Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

mmiodek

Zaria 17 jewels - wyciąganie wałka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałbym uzyskać od Was informację jak "naprawić" zegarek Zaria. Szukałem na forum podobnego tematu, ale nie znalazłem. Nie znam też nazwy tego mechanizmu (bo jestem zielonym burakiem).

 

Pacjent:

 

http://i.imgur.com/7onz0iS.jpg

http://i.imgur.com/X6IkYBW.jpg

 

i mechanizm:

http://i.imgur.com/kttFvi8.jpg

 

Uszkodzenie:

 

Zegarek upadł. Wyskoczył jeden indeks i lata pod szkiełkiem. Wygląda na to że indeksy są wciskane w dziurki w tarczy (może ktoś potwierdzić?). Chciałbym wyciągnąć mechanizm z tarczą, wcisnąć indeks i włala.

 

Próbowałem na własną rękę wyciągnąć wałek wykręcając jedną śrubkę (zaznaczona na zdjęciu nr3), ponieważ kiedyś robiłem coś takiego w innym zegarku, ale nic to nie dało. I tu dodatkowe pytanie: czy możliwe że wykręcając tę śrubkę uszkodziłem coś? Na razie zegarek chodzi punktualnie. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutaj zeby wałek wyciągnąc to musisz po przeciwnej stronie tej srubki która wykreciles (po lewej od wałka) nacisnąc ten wystajacy bolec zaraz przy wałku  i wałek wyjdzie. A śrubka która odkręciles słuzy do mocowania mostka, tak ze nic nie uszkodziłes. 


  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super, dzięki za odpowiedź. Przy okazji, jaki to mechanizm?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety, metoda "na wcisk" okazała sie nieskuteczna, indeks wypada. Potrzebny będzie zegarmistrz. Temat do usunięcia albo zostawienia dla potomnych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników