.

 

To prawda w Specu sporo płacimy za markę, Lapierre osobiście polecam i myslę, że więcej w nim znajdziesz za te same pieniążki niż w Specu (Canyon albo Ghost prawdopodobnie dadzą jeszcze więcej).

Jedyny plus to kwestia ewentualnej odsprzedaży - podejrzewam, że Spec lepiej będzie trzymał cenę. 

Edited by Bartosz 86

Share this post


Link to post
Share on other sites

od roku czasu, giant defy. szosa z niższej półki.

w tym roku przeszedł kilka modyfikacji, nowe opony, tarcze na większe, siodełko wyliczone pod moje wymiary.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hhhm...wydaje mi się że firma jednak ma znaczenie.Spec oferuje mniej to juz wiem ale za to ma dobre ramy .osprzęt zawsze można zmienić.najbardziej mi na ramie zależy i dobrej geometrii.Może jakieś propozycję?

 

A Scott, Ghost, Giant, Trek, cokolwiek innego sensownego nie ma dobrych ram? W tej cenie nie oczekuj cudów i myślę, że 90% ram będzie na tej samej półce. Wszystko jest i tak klepane masowo w Azji. Oczywiście jeśli któryś producent czymś się tutaj wyróżni na plus, to warto się temu rowerowi przyjrzeć. Tylko ciężko porównać np. masę ramy, bo tego nikt nie podaje. Można się przyjrzeć jakości wykonania, lakierowi, obróbce spawów. To coś może powiedzieć. Standard środka supportu czy jest sztywna oś z tyłu (w tej cenie chyba nie ma co marzyć o tym), nie wiem czy coś jeszcze. Oczywiście geometria, ale to jest subiektywny parametr. Ja bym po ramie zwrócił uwagę na amortyzator. Fajnie jakby był pod sztywną oś, ale to chyba też nie ta cena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.