Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Andrzej Wachowicz

Samuel Marti Pendule de cheminée nr 1876 Uruchomienie

Rekomendowane odpowiedzi

Wreszcie sie zebralem, aby zalozyc ten temat o ktorym w dziale zegary tutaj

 

http://zegarkiclub.pl/forum/topic/151955-zegar-kominkowy-czarny-marmur-wychwyt-brocota-mechanizm-s-marti/

 

wspominalem i slowo wstepne na temat tego zegara zostalo napisane, zwlaszcza w poscie #19.

Ale zamiast zabrac sie za sam zegar, kombinuje teraz z optyka czyli ucze sie fotografii. I nie interesuje mnie fotografia artystyczna, ale techniczna ( rzeczywista ).

A oto co moge teraz zrobic w makrofotografii. Ostatnie zdjecie jest to maksymalne powiekszenie optyczne jakie moge wykonac ( ograniczeniem okazala sie odleglosc miedzy obiektem fotografowanym a czolem fizycznym obiektywu, chodzi o oswietlenie przedmiotu fotografowanego ). Na ostatnim zdjeciu z najwiekszym powiekszeniem optycznym odleglosc ta wynosile okolo 2 cm ( mierzone na oko ).

post-70347-0-57430000-1506280214_thumb.jpgpost-70347-0-62973800-1506280241_thumb.jpgpost-70347-0-98528600-1506280269_thumb.jpgpost-70347-0-40245800-1506280294_thumb.jpg

 

Oczywiscie wszystkie zdjecia sa bez obrobki elektronicznej ( to jest to co zarejestrowala matryca ).

 

pozdrawiam

 

c.d.n.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Duże osiągniecie jak na amatora, ale może tak jeszcze coś więcej o sprzęcie byś dodał.


Piotr Ratyński

 

   Adhibe rationem difficultatibus. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

c.d.

Mam nadzieje, ze dyskusja na tematy fotograficzne w dziale Kacik zegarmistrzowski nie zostanie potraktowana jako OT, jak cos nie na miejscu. Wszyscy sie chyba zgodza, ze dobre zdjecie wraz z odpowiednim opisem slownym umozliwia szybsze poszerzenie wiedzy zegarmistrzowskiej. Poniewaz nie ma na naszym forum Kacika foftograficznego pozwole sobie za prosba kolegi Piotra napisac w tym temacie co nieco o makrofotografii. Fotografia nie jest nawet moim hobby, ale poniewaz jest mi niezbedna do dokumentowania moich poczynan zegarmistrzowskich to zajalem sie tematem fotografii makro i mikro.

Co jest dla mnie wazne:

1. Zdjecie ma przedstawiac to co chce pokazac i opisac.

2. Powiekszenie czyli jak to inni mowia skala odwzorowania.

3. Ustawianie ostrosci manualne ( M ) wraz z Live View ( LV ).

4. Praca w trybie preselekcji przyslony ( A ).

5. Odpowiednie oswietlenie przedmiotu fotografowanego.

Zdjecia w poscie powyzej zrobilem na stanowisku fotograficznym jak ponizej:

post-70347-0-10069300-1506534751_thumb.jpg

Po zdjeciu powyzej widac, ze nie jestem profesjonalista, poniewaz mam tylko jedno body i nie mam smartfona. :D

Sprzet jaki posiadam to:

 

 

1. lustrzanka Nikon D5100 body

2. obiektyw AF-S Micro Nikkor 40mm 1:2,8G

3. ladowarka Nikon MH-24 for EN-EL14

4. pilot Nikon ML-L3

5. pierscienie posrednie Meike 36mm, 20mm i 12mm

6. statyw Manfrotto 190XB

7. glowka obrotowa szybkiego mocowania Manfrotto 496RC2

8. Manfrotto 454 plytka z przesuwem mikrometrycznym

9. softboxy Paterson

10. lampa LED'owa

mam jeszcze oczywiscie podswietlany stol i bede go uzywal, ale nie zawsze jak widac jest potrzebny

 

post-70347-0-34358000-1506535164_thumb.jpgpost-70347-0-00415200-1506535192_thumb.jpg

 

Jak napisalem w poscie wyzej najwiekszy problem mam z oswietleniem przedmiotu poniewaz obiektyw prawie dotyka przedmiotu.

To by bylo tak pokrotce. Jezeli macie jakies pytania, prosze pytac , chetnie odpowiem.

 

pozdrawiam

 

c.d.n.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

c.d.

nareszcie znalazlem troche czasu, aby zaczac od nowa moja pisanine  :D

 

Na zdjeciu ponizej wymiary i uwaga ..... zegar wazy 13kg.

 

post-70347-0-55123600-1508004130_thumb.jpg

 

obudowa z innych ujec wyglada tak

post-70347-0-63177600-1508004187_thumb.jpg

ponizej, czyzby klejenie na klej kostny?

post-70347-0-26987200-1508004267_thumb.jpgpost-70347-0-41880500-1508004292_thumb.jpg

post-70347-0-64963800-1508004320_thumb.jpg

 

bezel szybka okragla wypukla przednia

post-70347-0-16983500-1508004388_thumb.jpgpost-70347-0-94312000-1508004413_thumb.jpg

wymiary: bezel od wewnatrz - srednica fi130mm

               szklo                       - srednica fi135mm, wypuklosc 16mm, grubosc 2mm

 

bezel i szybka okragla plaska tylna

post-70347-0-69196300-1508004603_thumb.jpgpost-70347-0-05121400-1508004629_thumb.jpg

wymiary: bezel od wewnatrz - srednica fi135mm

               szklo plaskie fi 140mm, grubosc 2,9mm, fazka rzedu 3mm

jak widac na ponizszym zdjeciu pozwolilem sobie podkleic takie filce, aby mozna bylo latwo i bez uszkodzen przesuwac zegar po blacie na ktorym stoi.

post-70347-0-93892000-1508004854_thumb.jpg

 

pozdrawiam

 

c.d.n.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

c.d.

znow zajalem sie bardziej fotografia niz samym zegarem  :)

ale popatrzcie

post-70347-0-34265700-1508178474_thumb.jpgpost-70347-0-91046900-1508178495_thumb.jpg

uzylem swojego stolu podswietlanego

Tym razem oprocz bialego tla zalezalo mi na maksymalnej glebi ostrosci i jest to maksimum co moge otrzymac z obiektywem, ktorego uzywam

I jeszcze to

post-70347-0-27532200-1508178698_thumb.jpg

Chyba nie jest zle ?!  :D 

ale co ciekawego w zegarze?

Poki co, to sprezyna podtrzymujaca mloteczek.

post-70347-0-84376600-1508178857_thumb.jpg

W zegarach, ktore do tej pory opisywalem tutaj:

w poscie #2

http://zegarkiclub.pl/forum/topic/138054-japy-pendule-de-cheminée-nr-24710-uruchomienie/page-1 

oraz tutaj:

w poscie #9

http://zegarkiclub.pl/forum/topic/143918-meeus-bruxelles-pendule-de-cheminée-nr-16038-uruchomienie/page-1

nie bylo tej sprezynki

poza tym zapomnialem napisac, ze:

otwory w marmurze ( przedni i tylny ) na mechanizm sa takie same i maja srednice fi 136mm

 

@kieszonkowe

dziekuje koledze za zainteresowanie i porade

Niestety, zastosowanie pierscienia LED'owego zakladanego na obiektyw nie zdaje tutaj egzaminu poniewaz, to zrodlo swiatla fizycznie jest za duze i musialem odsunac obiektyw od przedmiotu fotografowanego przez co stracilem na powiekszeniu. Poza tym stracilem mozliwosc dobrego calosciowego oswietlenia przedmiotu. Moj podswietlany stol mi nie pomogl, ani boczne oswietlenie softbox'ow. 

Ponizej zdjecie probne

post-70347-0-42665100-1508179690_thumb.jpg

a teraz dla porownania zdjecia z moim pierwotnym podejsciem do oswietlenia

post-70347-0-52076200-1508179826_thumb.jpgpost-70347-0-05517900-1508179977_thumb.jpg

no te najwazniejsze do porownania

post-70347-0-01023900-1508179888_thumb.jpgpost-70347-0-79910900-1508179910_thumb.jpgpost-70347-0-02159000-1508179943_thumb.jpg

 

jak widac: glebia ostrosci prawie zadna, ale rezultat poki co dla mnie zadawalajacy

 

pozdrawiam

c.d.n.

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Głębia ostrości zależy od trzech czynników: ogniskowej obiektywu, odległości od przedmiotu, przesłony. Dlatego warto mieć dłuższy obiektyw ( o dłużej ogniskowej) i przymykać przesłonę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Piotr Smolinski

Masz racje. Biorac pod uwage to co napisales, tez myslalem o kupnie obiektywu z dluzsza ogniskowa.

Co mozesz mi polecic do mojego body Nikon D5100 ?

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli

Micro-NIKKOR AF-S VR 105 mm f/2,8G IF-ED

Konstrukcja obiektywu: 14 soczewek w 12 grupach
Minimalna odległość nastawiania ostrości: 0,314 m
Maksymalna skala odwzorowania: 1x
Średnica filtra: 62 mm

JAA630DA_1738850507.png

tez o nim myslalem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Blunio

Czy stosujesz maksymalną przysłonę obiektywu ? Oczywiście trzeba ją skompensować czasem naświetlania, ale to nie problem w Twoim przypadku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz "po taniości" możesz kupić starszą i prostszą wersję, nawet bez autofocusa, wszystko i tak ustawiasz ręcznie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A poza tematem obiektywów, jestem pełen podziwu dla Twojej wiedzy i umiejętności. Twoje posty czytam z wielką przyjemnością, chociaż rozumiem niewiele.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

c.d.

 

do kompletu bezel przedni z szyba wypukla

post-70347-0-20888300-1509041020_thumb.jpgpost-70347-0-11523200-1509041039_thumb.jpg

jak widac numer 1876 na bezelu zgadza sie z numerem na plycie tylnej mechanizmu i soczewce wahadla, a wiec nastepne potwierdzenie, ze zegar nie jest skladakiem.

Ponizej, jak widac mechanizm jest 3 plytowy, 4 plyta ( bezel ) jest dla tarczy i dla podtrzymania oski regulacji dokladnej dlugosci wahadla ( regulacja Brocot'a ).

post-70347-0-73365000-1509041311_thumb.jpg

Przepraszam, ale znowuz musze zaczac "pstrykac" zdjecia, gdyz nie mam czasu, aby zajmowac sie kazdym zdjeciem, po to, aby bylo bliskie perfekcji  :(

Ponizej rozkolkowalem mechanizm od tarczy

post-70347-0-70322800-1509041470_thumb.jpg

oraz odkrecilem 3 sruby mocowania bezela tarczy od tarczy

post-70347-0-38568500-1509041552_thumb.jpgpost-70347-0-38896500-1509041569_thumb.jpgpost-70347-0-45629900-1509041588_thumb.jpgpost-70347-0-55637700-1509041606_thumb.jpg

i popatrzmy

post-70347-0-54890000-1509041681_thumb.jpgpost-70347-0-33917600-1509041702_thumb.jpg

na bezelu mamy 76 czyli dwie ostatnie cyfry numeru zegara czyli ok, ale co oznacza 5 ?

No i sama tarcza. Nie ma problemu, aby ja wyczyscic w myjce ultradzwiekowej, ale tylko strone frontowa, poniewaz napisy reczne po stronie tylnej zostana w myjce usuniete ( ten temat przerobilem ), a wiec trzeba sie zastanowic ( techniki mieszane trzebaby zastosowac ).

Poza tym spojrzcie na zdjecie bezela tarczy ponizej

post-70347-0-97084600-1509042077_thumb.jpg

Pytanie: Czyscic czy nie ?

1. Nie jest to typowy brud.

2. Jest to niewidoczne z zewnatrz.

3. Nie ma to wplywu na dzialanie zegara.

4. Jest to kawalek "historii" tego zegara, ale nie kazda historia jest warta upamietnienia

a wiec podejmuje decyzje: czyscic!

 

pozdrawiam

 

c.d.n.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...............

@kieszonkowe

dziekuje koledze za zainteresowanie i porade

Niestety, zastosowanie pierscienia LED'owego zakladanego na obiektyw nie zdaje tutaj egzaminu poniewaz, to zrodlo swiatla fizycznie jest za duze i musialem odsunac obiektyw od przedmiotu fotografowanego przez co stracilem na powiekszeniu. Poza tym stracilem mozliwosc dobrego calosciowego oswietlenia przedmiotu. Moj podswietlany stol mi nie pomogl, ani boczne oswietlenie softbox'ow. 

..............

 

Możesz też spróbować doprowadzić światło miejscowo przy pomocy światłowodu. Kiedyś robiłem takie eksperymenty korzystając z wiązki przewodów stosowanych w telekomunikacji. Efekty były dość zadawalające.

Pozdrawiam

Roman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Kieszonkowe

Poki co, nie zostalem przyparty do muru tak ,abym musial uzywac swiatlowodow, ale ....... przy zastosowaniu mikroskopu z obiektywem 2x, ktory mam Twoj pomysl moze rozwizac mi problem oswietlenia, ale to poki co przyszlosc.

dziekuje

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

c.d.

bezel tarczy oczywiscie wyczyscilem w myjce ultradzwiekowej  :)

a teraz zeby cokolwiek zdemontawac trzeba ZWOLNIC sprezyny, uzylem do tego klucza nr 7

opisalem to w poscie #3, link ponizej:

http://zegarkiclub.pl/forum/topic/131253-gustav-becker-rund-uhr-nr-1795734-uruchomienie/

 i teraz bez przeszkod moglem zdjac mostek oski kotwicy i widelca razem z regulacja Brocot'a punktu giecia sprezynki ( zawieszki ) wahadla oraz drugiego mostka od strony kotwicy.

zdjecie ponizej

post-70347-0-60096100-1509292106_thumb.jpg

kwadrat lekko stozkowy regulacji Brocot'a klucz kieszonkowy nr 4

a teraz przyjrzyjmy sie blizej mechanizmowi regulacji Brocot'a

post-70347-0-81218300-1509292250_thumb.jpgpost-70347-0-60386700-1509292273_thumb.jpg

post-70347-0-28087100-1509292337_thumb.jpgpost-70347-0-45039800-1509292394_thumb.jpgpost-70347-0-08106500-1509292426_thumb.jpg

Krecac w prawo Avancer opuszczamy punkt giecia sprezynki ( zawieszki ) w dol ( max polozenie ) czyli skracamy dlugosc wahadla

post-70347-0-29473400-1509292563_thumb.jpg

Krecac w lewo Retarder podnosimy punkt giecia sprezynki ( zawieszki ) w gore ( max polozenie )  czyli wydluzamy dlugosc wahadla

post-70347-0-78715900-1509292540_thumb.jpg

Kolo przekladni katowej ma 17 zabkow, krecac od polozenia maksymalnego dolnego do gornego czy na odwrot policzylem 153 przeskokow zabkow, pokonana odleglosc wynosila 3,33 mm

czyli

przeskok o jeden zabek powoduje przesuniecie punktu giecia sprezynki o 0,022mm, jest to dokladnosc regulacji Brocot'a.

a tak to wyglada wszystko w czesciach, prosze zwrocic uwage na zawieszke, jest "prawdziwa" bo.........nie ma plastiku!

post-70347-0-11118200-1509293511_thumb.jpg

 

 

Na zakonczenie chcialem ni z gruszki ni z pietruszki napisac cos o myjce ultradzwiekowej, ktora uzywam zawsze, gdy czyszcze zegary. Nigdy o tym nie pisalem na forum. Oto ona, zdjecia ponizej

post-70347-0-03516200-1509293715_thumb.jpgpost-70347-0-76558200-1509293739_thumb.jpgpost-70347-0-89202800-1509293755_thumb.jpg

Jak widac jest to "zupa", ktora wymieniam wtedy jak juz przestaje pracowac, albo jest tak gesta, ze az strach cokolwiek cos tam wlozyc. Niestety  nie stosuje mycia wstepnego  :( Mea culpa

Jesli chodzi o plyn, to przygotowuje go sam na bazie amoniaku na oko  :( wiem,wiem ! 

Sklad baardzo zblizony do tego, ktory podawal kiedys, gdzies na forum kolega @kiniol. Nie pamietam, gdzie i kiedy  :(

 

pozdrawiam

 

c.d.n.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

c.d.

 

znow zajalem sie fotografia, tym razem mikrofotografia.

Moje rozroznienie jest takie:

Makrofotografia to zdjecia zrobione przy uzyciu tylko aparatu fotograficznego, natomiast mikrofotografia to zdjecia zrobione takze dzieki aparatowi fotograficznemu, ale przy uzyciu mikroskopu.

Ponizej cala seria zdjec typu mikro.

Wedlug mojej oceny sa o wiele lepsze niz robione przeze mnie tego typu zdjecia zamieszczane w poprzednich tematach. Po dokladniejszym przyjrzeniu sie widac, ze oswietlenie nie jest jednorodne ( rozne temperatury barwowe ), a na jednym ze zdjec widac wyraznie, ze mam na obiektywie paproch  :(

Ale przejdzmy do sedna.

Zdjecie ponizej przedstawia "sprzeglo" czyli system regulacji polozenia widelca w stosunku do palet kotwicy, ktore to musza byc w odpowiednim polozeniu w stosunku do zebow kola wychwytowego.

Lubie ten typ regulacji.

post-70347-0-56375300-1509550642_thumb.jpg

ponizej stan czopow oski kotwicy i widelca

post-70347-0-93548000-1509550718_thumb.jpgpost-70347-0-47353900-1509550735_thumb.jpg

sa O.K. Obydwa maja po 0,64mm srednicy.

A teraz palety: ogolnie obydwie

post-70347-0-51337600-1509550809_thumb.jpgpost-70347-0-58242300-1509550831_thumb.jpg

wejsciowa stalowa

post-70347-0-11175600-1509550938_thumb.jpgpost-70347-0-06058300-1509550957_thumb.jpg

jest krzywo ( zgieta ? ) , bo nie prostopadle osadzona. Wyglada, ze byla tak osadzona oryginalnie w fabryce, jakie sa tego konsekwencje na prace wychwytu?, tego jeszcze nie wiem.

wyjsciowa rubinowa

post-70347-0-53745300-1509551156_thumb.jpg

jest w porzadku

Prosze zwrocic uwage na sposob osadzenia palet. sa one osadzone na szelak ?

Oraz podstawowe pytanie: dlaczego wejsciowa paleta jest stalowa, a wyjsciowa rubinowa ?

 

pozdrawiam

c.d.n.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

IMO  rubinowa  ulegla  uszkodzeniu  i  zegarmisrz  wstawil stalowa  nieprecyzyjnie,osadzone  sa  na  szelak .


Znane są tysiące sposobów zabijania czasu,ale nikt nie wie, jak go wskrzesić.
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@janekp

jesli tak bylo jak mowisz, to jak bede uruchamial zegar i nie da sie go dobrze wyregulowac, aby dobrze chodzil, wtedy zdecyduje sie na wymiane palety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie  jestem  zegarmistrzem  ale IMO  jesli  zachowano  parametry  palety  w  tym  wypadku  ksztalt  i  prawidlowe  osadzenie (masz znaki -kreski ) to zegar  bedzie  poprawnie  pracowal.


Znane są tysiące sposobów zabijania czasu,ale nikt nie wie, jak go wskrzesić.
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@janekp

 

paleta wejsciowa stalowa   - grubosc 0,89mm, dlugosc cieciwy 2,12mm, calkowita dlugosc palety okolo 7mm

paleta wyjsciowa rubinowa - grubosc 1mm, dlugosc cieciwy 2,32mm, calkowita dlugosc palety okolo 7mm

 

Ale mam pytanie, poniewaz ja sie na kolorach nie znam ( bo ich tak do konca nie rozrozniam  :( )

moze ta paleta nie jest rubinem po fr. rubis tylko po fr. cornaline nie wiem jak nazywa sie ten kamien po polsku, chyba kornalin?  :(

obydwa sa czerwone tylko cornaline jest przezroczysty ? i tanszy ?

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.