Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Shadowsniper

Nowy Użytkownik
  • Liczba zawartości

    19
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

6 Początkujący

Ostatnie wizyty

216 wyświetleń profilu
  1. No tak wielkość. Serdecznie dziękuję za odpowiedź oczywiście musi się zgadzać ilość zębów i zgrubne wymiary zębatki... Z głębokością osadzenia nie ma tutaj problemu bo werk składa się głównie z powietrza 😁 tym bardziej dziękuję bo już rozważałem taki niedorzeczne pomysły jak pasówkę czy nawet o zgrozo Chińczyk w wersji na baterię
  2. Szanowni państwo uprzejmie proszę o pomoc licząc na państwa wiedzę i kreatywność w tym zakresie. Otóż mam i posiadam zegarek jachtowy firmy barigo rocznik 77, który jak widać na załączonym obrazku, nie posiada koła balansu ani włosa. Zakup jest już niemożliwy, gdyż pomimo przejrzenia całego dostępnego internetu Nie udało mi się go znaleźć. W związku z powyższym, pytam się starszych i bardziej doświadczonych kolegów o możliwość podmiany przystawki balansowej. Za wszelkie sugestie serdecznie dziękuję.
  3. Szanowni Państwo, po raz kolejny proszę o pomoc, tym razem w naprawie mechanizmu do Longines kaliber 5602. Zegarek damski dość ładnie utrzymany generalnie po przejściach ale stanowi dla mnie pewnego rodzaju wyzwanie. Całość prawdopodobnie po upadku dorobione szkło złamana oś balansu i brak wałka naciągu i oczywiście koronki. Czy któryś z szanownych państwa użytkowników byłby w stanie podać mi namiar bądź samemu jeśli posiada taki mechanizm sprzedać mi go? Priorytetem jest balans i wałek, koronka nie stanowi jakiegoś wielkiego problemu dla użytkownika. Przepraszam za zdjęcie nadgarstka chodzi oczywiście o środkowy zegarek po prostu nie wiem jak przyciąć to zdjęcie. Może któryś z szanownych użytkowników miałby szkło do tego modelu. Numer części balansu to 721
  4. Witam po raz kolejny szanownych użytkowników forum, Zwracam się do was z uprzejmą prośbą. Mam do naprawy dwa zegary holenderskie, nic niezwykłego, niemniej jednak, w obu wystąpił ten sam problem, to znaczy złamane koło godzinowe. W tym modelu występuje ono razem z ćwiertnikiem, oraz karuzelą bicia. Czy któryś z szanownych użytkowników W głębi swojej szuflady nie znalazłby takowego, ewentualnie link do jakiegoś sklepu, gdzie mógłbym je nabyć? Koła są identyczne a sądząc po tym, że to już trzeci zegarek z tym samym problemem, zapewne temat jest znany. Proszę zatem o pomoc.
  5. Obydwoje jesteście wspaniali😃 ilość dobra które otrzymałem od was w zupełności wystarczy, żeby obdzielić kilka innych osób😃 postawmy sprawę jasno Jeśli kiedyś zawitacie do stolicy przedwojennych zegarów, liczcie się z tym, że za swoje to wy pić już nie będziecie😁. Z wiadomości z frontu walki zegarem chodzi już od 20 minut, Jestem pełen nadziei... EDIT Źle spojrzałem na skrót Szukałem w AliExpress, wybacz
  6. Dokładnie o takimi wagi chodzi, Kolego Jesteś wielki zaraz napiszę do sprzedającego 😃
  7. Dziękuję ci bardzo serdecznie kolego, wagi to rzeczywiście 3 kg a pomiaru dokonałem w ten sposób, że po prostu podczepiłemm wagę wędkarską, która wskazała 2,7 kg. Przy tym obciążeniu zegar chodził chociaż bardzo słabo. Stawiam więc za radą kolegi że właściwa waga powinna oscylować w granicach 3 kg. Przeczytałem na temat wag z Ali Express i okazało się jak przyznał Rosjanin w komentarzu iż są zrobione z plastiku. Ale może nie o tą aukcję chodzi... No nic. Napisałem do użytkownika Allegro Carp_2003 wiadomość, mam zadzwonić po 18, może mi znajdzie jakoweś.
  8. Tak, dziękuję, właśnie tutaj próbowałem przestawić kąt. Metodą prób I błędów sprawiłem że chodzi od 3 minut. Zobaczymy jak długo...
  9. No i niestety przedłużenie patyka spowodowało zatrzymywanie się zegara Czasem pochodzi 10 minut a czasem 30 sekund. Film który nakręciłem, wyraźnie pokazuje że strasznie kulawo chodzi... Oraz tak:
  10. A tak po naprawie I czyszczeniu (Wiem wiem, muszę kulkę atlasowi dorobić)
  11. Dziękuję serdecznie @PM1122 Mam już patyk jutro zamawiam soczewkę. Dziękuję za słowa uznania, to miłe, chociaż niezasłużenie. Na rynku jest sporo ładnych lfs czy lenzkirch, ich ceny nie są jakieś mocno wygórowane, na ten model zdecydowałem się że względu na secesyjny charakter, który dominuje w moim domu. Jestem pasjonatem starych zegarów i zegarków, obecnie posiadam ich 109. Ten konkretny nie jest moim najnowszym nabytkiem, zwłaszcza że wiszących posiadam raptem kilkanaście. Mój ostatni nabytek, to wspaniały przykład kunsztu zegarmistrzowskiego z mojego miasta, czyli Świebodzic. Mieszkać tutaj nie nie mieć nic z GB, to była by gruba niezręczność. Oto on: 162 cm chodzącego i bijącego przejawu mojej pasji... No i w ramach wprawki, dostałem w prezencie Holendra, nic niezwykłego miał uszkodzone koło godzinowe. Po naprawie i czyszczeniu wygląda przyzwoicie i nawet chodzi punktualnie w takim stanie go otrzymałem: był lekko zdekompletowany, ale po czyszczeniu i lekkiej ingerencji w mechanizm, wyglada o niebo lepiej.
  12. Tak dokładnie to jest ten zegar ślicznie ci dziękuję @Tatiana❤ @PM1122 tak zegar był czyszczony trawiony smarowany niekoniecznie w tej kolejności. Waga 1,75 jest do niego za mała, przyczyną problemów a właściwie zatrzymania się o XX:54 Była słabo nasmarowana dźwignia wyzwalania bicia które w tym werku realizuje się poprzez pociągnięcie za sznureczek. Dźwignia ta była lekko skrzywiona i wyrobiona, gdyż jedynie odcinek jednego milimetra ślizgu, przy wewnętrznej krawędzi, stykał się z zapadką wyzwalania gongu. Z chwilą kiedy trzpień koła minutowego, podnosił zatrzask wyzwalacza "wiatraczka" tarcie powodowało zakleszczenie się zęba zatrzasku z dźwignią ręcznego wyzwolenia bicia. Po przesmarowaniu wszystko działa prawidłowo.
  13. Raaaany dziękuję ślicznie, TO JEST DOKŁADNIE TO. Czy byłby Pan tak miły i udostępnił link do katalogu? Szukam ale chyba mi ten umknął. No i pytanie do szanownych forumowiczów, czy ma ktoś wagi, nie muszą być identyczne. Chciałbym żeby chociaż nawiązywały do tego okresu. No i nie wyglądały jak amortyzator z WSK-i No i soczewka, z tym zapewne będzie gorzej.
  14. Niezwykle uprzejmie dziękuję za szybką odpowiedź. Wkręty Wstawiłem Ja, po prostu takie miałem, gdyż rezonator strasznie hałasował o skrzynie. Oryginalnie były mosiężne jeden uszkodzony widać. Zdaję sobie z tego sprawę że spełniam gwałt na restauracji tego zegara ale proszę przyjąć iż jest to rozwiązanie tymczasowe. Po prostu w niedzielę nie są czynne sklepy. A już dorwanie mosiężnych śrub nawet w środku tygodnia będzie problematyczne. Niezwykle uprzejmie dziękuję za oszacowanie rocznika. Znalazłem informacje na temat zegarmistrza który sprzedał ten zegarek w Stuttgarcie, ciekawa postać.
  15. Witam niezwykle serdecznie szanownych Użytkowników tego forum. Jako prosty miłośnik sztuki zegarmistrzowskiej, Zwracam się z uprzejmą prośbą do zdecydowanie mądrzejszych ode mnie użytkowników tego forum o pomoc w naprawie zegara. Pokrótce właścicielem tegoż stałem się w listopadzie zeszłego roku, przez ten czas dokonałem niezbędnych napraw oraz czyszczenia mechanizmu znajdującego się wewnątrz skrzyni. Niestety zegar z powodu braku wahadła i odpowiednik wag, stał sobie wesoło upiększając mój salon. Ponieważ posiadanie tak pięknego zegara i pozostawienie go w charakterze zjadacza kurzu powoduje u mnie głębokie torsje, w związku z powyższym przyszedł czas na jego uruchomienie. W pierwszej kolejności oczywiście było znalezienie odpowiednich wag. Tutaj pojawił się pierwszy problem gdyż Wydaje mi się że wagi są asymetryczne w tym mechanizmie. Metodą prób i błędów udało mi się znaleźć optymalny ciężar i zegar ruszył. Następnym wyzwaniem było znalezienie odpowiedniego wahadła. Tutaj wydaje mi się sprawa była prostsza, gdyż na płycie mechanizmu znajdował się symbol P oraz liczba 66,6 co wziąłem za długość patyka. Z racji tego iż nie miałem takowego Podłączyłem z linkowego 60, zegar ożył. Cieszyłem się z tego faktu dokładnie 54 minuty i 30 sekund kiedy zatrzymał się dokładnie z chwilą kiedy selektor meldował godzinę. Po po szlifowaniu oraz nasmarowaniu dźwigni zegar ruszył ponownie ale tym razem oczywiście spiesząc się niemiłosiernie. W związku z powyższym mam ogromną i niezwykle serdeczną prośbę skierowaną do posiadaczy takowych, lub posiadające oryginalne wagi i wahadło. Albowiem kupię chętnie i to i to. Kolejnym pytaniem które chciałbym zadać szanownej grupie użytkowników to sprawdzenie na podstawie numeru seryjnego, jaki to jest rok produkcji. Na gongu, który jak widać na załączonym fotografie jest niedokręcony, nie występuje AG. Więc albo Gong jest nieoryginalny albo jest sprzed 1885 roku. Tę informację Również chciałbym zweryfikować. Oprócz tych mankamentów zegar prezentuje się zjawiskowo. Kupiłem go zresztą od dość znanego użytkownika tego forum. Niestety bez wspomnianych wag i wahadła. Chciałbym za tym znaleźć odpowiednie do piękna skrzyni gdyż bądź co bądź są na widoku. Zapomniałem jeszcze dodać że na szczycie skrzyni znajdują się dwa otwory odpowiadające wielkością kołkom, więc zapewne posiadał również koronę, konia z rzędem temu kto mi powie jaką... No i mam szereg innych pytań tylko jeszcze nie wiem jakich, jedynie to że je zadam, licząc na uprzejmą odpowiedź.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.